TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Śląski Pt po remoncie
InfoTram - Opublikowano: 06.12.2016 10:32:06 27 komentarzy
Śląski Pt po remoncie (foto: TŚ)

Podczas tramwajarskiego święta Tramwaje Śląskie po raz pierwszy zaprezentowały wagon serii Pt, który w Zakładzie Usługowo Remontowym przechodzi proces przebudowy i modernizacji. Popularny Helmut zyskał już m.in. niskopodłogowy człon środkowy.

Sprowadzone na Śląsk wagony Pt zostały wyprodukowane w latach siedemdziesiątych XX wieku, w fabryce Waggonfabrik Uerdingen AG Werk Düsseldorf, jako pojazdy dwukierunkowe, wyposażone w 4 pary drzwi po obu stronach. Mankamentem tych pojazdów był fakt, że nie miały niskiej podłogi. Teraz to się zmienia. Pierwszy wagon został wyposażony w niskopodłogowy człon środkowy.

Ale to nie koniec zmian. Liftingowi poddane zostały czoła pojazdu, przez co zmienił się wygląd zewnętrzny tramwaju ? teraz wygląda nowocześniej i młodziej. Wagon po przebudowie jest jednak jednokierunkowy, co za tym idzie drzwi pozostawiono po jednej stronie pojazdu. Odświeżone zostało również wnętrze wagonu, zamontowano m.in. nowe siedziska.

Przebudowa wagonu trwała ponad rok, rozpoczęła się w 2015 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie
  • maciej12991 – 06.12.2016

    Myślałem, że już bardziej nie da się skrzywdzić wizerunku tego wagonu. A jednak ZUR pokazał, że się da. :DDrugą rzeczą jest pytanie, czy Tramwaje Śląskie mają nadmiar wagonów dwukierunkowych? In plus to niska wstawka i dodatkowe drzwi.

  • SZE – 06.12.2016

    what the fuck is this????????? Łódzkie modernizacje przy tym to XXI wiek.

  • PL – 06.12.2016

    A na co ten garb na dachu na przednią i tylną szybą ?

  • bun – 06.12.2016

    Moderus Helmut

  • allensteiner – 06.12.2016

    To nie był żaden mankament (brak niskiej podłogi) bo były one dedykowane do frankfurckiej sieci u-bahn gdzie są wysokie perony (prócz kawałka linii U5). NIe raz się nimi śmigało. Mankamentem jest za to kompetencja bossów TŚ że kupili takie żyrafy do obsługi zwykłej sieci tramwajowej. Wchodzić do tego z poziomu ulicy to jak włazić na zasiek w stodole.

  • WK – 06.12.2016

    Bardzo mi się ten pojazd podoba, ma w sobie coś charakterystycznego dla siebie. Najbardziej cieszy mnie niskopodłogowa lektyka. Ciekawe, czy będą dokupowywać wahadłowe Moderusy Beta MF16AC-BD. Wtedy wzbogaciliby się o kolejne wagony dwustronne, dwukierunkowe.

  • advisor – 06.12.2016

    Moje oczy... a cóż to jest?

  • maciej12991 – 06.12.2016

    @allensteinerDobrze, że mnie oświeciłeś. Bez tego wiedza moja byłaby bardzo uboga. ;)

  • R – 06.12.2016

    A mnie się podoba :)

  • Łoooodziak – 06.12.2016

    Cóż do tej pory myślałem, najbrzydszy tramwaj po przebudowie to Helmut w Łodzi ale tu już przesadzili

  • Marge – 06.12.2016

    Co jak co, ale kojarzy sie z K5000 z Köln :D https://c1.staticflickr.com/9/8051/8143100455_4eab27e07a_b.jpg

  • nm – 06.12.2016

    Zawracanie Wisły kijem i zwykłe marnowanie kasy na pseudo modernizacje. Na dodatek wagon pozbawiono dwukierunkowosci , a tym samym zmniejszono jego funkcjonalność. Tego rodzaju przebudowy nie mają sensu i są stratą funduszy remontowych.

  • minci@ – 06.12.2016

    Mi się podoba czoło wozu. Ale fakt jednokierunkowosci sprawia ,że tam gdzie usunieto drzwi wyglada raczej jak konstal 116N i to prototypowy... :/

  • Misiek Krk – 06.12.2016

    Rany! Bardziej paskudny jak przed modernizacją. Krakowski 405NKr czy EU8N przy tym to cuda dizajnu.

