TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Skoda chce rozmawiać z Tramwajami Warszawskim o zmianie decyzji!
InfoTram.pl - Opublikowano: 23.08.2017 09:40:36 20 komentarzy
Skoda chce rozmawiać z Tramwajami Warszawskim o zmianie decyzji!

Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram.pl Firma Škoda Transportation wygrała przetarg na dostawę 213 tramwajów dla Warszawy, który został jednak unieważniony. Producent poinformował, że jest gotowy przeprowadzić rozmowy ze stołecznym miastem oraz przewoźnikiem Tramwaje Warszawskie na temat zmiany decyzji.

"Przetrag na dostawę 213 tramwajów był jednym z najbardziej wymagających, w którym nasza firma wzięła udział do tej pory. Udało nam się pokonać takie firmy, jak: Alstom, Pesa, Hyundai Rotem i konsorcium Solaris-Stadler. W zasadzie musieliśmy złożyć ofertę na trzy typy pojazdów w tym samym czasie. Nasza spółka zakładała finalny montaż wagonów tramwajowych w Polsce, a także zaangażowanie wielu wysokiej jakości polskich firm w ramach podwykonawstwa. Chociaż złożyliśmy najlepszą ofertę i w przetargu zostaliśmy wybrani jako zwycięzca, polska strona postanowiła go unieważnić. Ze względu na fakt, że niektórzy uczestnicy przetargu odwołali się, wciąż jest szansa, aby anulować decyzję o unieważnieniu przetargu i podpisać z nami umowę na dostawę tramwajów. Jesteśmy przygotowani do prowadzenia rozmów ze stołecznym miastem Warszawa i przewoźnikiem w celu poprawy naszej oferty cenowej, aby zostały wyczerpane fundusze unijne i ostatecznie przewoźnik mógł otrzymać wszystkie tramwaje w ramach obecnego okresu dotacji unijnych. “ mówi Wojciech Grzonka, szef spółki córki Škody Transportation w Polsce, odpowiedzialny za działania grupy ŠKODA w Polsce.

Škoda Transportation poinformowała, że zaoferowała nowoczesne pojazdy typu ForCity Plus, wyróżniające się wysokim poziomem techniczno-technologicznych rozwiązań, które zapewniają wysoki komfort podróżowania dla pasażerów a przede wszystkim niskie zużycie energii elektrycznej oraz prostsze i krótsze utrzymanie dla obsługi pojazdów niż pozostałe firmy, co potwierdza wybór ŠKODY jako najkorzystniejszej oferty w przedmiotowym postępowaniu. Proponowane pojazdy wychodziły ze sprawdzonej już koncepcji tramwajów ForCity Plus, które obecnie są eksploatowane w stolicy Słowacji – Bratysławie. W przypadku Warszawy chodziło o trzy typy tramwajów z rodziny ForCity Plus, przygotowanych specjalnie pod wymogi Warszawy a mianowicie – 85 szt. (+45 sztuk w ramach opcji) pięcioczłonowych, dwukierunkowych pojazdów o pojemności min. 230 osób, 18 szt. (+ 45 sztuk w ramach opcji) jednokierunkowych pojazdów o pojemności min. 240 osób i 20 trzyczłonowych pojazdów jednokierunkowych o pojemności min. 160 osób. Pojazdy miałyby 100% niskiej podłogi z dwoma typami wózków: nieobrotowe i skrajnie obrotowe. Wszystkie pojazdy byłyby klimatyzowane, wyposażone w gniazdka USB do ładowania telefonów komórkowych i inyych urządzeń.

Przypomnijmy, że na złożenie ofert w Warszawie zdecydowało się pięciu oferentów. Škoda, mimo, że cenowo uplanowała się w środku, złożyła, zdaniem komisji przetargowej ofertę najlepszą. Oferenci zaproponowali następujące kwoty:

Solaris&Stadler - 2 208 510649 zł brutto,

Hyundai - 2 235 914926 zł brutto,

Škoda - 2 720 019844 zł brutto,

PESA - 2 722 004980 zł brutto

Alstom - 3 418 506548 zł brutto.

Jak już informowaliśmy oferty Solaris Tram i Alstomu zostały odrzucone. W walce pozostało zatem trzech producentów.

Škoda Transportation dodaje, że już od dłuższego czasu odnosi sukcesy na rynku polskim. W ostatnich latach czeska grupa dostarczyła do Wrocławia prawie 50 niskopodłogowych tramwajów Elektra. Firma również współpracuje z polską firmą Solaris w zakresie dostaw trolejbusów i autobusów elektrycznych oraz innymi producentami, takimi jak: Pesa, ZNTK Mińsk Mazowiecki lub FPS Cegielski, którym to dostarcza silniki trakcyjne. Na przykład w Krakowie większość nowych, nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów jest wyposażona w silniki spółki córki Škoda Electric.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Škoda
Tramwaje Warszawskie
przetarg
Warszawa
  • nohavica – 23.08.2017

    Chcieć to oni sobie mogą hehe

  • lwowiak – 23.08.2017

    Z tym sukcesem we Wrocławiu to bym tak nie szarżował. Bardzo mieszane uczucia tamtejsze Skody wywołują, bardzo delikatnie rzecz ujmując.

  • zibi – 23.08.2017

    Dobry tram osobiście widział bym w stolicy właśnie ten model Śkody dostosowany do warszawskich standardów,warto rozmawiać.

