TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Solaris blisko kolejnego zamówienia z Niemiec
InfoTram.pl - Opublikowano: 22.02.2017 06:33:13 30 komentarzy
Solaris blisko kolejnego zamówienia z Niemiec

Solaris jest blisko pozyskania kolejnego zamówienia na tramwaje z Niemiec. Polski producent złożył ofertę na dostawę wagonów dla Brunszwiku.

Zamówienie to obejmuje siedem wagonów plus kolejnych siedem z opcji. Jak się dowiedzieliśmy Solaris ma bardzo duże szanse na zgarnięcie tego kontraktu. Dla firmy z Bolechowa byłaby to już kolejna umowa z Brunszwikiem. W przeszłości Braunschweiger Verkehrs AG zamówiło bowiem w Solarisie 15 Tramino, rozszerzając zamówienie o kolejne trzy pojazdy.

Aktualnie prowadzony przetarg obejmuje pojazdy bardzo zbliżone do Tramino Brunszwik. Jak się dowiadujemy od przedstawiciela producenta tramwaj, który chce teraz nabyć niemiecki przewoźnik w 90% jest tożsamy z jednostkami już dostarczonymi. A zatem czekamy na dobre wieści z Brunszwiku. Byłoby to kolejne zamówienie z Niemiec, po Jenie, właśnie Brunszwiku i Lipsku. Zainteresowanie tramwajami Solarisa wykazuje także Frankfurt nad Odrą. W zeszłym roku w tym mieście testowane było Tramino z Jeny.

Rynek niemiecki to obok Polski bardzo ważny obszar działalności nie tylko tramwajowej, ale także, a może przede wszystkim autobusowej. Jak poinformował w ubiegłym tygodniu Wiceprezes Solarisa Zbigniew Palenica w sumie firma wyeksportowała 829 pojazdów, z których najwięcej trafiło do przewoźników w Niemczech (276 sztuk).

Wracając do Brunszwiku przypomnijmy, że Braunschweiger Verkehrs-GmbH ogłosił przetarg na dostawę siedmiu niskopodłogowych tramwajów wraz z pakietem części zamiennych. Wagony mają być mieć niską podłogę na co najmniej 70% powierzchni. Maksymalna długość pojazdu to 36,0 m, zaś szerokość 2,30 m. Pojazdy mają być przystosowane do kursowania po sieci 1100 mm. Łączna liczba miejsc to 200 (przy założeniu 4 osoby/m?). Wymagana prędkość maksymalna pojazdu to 70 km/h, zaś robocza 60 km/h. Zarówno kabina motorniczego, jak i przedział pasażerski mają być klimatyzowane. Pojazdy trzeba będzie wyposażyć w rampę dla niepełnosprawnych i przesuwne drzwi. Każdy wagon musi mieć dwa miejsca dla wózków inwalidzkich. Przebiegi roczne to około 75.000 km, zaś przewidywana żywotność pojazdów - 40 lat. Karoserie pojazdów powinny być spawane, odporne na korozję. Oferowane wagony muszą uzyskać dopuszczenie do poruszania się po tamtejszej sieci tramwajowej. Uruchomienie wszystkich pojazdów powinno nastąpić do końca 2019 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Brunszwik
Tramino
  • advisor – 22.02.2017

    To niemożliwe - Combino przecież mówił, że te tramwaje są tragiczne, źle złożone i w ogóle. Jak Niemcy mogą chcieć to kupować zamiast tramwajów naszego jedynego wspaniałego narodowego producenta z Bydgoszczy? :-)A na poważnie - życzę Solarisowi powodzenia!

  • Bartek – 22.02.2017

    I super! nieważne kto byle by z Polski!:)A tak z przymróżeniem oka... mój post będzie prawdopodobnie drugi... a nadal nie ma "Krakowiaczka" i jego pytania o pese, o kary.... zachorował czy jak?? hahaha

  • kubex – 22.02.2017

    Ładnie. Tak się robi produkty na zachód! Pesa powinna się uczyć od Solarisa.

