TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Solaris i tramwaje
INFOTRAM Karol Wach - Opublikowano: 09.02.2015 11:35:07 13 komentarzy
Solaris i tramwaje

W cieniu ważnego wydarzenia, jakim niewątpliwie jest zwycięstwo Solarisa w lipskim przetargu na dostawę do 41 tramwajów, na ubiegłotygodniowej konferencji producent przekazał trzy równie ważne informacje.  Po pierwsze rozliczony został kontrakt na dostawę wagonów dla Jeny. Wszystkie dostarczone wagony z powodzeniem wożą pasażerów.  Po drugie w kwietniu do liniowej eksploatacji wejdą Tramino w Brunszwiku. Jak powiedział Zbigniew Palenica, członek zarządu ds. pojazdów szynowych polski producent planuje, że do tego czasu wagony będą miały już nieograniczone dopuszczenie do poruszania się po brunszwickiej sieci tramwajowej. Koniec dostaw wagonów w ramach drugiego niemieckiego zamówienia zaplanowany został na czerwie br. I wreszcie Olsztyn. Pierwsze wagony mają pojawić się w stolicy Warmii i Mazur w czerwcu. Zakończenie kontraktu przewidziane jest na wrzesień 2015 roku. Korzystając z okazji warto przypomnieć, że do Jeny Solaris dostarczył 5 wagonów. Dla Brunszwiku docelowo wyprodukowanych zostanie 18 tramwajów. Olsztyn natomiast zamówił 15 pojazdów. Ostatni kontrakt obejmuje dostawy wagonów dwukierunkowych. Wcześniej polska firma przekazała 45 Tramino dla MPK Poznań. W stolicy Wielkopolski kursuje także prototypowy wagon w charakterystycznym biało-czerwonym malowaniu, który wkrótce może nas pozytywnie zaskoczyć zmianą otoczenia. Na szczegóły musimy jednak poczekać?.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Brunszwik
Lipsk
Olsztyn
Jena
Tramino
  • wys – 09.02.2015

    Trochę śmiesznie wyglądają przy 600 sztukach pesa

  • weelly – 09.02.2015

    Jeszcze dwa lata i zdetronizują PESE

  • kily – 09.02.2015

    tak, oczywiście. Solaris zacznie wysyłać tramwaje na Marsa w liczbie dotąd nieznanej

  • lol – 09.02.2015

    Za 2 lata pesa będzie miała > 1000

  • Ludmiła – 10.02.2015

    Pesa niedługo będzie miała tyle modeli co Solaris sztuk

  • MarCin – 10.02.2015

    Zmiana otoczenia niech lepiej powiedzą, że prototyp chcą do Krakowa dać :P

  • advisor – 10.02.2015

    @wszyscy up - niektórzy wolą jakość niż tłuczoną masówkę z Bydgoszczy.

  • Combino – 10.02.2015

    Jeśli szukasz lepszej jakości u Solarisa,to (na podstawie namacalnego doświadczenia) powiem Ci,że tam go nie znajdziesz ;)

  • kumbinuj – 10.02.2015

    Szybciej znajdzie w solarisie niz w pesie. Nie połamało się cos w czestochowie ostatnio? I na pewno nie był to solaris.

  • Combino – 11.02.2015

    Połamać nie połamało,wada POTENCJALNA jak w Combino (które i tak pozostają bardziej niezawodne od Tramino). Poza tym ogólna konstrukcja tramwaju ratuje np. przed wypadnięciem silnika jak to miało miejsce z pewnym autobusem w Szczecinie. Nie wspomnę,że problem pękających kratownic jest w Bolechowie od lat dobrze znany ;)

  • MarCin – 11.02.2015

    @advisor W Solarisie Jakość ... Widać jak laminaty pękają w każdym wagonie :P

  • Ale – 12.02.2015

    @MArCin@advisor: Twisty i Jazzy to przecież prototypy. Kraków też dostanie prototyp. Odważny producent, odważni kupujący (łatwo wydaje się publiczne pieniądze). Laminaty pękają - tak, ludzie widzą, brzydko wygląda. Gorzej jak dzieje się coś z konstrukcją nośną wózek, pudło. Dlaczego w Niemczech tramwajowi "przyglądają się" pół roku (patrz Solaris w Jenie i Brunszwiku). U nas - Rozporządzenie .... i już homologacja i na tory wozić ludzi a potem problem ==http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/pesa-poprawia-konstrukcje-czestochowskich-twistow--47574.html===Jasne, że i Siemens miał poważną wpadkę z alugripami w Combino. Ale wówczas nie było jeszcze takiej wiedzy (wymagań, norm, poza tym to aluminium). U nas ważne, że tramwaj dostarczono, ważne osoby się sfotografowały i do samochodu (najczęściej służbowego). Gawiedź wiwatuje, panienki omdlewają, młodzi (przyszli inżynierowie) przecierają okulary - bo przecież ładny. I to wystarczy. Po 10 latach zaczną wychodzić prawdziwe problemy (wytrzymałość zmęczeniowa). Kto i kogo będzie wtedy ścigał? Nawet w MPK nie będą umieli fachowo naprawić (ramy wózka, szkieletu pudła) bo nie mają dokumentacji konstrukcyjnej nie mówiąc o technologicznej, bo to tajemnica, know-how, high-tech, ha-ha.

  • Pypia – 18.02.2015

    Prototypowy Tramino od dzisiejszej nocy przebywa już w Krakowie. 23.02 odbędzie się oficjalna prezentacja.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....