  • Combino – 07.12.2016

    Za linię boczną plus,za pójście w ramach chorego owczego pędu i "modernizację" czoła - pała. Za ujednokierunkowienie PAŁA Z WYKRZYKNIKIEM. Co,za dużo dwukierunkowców jest na CAŁEJ sieci TŚ?!Także @maciej12991,w dużej mierze zgadzam się z tym co napisałeś.@allensteiner: no fakt,już tylko na U5 zostały (to znaczy wg stanu na moją ubiegłoroczną wizytę we Frankfurcie); chociaż na U4 też jest niezły przegląd (w tym już de facto zabytków,począwszy od typu U2). Na reszcie już tylko Swifty. A kupili pewnie jedyne co zostało,bo z resztą sprytniejsi ich ubiegli; może z Gaziantep odzyskają kilka,to nie będzie trzeba czoła "modernizować" :D

  • Jo – 07.12.2016

    Prosze Panstwa,jest roznica miedzy konstruktywna krytyka a krytykanctwem!O gustach sie nie dyskutuje - to po pierwsze, a po drugie cel tej modernizacji chyba zostal osiagniety - wagony te pozwola na wprowadzenie niskiej podlogi tam gdzie jej jeszcze nie ma.Z mojej strony brawa dla warsztatow w Chorzowie! TS staja sie samowystarczalne jesli chodzi o modernizacje wagonow!

  • GOPOWIEC – 07.12.2016

    Brawo TŚ. Pora na kolejne PT8 i modernizację 105tek wykonane w ZUR, zamiast przepłacać za zawodne Moderusy.

  • andrzejh69 – 07.12.2016

    Ogólnie na to nie narzekam, ale myślę że czoło można by było nieco wizualnie poprawić zmieniając klosze lamp na poziome i czarny pas nad szybą. Boki natomiast uzupełnić pasami na wzór Moderus Beta. Czy został także zmodernizowany napęd? Jak tak to dodatkowy plus, a w artykule o ty nic nie ma. Dotychczasowymi wadami tego wagony były: długi czas wymiany pasażerów przez brak drzwi w środkowym członie i długi czas otwierania drzwi spowodowany skomplikowanym mechanizmem (rozsuwane schodki); wolny rozruch - słabe przyśpieszenie. Pierwsza z tych wad została wyeliminowana, a druga, jeśli został zmodernizowany układ sterowania rozruchem, to też. Ogólnie za kosz ok 1 tys zł warto taką modernizację przeprowadzić.

  • PatrykElan – 07.12.2016

    szkoda że TS pozbywają się dwukierunkowych wagonów bo było by wiele możliwości na nowe linie tramwajowe ...zamiast pętl (pętli whenever) mogli by stawić płotki jak np w olsztynie ...np na dąbrówce czy bogucicach ....

  • warmiak z olsztyna – 08.12.2016

    Dajcie se siana. Syf gorszy niz w Olsztynie

  • Kacper – 12.12.2016

    Ten tramwaj jest bardzo brzydki!!!!!!!!!!

  • NM – 12.12.2016

    Tramwaj nie musi być ładny, tylko niezawodny i tani w eksploatacji oraz funkcjonalny.

  • Mały Pe. – 12.12.2016

    Potworna potworność aż smutno w sercu... Jak go mogli tak zdu*ić ;x

  • 91junge – 18.12.2016

    Nie rozumiem ich postępowania; najpierw kupują dwukierunkowe bo potrzebują, a teraz je przerabiają.. Totalny bezsens. Już nie chcę wspominać o nowych, niewygodnych siedzeniach... Ciekawe na jaką linię trafi, i czy resztę też zmodernizują :)

  • Jo – 19.12.2016

    Prosze Panstwa,czy naprawde tak trudno jest zrozumiec jak dobra decyzja byl zakup tych wagonow? Tramwaje Slaskie upiekly dwie pieczenie na jednym ogniu.Zapotrzebowanie bylo na dwa rodzaje taboru: 1) trzyczlonowy, w ktorym czlon srodkowy mozna zmodernizowac i stworzyc tramwaj z niska podloga; 2) dwukierunkowy, ktory posluzylby na czas najwiekszych remontow w aglomeracji;W mojej opinii oba cele zostaly osiagniete. To sie nazywa polityka taborowa.Zakladajac, ze wszystkie Pt beda przerobione na jednokierunkowe, TS wciaz beda mogly obsluzyc 12 pociagow wahadlowych (zakladajac, ze 111-ki pozostana w rezerwie na ten czas). To chyba wiecej niz potrzeba w sieci, gdzie jest tak duzo petli.

  • nocoment2004 – 23.12.2016

    @Jo wszystkie Śląskie i Frankfurckie Pt na jednokierunkowe nie zostaną przerobione. Też także Grudziądz też na jednokierunkowe przerobił też GT6ZR tylko o numeracjach 73-76.

  • Jo – 05.01.2017

    Dziekuje za informacje nocoment2004. Dobra wiadomosc dla tych, ktorzy uwazaja te remonty za watpliwych walorow i dla tych, ktorzy martwia sie o zmniejszenie ilosci taboru dwukierunkowego.Czy ktos z Panstwa ma informacje (lub widzial) na jakiej linii (liniach) bedzie ten eagon testowany?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....