  • Bartek – 22.02.2017

    fakt, cieszy. Ale z tą nauką to nie do końca. Pesa dała ciała z terminami a dalej z jakością na szybko składanych tramwajów, ale z drugiej strony ma sukcesy w sprzedazy EZT do niemiec. i Tam ich LINKI mają homologację i śmigają. i pewnie będa kolejne dostawy.I fajnie. Cieszy że Made in Poland to nie tylko tanie produkty/tania siła robocza, tylko zaczyna to iść w kierunku wysoka jakośc, innowacyjnośc itp...Fajnie że jest Solaris który "zalewa" Europę swoimi autobusami ( byle by nie dal się przegonic np BYD bo chinole idą jak burza z elektrykami), że jest PESA która szuka, kombinuje i sprzedaje sproto na export różnych produktów, mamy VOLVO , MANA i SCANIE które są robione w Polsce, ale mamy też fabryki OPLA i Fiata uznawane za najlepsze jakościowo i wydajnosciowo w ich koncernach. Wiec cieszy ze polskie firmy i produkty powstałe w fabrykach zagraniczncyh koncernów ale zlokalizowane w Polsce są tak fajnie postrzegane.

  • kubeł – 22.02.2017

    PESA uczyć. Czy wy macie obsesje? Wylej sobie kubeł wody na głowe.

  • 1019 – 22.02.2017

    @Bartek: Zapomniałeś volkswagenach z Poznania i Wrześni ?

  • TomTom – 22.02.2017

    Nawet, jeśli Brunszwik nie jest w 100% zadowolony z Solarisa to raczej tego nie manifestuje. Oni doskonale wiedzą, że ze względu na nietypowy rozstaw nikt z większych graczy się nie zamierza podejmować małych zamówień na ich sieć. W przeciwieństwie do niektórych naszych zamawiających, prezentują jednak postawę dialogu i chęci rozwiązania problemów. Tramino nie są ani tragiczne ani bezbłędnie wykonane, ale w Brunszwiku wiedzą, że to najlepsze, co mogli dostać i najlepiej dla nich byłoby dostać więcej tego produktu.

  • he he – 22.02.2017

    Czy PESA realizuje swój kontrakt z bardzo " wiarygodnym " odbiorcą z Moskwy ??

  • solaris150 – 22.02.2017

    Oby był to solaris, ale po ostatnim dostarczeniu tramwajów z opóźnieniem i naliczeniem kary Solarisowi to ciężko to widzę, opinie wśród tramwajarzy są takie że będzie to inna firma, ale zobaczymy, ważne aby Solaris podszedł do tego zamówienia bardzo porządnie:) PS. czekam w BS na nowe urbino ;)

  • K – 22.02.2017

    Nie będzie to inna firma bo tylko jedna firma złożyła ofertę. Będzie Solaris

  • ech – 22.02.2017

    @kubeł Nie pouczaj innych tylko trochę pokory, Pesa wykazała się tramwajowym eksportem na zachód w ilości 0,00 egzemplarzy.

  • YburG – 22.02.2017

    Wcale nie dziwne. Niemcy odkupili postkolonialną manufakturkę i zamawiają u swoich podludzi ... bo taniej postkolonialnymi łapkami ... a tak płakali w Bolechowie że za tanio :) Co do Volkswagena w Polsce ... tylko czekać aż Amiczki jeszcze bardziej przykręcą śróbkę (odszkodowania za oszustwa) karę poniosą "polaczki" z filii postkolonialnych a nie Niemcy z macierzystego koncernu.

  • Bartek – 22.02.2017

    Oczywiście ze zapomniałem o Vw!:) Caddy i nowy crafter tylko w pl produkowane!:) ale mamybnaprawde setki mniejszych i większych polskich firm innowacyjnych albo o najwyższej jakości produktów które sa sprzedawane w całym świecie! I doceńmy to zamiast robić wojenkę polsko polska o to czy solaris newsy czy pesa a zaraz i modertrans robi lepsze. Przetarg wygrywa lepszy albo tańszy i tak już jest. Koniec kropka.

