TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Solaris: Jesteśmy otwarci na nietypowe zamówienia
InfoTram - Opublikowano: 13.03.2016 11:38:41 22 komentarze
Solaris: Jesteśmy otwarci na nietypowe zamówienia

Pięć kontraktów, cztery rozstawy osi ? taki jest dotychczasowy bilans tramwajowej działalności Solarisa. Przypomnijmy. Podpoznański producent zrealizował już następujące zamówienia:

Tramino Poznań ? 1435 mm,

Tramino Jena ? 1000 mm,

Tramino Olsztyn ? 1435 mm,

Tramino Brunszwik ? 1100 mm.

W trakcie realizacji jest teraz kontrakt dla Lipska. Tu rozstaw szyn wynosi 1458 mm i jest jednym z najbardziej nietypowych na świecie.

Jesteśmy otwarci na nietypowe zamówienia ? mówili w trakcie konferencji Tramwajów Śląskich Zbigniew Palenica, członek zarządu Solarisa oraz Dariusz Długaszek, dyrektor ds. kluczowych klientów. Co więcej podkreślono korzyści płynące ze współpracy z operatorami. Zwracał na to uwagę także Zbigniew Palenica w rozmowie z InfoTram, którą przeprowadziliśmy kilka tygodni temu.

Nasze tramwaje robimy dla różnych grup odbiorców, nawet tych, którzy z nich nie korzystają. Jako przykład można podać tu jeden z najcichszych tramwajów na rynku, a więc Tramino Olsztyn. Nieco żartem Dariusz Długaszek stwierdził, że tramwaje te muszą dzwonić, aby być słyszane przez chociażby pieszych. Całkiem już poważnie należy jednak zaznaczyć, że poziom hałasu ma znaczenie m.in. dla mieszkańców osiedli zlokalizowanych przy trasach tramwajowych. W Olsztynie, wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom, postawiono na tramwaje ciche. Zamierzone efekty udało się osiągnąć.

Przy budowie tramwajów trzeba uwzględniać też potrzeby innych grup ? mówił Długaszek. To motorniczowie, pasażerowie i operatorzy. Na przykładzie Tramino Olsztyn widać, że Solaris musiał sprostać wymaganiom, stawianym przez każdą z nich. Dla operatorów liczą się koszty eksploatacji ? zauważył Długaszek. Ważna jest także łatwość eksploatacji pojazdów ? dodał. W kontekście pracy motorniczych przedstawiciel Solarisa wymienił tzw. aktywny podłokietnik, z którego prowadzący pojazd może nim sterować. Jest też samopoziomująca się podłoga. I wreszcie pasażerowie. Olsztyńskie Tramino mają dodatkową parę drzwi. Takie rozwiązanie było punktowane przez zamawiającego ? przypominał Długaszek. Solaris poradził sobie i z tym zadaniem, montując w wagonach po dwie pary drzwi na każdy z trzech członów. Klimatyzacja, system informacji pasażerskiej, biletomaty czy niska podłoga to już bardziej standardy niż wygórowane wymagania. Wszystko to rzecz jasna jest w Tramino Olsztyn.

Współpraca z Solarisem bardzo dobrze się układa ? mówił otwarcie Andrzej Karwowski z olsztyńskiego Urzędu Miejskiego. Jesteśmy zadowoleni z tego taboru ? dodał. To chyba najlepsza rekomendacja dla producenta.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Lipsk
Olsztyn
Tramino
  • Combino – 14.03.2016

    "Jesteśmy otwarci na nietypowe zamówienia"... w wolnym tłumaczeniu: weźmiemy to,do czego w większości przypadków nikt inny się nie pali. Jena: nikt inny nie był zainteresowany; Brunszwik: to samo. Olsztyn: ułatwione zadanie dzięki Jenie. Lipsk: Bombardier znów popełnił ten sam błąd myśląc że samo się wygra,ale jak Lipsk zrealizuje wszystkie opcje,to będzie cud na kółkach ;)

  • slavko – 14.03.2016

    chłopie, a o co Ci chodzi? kazda firma szuka nisz na rynku, trudno zeby rywalizowali jak równy z równym, z Alsthomem, szyny to drugi segment, mniej istotny od podstawowej działalności spółki

  • Gruby – 14.03.2016

    Buahahahha biora ohlapy ktorych my z Bydgoszczy nie chcelismy wziac. Buahahah prawdziwe tramwaje robi tylko Pesa. Reszta to amatorszczyza i druciarstwo. Wszyscy do nas przychodza i prosza sie o tramwaje. Mowia zebg tylko ci z solarisa nam nie robili bo to zlom. Ti o czyms swiadczy

  • advisor – 14.03.2016

    Combino, jakbym zamienił w artykule "Solaris" na "PESA" to idę się założyć, że piałbyś z zachwytu nad znalezieniem przez bydgoszczan nowej niszy na rynku, tak jak przy planach zaprojektowania wagonów metra - ot taka hipokryzja ;-)

  • Combino – 14.03.2016

    ^^ Nie,nie piałbym; tak samo zawsze podkreślałem np. że Dart nie jest i nie będzie odpowiednikiem Pendolino,a ciemny lud usłyszał jedną nie do końca na poważnie walniętą wypowiedź i podchwycił (łącznie z tym ciemnym ludem na Wiejskiej). I co,łyso?Sprawdź posty archiwalne jak Cię pamięć zawodzi ;)Tak samo jak w Moskiwe Pesa umiejętnie wskoczyła w kontrakt na tramy dzięki wycofaniu się Bombardiera,co nie zmienia faktu że Foxtrot jest udanym typem,a jedyny zjazd na zimno to (wbrew chciejcom) złamanie pantografu,zresztą jednego z niewielu wymuszonych rosyjskich podzespołów (by tramwaj mógł uchodzić w papierach za rosyjski produkt).

