TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Skoda dostarcza tramwaje dla Brna
InfoTram - Opublikowano: 25.07.2016 10:28:10 5 komentarzy
Skoda dostarcza tramwaje dla Brna (foto: Skoda)

Skoda Transportation produkuje 20 wagonów 13T dla Brna. Pierwszy pojazd został przekazany 14, zaś drugi 20 lipca.

W ubiegłym tygodniu w zakładach Skody w Pilźnie gościła delegacja przewoźnika, która zapoznała się z postępami prac.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało nam się przy budowie tych wagonów skutecznie opierać na poprzednich dostawach tramwajów niskopodłogowych dla miasta morawskiego i wykorzystać zdobyte doświadczenie. W nowych tramwajach dla Brna zastosowano kilkadziesiąt ulepszeń. Wśród najważniejszych należy wymienić instalację nowego systemu cyfrowego CCTV (poprzednio analogowy), kamery kolizji w kabinie, nowe drzwi od innego dostawcy" - mówi wiceprezes Skoda Transportation Petr Vízdal.

"Skoda Transportation dostarczy do końca 2016 roku dla Brna razem 20 tramwajów na łączną kwotę 1,2 mld koron. Jest to rekordowa inwestycja DPMB w tym roku" - zaznacza szef DPMB Milos Havránek.

Tramwaje 13T dla Brna to przestronne i nowoczesne pojazdy. Wyposażone są w osprzęt elektryczny i przetwornicę, która umożliwia odzyskanie energii. Wraz z asynchronicznymi silnikami trakcyjnymi zmniejsza ona koszty eksploatacji i konserwacji wagonów.

Przestronne wnętrze jest przystosowane do przewozu osób o ograniczonej sprawności ruchowej lub rodzin z wózkami. Wjazd do pojazdu będzie możliwy przy wykorzystaniu platformy teleskopowej przy drugich drzwiach wejściowych.

Jak wspomnieliśmy Skoda dostarczyła już dwa zakontraktowane wagony. Kolejnych 18 pojazdów ma być przekazanych od września do końca roku 2016.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Skoda
Brno
  • www – 25.07.2016

    Raptem 31 wozów 13T, a już 6 typów. Pierwsze jednostki są z 2007 roku. Dziwne tylko, że wznowili zakupy po pięciu latach przerwy, Skoda poszła sporo do przodu w tym czasie. Ale umowa to umowa.Ciekawe czy 13T jest lepszy od 14T, bo Praga jakoś nie była zadowolona ze swoich pojazdów.

  • Marcin Wrocław – 26.07.2016

    Z tego typu wozów to najlepiej zapewne wypada 19 T. Obecnie kursuje u nas we Wrocku ta dwukierunkuwka na innych liniach poza unijnymi -"31","32" i "33" bo jest remont na ich trasach i w związku z tym MPK dostało zgode na inne linie i widać je i na liniach "0","3","5","11","14","23" i"24".

  • Combino – 27.07.2016

    @Marcin Wrocław: taaak,0,14,24,23... Pojeżdżą sobie po wspaniałych torach na Kazimierza Wielkiego (o Pomorskiej nie wspominając) i szybko się wykończą (nie zapomnę jak Skoda 16T dosłownie zdychała na łuku przy Mostach Mieszczańskich). Co do 19T to są równie głośne jak pozostałe (ŻADEN tramwaj na naszych torach nie może się z nimi pod tym względem równać),elementy ocynkowane w środku obłażą z farby,jakość wykonania taka sobie,,,, dobrze że choć mają klimę,ale zawsze jak wsiadam do Skody,to cieszę się że nie wiele piję i nigdy nie mam kaca,bo inaczej od tego pisku by chyba głowa pękła ;)@www: taki skutek umowy ramowej (w tym i gigantyczna cena na poziomie 9,6 mln PLN). 14T są faktycznie takie sobie,też głośne,a czemu je kupują? Może zapędy na lepszy model z oferty Skody ostudziła cena 15T dla Rygi; może uznają że 100% LF im niepotrzebne w momencie gdy tyle wysokich wozów jest do wymiany,a żadnego 100%LF i tak nie mają. Co tam jest do wymiany: chyba co druga brygada na 1-ce (2 x T3 lub 2 x T6),wszystko na 2 i 4 (K2-ki,wieczorami czasem zaplątała się na 4-ce jakaś Astra),znaczna część brygad z 5-ki (też 2 x T3/T6),coś z 6-ki (podobnie,choć tam więszkość stanowią Skody różnych długości),3 to w większości Kt8D5RN2 (i trochę 13T),8 to same KT8 z niską wstawką,na 9 mieszanka jak na 5, 10 to dwie solówki T3,11 jak 5,12 bardzo różnie (K3RN się może trafić; mnie się trafiła)... no sporo jest do wymiany. Tym bardziej,że dają sobie spokój z RT6N1 ;)

  • Marcin Wrocław – 30.07.2016

    Obecnie za moim oknem jeżdżą 19-ki i co do głośności to te tramwaje bardziej dudnią od Pes,Moderusów a nawet 16 T, takie mam wrażenie. Nie wspominam już o pisku z przetwornic przy hamowaniu Na linii "3' za oknem kursują wszystkie rodzaje tramwajów w moim mieście. Powypszczali te tramwaje na trasy na których dawniej było niby niemożliwe żeby one kursowały a jednak kursują. Nieporozumieniem jest puszczanie na linii "14" i "24' przez ciąg od mostu Pomorskiego przez Reymonta,Pomorską do mostu Osobowickiego. Torowisko było tu nieremontowane poza fragmentami chyba od ponad 30 lat i jest to rzeżnia moim zdaniem dla tych tramwajów a remont i przebudowę zapowiadają dopiero na przyszły rok. Ostatnio poważniejsze remonty torowisk we Wrocławiu jakos przyhamowały poza wspomnianymi okolicami budowanej Galerii przy dworcu PKP i PKS.

  • NM – 07.03.2017

    Skody 13T, 14T, 16T i 19T są niedostosowane do warunków eksploatacji - jakości torowisk a wynika to przede wszystkim z ich konstrukcji - tramwaju wieloczłonowego, wieloprzegubowego, na trzech sztywnych wózkach.Taka konstrukcja powoduje niszczenie torowisk i generuje nadmierny hałas w trakcie przejazdu, szczególnie przez odcinki torowisk, oględnie mówiąc - będące w nie najlepszym stanie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....