  • geobelfer – 22.02.2017

    Yburg na bakier z geografią i nie wie, gdzie Niemcy, a gdzie Szwajcaria. Typowy YburGimbazjalista.

  • zaciekawiony – 22.02.2017

    @bartek - Pesa wyeksportowała za Odrę EZT? Chciałaby!

  • lwowiak – 23.02.2017

    @zaciekawiony @Bartek jasno napisał o Linku, pomylił się i zamiast SZT napisał EZT, zdarza się literkę pomylić, wszystkim wiadomo o co mu chodziło, już nie bądźmy świętsi od papieża. I zgadzam się z @Bartkiem dopingujmy polskim firmom, a nie że pierwszy komentarz pod tekstem o Solarisie i co @advisor robi? Hejtuje Pesę - po prostu żałosne zachowanie.

  • jatal – 23.02.2017

    @ lwowiakSądząc po całej treści to @zaciekawiony wcale nie dążył do świętości. :DA poza tym zauważcie pragmatyzm Niemców. Przetarg w Brunszwiku po prostu nie wyszedł Solarisowi i nawet nie myśli się o wykluczaniu go z kolejnego. Co by się działo (i dzieje) u nas strach mysleć.

  • advisor – 23.02.2017

    @lwowiakJa nie hejtuję PESY tylko szydzę z jej naczelnego fanboja, który nie uznaje żadnych innych producentów - to jest znaczna różnica. Przeczytałeś, co chciałeś przeczytać, a nie, co jest napisane. @jatalSolaris w przeciwieństwie do PESY po prostu zapłacił karę, tak samo jak za niedostarczenie Krakowowi pojazdu specjalistycznego przy autobusowym przetargu. Janusze z Bydgoszczy wolą iść w zaparte i się procesować o własne błędy - ot różnica.

  • jatal – 23.02.2017

    @ advisor"Po prostu" to bez mrugnięcia okiem płaci się te kary które nie podlegają dyskusji i na które nie ma się żadnego wytłumaczenia.A szydząc z kogoś (Combino, Januszy i Bydgoszcz) sam sobie wystawiasz nienajlepsze świadectwo.Combino pokazał zdjęcia i jak widać nie potrafisz przyjąć ich do wiadomości. A poruszanie tematu Pesy w pierwszym poście dotyczącym Solarisa pokazuje że zamiast cieszyć się jego szansą wolisz taplać się w błocie. Dla mnie (i jak widzę nie tylko dla mnie) to hejt w najczystszej postaci.

  • Combino – 24.02.2017

    "Ja nie hejtuję PESY tylko szydzę z jej naczelnego fanboja, który nie uznaje żadnych innych producentów - to jest znaczna różnica. Przeczytałeś, co chciałeś przeczytać, a nie, co jest napisane"Jeśli napisałeś dokładnie to co chciałeś,to najzwyczajniej mijasz się z prawdą. Poproszę argumenty na poparcie Twojej tezy jakobym "nie uznawał żadnych innych producentów", bo to co pisałem W ŻADEN SPOSÓB nie jest równoważne z tak ujętą przez Ciebie tezą.Tak BTW,jak już uparcie wchodzisz w temat Pesy i kar: Pesa też je bez szemrania popłaciła (np. Łódź czy Wrocław),ale tam gdzie nie usiłowano z niej zedrzeć jak... (autocenzura: porównanie może zostać uznane za niepoprawne politycznie ;) )... i jeszcze ją dodatkowo wydmuchać dla swoich innych celów

  • Combino – 24.02.2017

    Aha ,jeszcze jedno:,w kwestii meritum omawianego artykułu: nic nie jest czarne ani białe (o czym advisor zapominasz); Brunszwik po prostu ocenił sytuację, zrobił bilans plusów i minusów i wyszło im,że jednak najbardziej opłacalne będzie pójście w już znany tabor (unifikacja),mimo jego niedoskonałości (ale JUŻ ZNANYCH niedoskonałości i dających nadzieję na ogarnięcie, tym bardziej że nikt lepszy jakoś nie kwapił się do startu w B. a dodatkowo Solaris (jak na nietypowość lokalnych warunków) dał znośną cenę. Nie można mieć wszystkiego :)