  • allensteiner – 14.03.2016

    Combino vel. Eurotram niedługo ci żyłka pęknie od tego hejtu. Razem z tym ćwokiem "grubym" nie możesz przeboleć że Solarki zaistniały na zachodzie. Może to i ochłapy ale nie od razu Kraków zbudowano. Wasza Najukochańsza Pesa dla której poświęcacie cały swój życiorys na razie nie może się przebić poza postsowieckie rynki , przy złomie który jest tam używany w komunikacji każdy nowy tramwaj nieważne jakiej konstrukcji wywołuje podniecenie miejscowych dzikusów można by rzec że każda gęś wydaje się łabędziem. Ale niestety na zachodzie tak tego nie postrzegają i jeszcze wiele wody upłynie zanim wasza luba spuści cokolwiek na zachód. Adios

  • Combino – 14.03.2016

    ^^ Światowy,jak widzę tęsknisz za kolejnym brigiem (wiesz gdzie)?

  • z – 14.03.2016

    Artykuł poświęcony Solarisowi a triole Pesy- Grube Combino atakują konkurencje,przecież rynek producentów winien być zrównoważony z miejscem dla małych sprawnych producentów mających swoje nisze. Pesa już zapomniała jak spieprzyła dostawy 2015 a teraz kombinuje jak naprawiać swoje błędy, jak nie się na stole to może pod.

  • gmb – 14.03.2016

    Chyba o roztaw kół autorowi chodziło.

  • fff – 14.03.2016

    Widzę, że pewne osoby tak zachwalają Pesę sprawując kult nad jednostką niczym "kult nad Stalinem".

  • viki – 15.03.2016

    z tym solarisem to bym tak się nie chwalił z uwagi na ich awaryjność i problemy techniczne jakie spotykają pojazdy w Olsztynie.Brak części zamiennych, pojazd bez przeprowadzonych testów , gdzie dopiero z pasażerami zbierają parametry techniczne z pojazdów.Mimo wszystko , Pesa ma większe doświadczenie i wiedzę w tym zakresie.Dodatkowo, proszę aby wywiad z UM nie traktować jako prawdy objawionej

  • NO – 15.03.2016

    @viki: przecież awarie i problemy techniczne tramwaje w Olsztynie spotkają tylko od czasu do czasu. Ale to normalne. To już pesy w Krakowie są bardziej awaryjne, a mówisz że ten producent ma większe doświadczenie :)

  • super_motorniczy – 15.03.2016

    UM Olsztyn w temacie tramwaju solarisa nie wie o czym mówi, tam się liczy tylko papier aby podczas kontroli PARP-u wszystko było prawidłowo. Sam tramwaj wymaga szeregu poprawek i prac , które pozwolą na bezpieczną eksploatację , zjazdy z linii , opóźnienia z powodu awarii tramwajów są codziennie i to powoduje odwrót pasażerów od tramwaju jako środka niepewnego na korzyść autobusu.Jestem ciekawy czy PARP, CBA, Prokuratora same z siebie zainteresują się wskaźnikami jakie powinny być osiągnięte w ramach projektu olsztyńskiego, przypuszczam, że założenia były odmienne.

  • allensteiner – 16.03.2016

    Panie Combino vel. Eurotram wiem kogo masz na myśli ale tu się mylisz , więc straszenie brigiem włóż sobie w cztery literki. nie mam konta na forum skyscrapercity ale tam często zaglądam , szczególnie śmieszą mnie twoje popisy oratorskie pod każdym zdaniem które dotyka twojej ukochanej pesy. Nie będę już komentował twoich wybryków np. w temacie elbląskich tramwajów gdzie co chwilę uprawiasz politykę i wprowadzasz animozje między Olsztyn a Elbląg, tak jakby od Olsztyna zależało co sobie zafundują w Elblągu. Troluj dalej na SBC może dojrzą cię w Korei Płn. tam tacy piewcy są w cenie.

  • znafca – 16.03.2016

    @allensteiner: Wkoncu ktos powiedzial prawde o tym co robi Eurotram, na skyscrapercity

  • K – 16.03.2016

    A co to kogo obchodzi co ktoś robi gdzieś tam? Może dyskusję o tym co ktoś gdzieś robi proadzić gdzieś a nie tu?

  • Gruby – 16.03.2016

    [komentarz usunięty, powód: gruby]

  • Ja – 17.03.2016

    Combino....zapraszam na solóweczkę. Tępy spasiony zakompleksiony głąbie.

  • Combino – 18.03.2016

    ^^ Solóweczkę to możesz sobie sam buraku zrobić; ja się nie zniżam do osobistych kontaktów z takim buractwem jak ty.@znafca,kolejny urażony w swej lokalnej dumie mieszkaniec "metropolii" szuwarowo-bagiennej (ciekawe,nawet mi się spodobało to określenie; tym bardziej im bardziej tamtejsi się sadzą).@allensteiner: nie masz konta,ale uważnie śledzisz moje wpisy... Nowy fan czy co? ;)

  • znafca – 18.03.2016

    @Combino: O widzisz ja nie jestem z Olsztyna, a z "metropolii" (także szuwarowo-bagiennej) do której chcą przenieść urząd wojewódzki ;)

  • Hanys z rzyci – 20.03.2016

    Czy to prawda że solarisy będą w Jaworznie ?

  • Combino – 23.03.2016

    ^^Taaak... jak tylko w Jaworznie ogłoszą przetarg na elektryki,to bardzo możliwe że wygra Urbino właśnie w wersji Electric ;)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....