  • advisor – 24.02.2017

    @jatalSarkazm i szyderstwo jest bronią inteligentnych ludzi, a ja bardzo lubię punktować czyjąś bufonadę. Jak Combino jeździł po Solarisie gdy były przetargi właśnie w Niemczech to jakoś Ci to nie przeszkadzało, za to w niemal każdym temacie o PESIE bronisz tej firmy. Hipokryta. A ponadto zdaje się, że kary dla PESY naliczył sąd - według Ciebie to pewnie nie są kary niepodlegające dyskusji, a prawo można mieć za nic? I kto tu sobie świadectwo pisze, nie pierwszy raz zresztą. @CombinoMusiałbym zrobić screeny z połowy artykułów tutaj, by Ci odświeżyć pamięć dorzucając liczne wypowiedzi z RK i SSC, zresztą stali bywalcy i tak doskonale wiedzą, o co chodzi. Już nie udawaj, że nie wiesz.

  • Combino – 24.02.2017

    Tak,nie wiem; bo przypominanie wpadek (a ma je praktycznie każdy z nich) innych producentów wcale nie jest równoznaczne z ich nieuznawaniem. Chyba że nie wiesz co chciałeś napisać,ale to już inna bajka. Dlatego proszę o screena potwierdzającego to "nieuznawanie",ale w sensie niezależnym,a nie wg Twojego widzimisię ;)

  • jatal – 24.02.2017

    @ advisorSarkazm i szyderstwo to oznaka braku kultury a nie posiadania inteligencji.Jęśli nie zgadzałeś się z czymś, to trzeba było mieć odwagę pisać o tym tam gdzie to było, a jeśli nie potrafiłeś tam przekonać do swoich racji to nie przenoś swoich żali do miejsca gdzie nikt tego nie pamięta i nie może sprawdzić czy mówisz prawdę.Nawet jeśli nie zgadzam się z Combino to nie mam najmniejszej szansy tego wyrazić bo przede mną sporo osób już o tym napisało, a ja nie mam nieodpartej potrzeby uświadamiania poprzedników i reszty świata że w tej kwestii również myślę to samo.Twoja sprawa jeśli tak rozumiesz hipokryzję.Pesę bronię tylko przed trollami którzy nie mogą bez niej żyć nawet przy okazji innych artykułów np. o Solarisie, a wnioski wyciągają zaczynając zdanie od "zdaje mi się".Chcąc uchodzić za "advisora" powinieneś wiedzieć w jakim trybie ściągane są kary umowne i że sąd nie ma z tym nic wspólnego.

  • mechanik – 27.02.2017

    Nic nie pomoże załamującym pesofilom, który tak naprawdę swoimi wpisami robią bardzo zły PR Pesie. Choćby nie wiem jak naginali rzeczywistość nie zmienią faktu, że Solaris jest bardzo dobrze postrzegany i szanowany. Po prostu rynek przewoźników jest mały i hermetyczny, każdy doskonale wie co potrafi dany producent. Skutek znamy, na zachodzie jeździ tabun tramwajów Pesy w ilości zera egzemplarzy.

  • pesa to złom – 28.02.2017

    pesa to zlom

  • szasza – 01.03.2017

    widać, że przedmówcy to specjaliści z dziedziny konstrukcji, budowy i eksploatacji tramwajów . W temacie solarisa proszę skontaktować się z obecnymi użytkownikami tego wynalazku, który jest pseudo tramwajem. zapraszam do Poznania i Olsztyna

  • n2m – 06.03.2017

    Najbardziej zadowolony z tramwajów Solarisa jest chyba Poznań i dlatego wybrał Gammę.

  • U4t – 02.04.2017

    @n2m, żałosny troll z bolącą pupą. Poznań ugrał obronę własnego producenta, można tylko chwalić takie postępowanie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....