  • peter – 23.08.2017

    Skoda Trasportation już chińska jest jakby ;-)

  • Odi – 23.08.2017

    A co powiesz o przyszłej koreańskości naszego producenta? Bo internetowe pajace dotąd piszące hymny na cześć Pesy nagle zaczęły pisać je na cześć Hyundai. Też ciekawe ;-)

  • Maciej12991 – 23.08.2017

    @peterPoczytaj. Później głupoty wypisuj.

  • Tramicus365 – 23.08.2017

    Skody 16T były pierwszymi tramwajami pięcioczłonowymi kursującymi po Wrocławiu, MPK nie miało wcześniej do czynienia z takimi konstrukcjami, stąd pewne problemy wynikające także z niedostosowania infrastruktury - łuków. Wrocławskie Skody mają sztywne wózki i są ciężkie - duże naciski. Jak to się mówi - "Skody prostują łuki", ale to wynika właśnie z takich a nie innych wózków w 16T i 19T. W 16T jest głównie taki układ siedzeń, że siedzi się tyłem do okna i naprzeciwko innych pasażerów - można sobie w oczy patrzeć, co wielu wrocławianom się nie spodobało i dlatego w 19T jest już inny układ. Inną przeszkadzającą cechą może być to, że tramwaje te bywają głośne w środku, ale jeździłem jako pasażer około 10-letnimi Tramicusami i uważam, że w nich jest głośniej niż w Skodach. Uważam, że Skoda 19T i 16T (ale z układem siedzeń znanym z 19T) to dobre produkty. Najlepsze porównanie byłoby wtedy, kiedy w jednym mieście kursowałyby Skody, PESY Swing i Solarisy Tramino. We Wrocławiu nie ma innych wozów 5-członowych ze sztywnymi wózkami, stąd brak możliwości porównania.

  • advisor – 23.08.2017

    Warszawie zachciało się kombinacji to teraz mają za swoje. I dobrze!

  • www – 23.08.2017

    Trochę to dziwne, bo Skoda ForcityPlus nie ma przypadkiem sztywnych wózków w środkowych członach? Poza tym podesty z przodu i z tyłu nad skrętnymi wózkami to w Warszawie katastrofa funkcjonalna. W tekście jest informacja o 100% płaskiej podłogi, a punktacji i z tego co jeździ po Bratysławie wynika co innego. To jak jest policzone te 100%?A z tymi negocjacjami z TW to Skoda nieźle popłynęła. Ciekawe za to jest to, że chyba po raz pierwszy Skoda dostosowała szerokość oferowanego tramwaju do wymagań. S&S i tak pewnie wygrają w KIO.

  • kolejFAN – 23.08.2017

    chce rozmawiać ... chyba z magnitogorskiem

  • jatal – 24.08.2017

    @wwwCzemu dziwne?Sztywne wózki wewnętrzne spełniają wymagania TW. Podobnie jak skrajne podesty. Poza tym nigdzie nie jest powiedziane że "29/30T" koniecznie musi mieć wysoką podłogę, a punktacja przetargowa określa wynik oferty na tle innych ofert a nie długość NP konkretnej oferty.Co do Stadlera, to moim zdaniem ma małe szanse na wygraną w KIO. TW nie wykluczają bez przekonujących dowodów a gdyby sprawa była choć trochę niejednoznaczna prawnie z pewnością stanęłyby po jego stronie.

  • komes – 24.08.2017

    W świetle PZP nie wiem, o czym w ogóle Skoda chce rozmawiać, jakieś dziwne stwierdzenia. Jedyne co może zmienić decyzje TW to sprawa SS w KIO i tu niejako zgadzam się z @jatal, myślę że TW musiało być pewne podejmując taką decyzje, że jednak błędy formalne wykluczają SS.

  • www – 24.08.2017

    Tłumaczenia TW o wykluczenia S&S są dziwne. A to, że TW tak zdefiniowały przetarg bardzo mi się nie podoba. Pojechali do Pragi zobaczyć rozwiązania w zakresie organizacji ruchu liniowego, których nie potrafią wprowadzić skutecznie, a przywieźli pomysł na Skodę. Niech przestaną kombinować i zdecydują się na jakieś rozwiązania techniczne. Na razie eksperymentują za ogromne nasze pieniądze, a na dodatek tak wykombinowali, że naszych producentów wyeliminowali. A to nie jest ok.

  • Kaszeb – 25.08.2017

    @www Dziwnym trafem nie przeszkadzają ci sztywne wózki Swingów? For City Plus jest przykładem pragmatyzmu konstrukcji. Skrajne wózki skrętne a wewnętrzne teoretycznie sztywne ale przy zastosowanej kinematyce jaka jest w tych wozach można powiedzieć że funkcjonują jak Jakobsy tylko w wersji makro. Porażający jest brak wiedzy z zakresu budowy pojazdów trakcyjnych i tendencyjność wypowiedzi ale tak jest jeśli chwali się tylko"sepse"nie znając się na rzeczy.@peter. Za to"sepsa"jest "jedynie"w 70% obca,głównie Niemiecka,reszta już nasza,polska ; )))

  • peter – 25.08.2017

    @Kaszeb - ciekawe pojęcia wprowadzasz do techniki układów biegowych ;-) Kużwa "Jakobsy w wersji makro" (Masz na myśli chyba tą sieć dyskontów). Na temat własności firm wypowiadaj się po lekturze danych z KRS. A teraz sru, do piaskownicy - weekend się zaczął !

  • Kaszeb – 26.08.2017

    @peter Zgadzam się co do % ale jest to niedopatrzenie z mojej strony a w zasadzie skrót myślowy. Powinno być napisane że w PRODUKTACH sepsy jest tylko 30% polskości. Elektronika Siemensa,wózki też niemieckie,klima Konvekta,hamulce Knorr,światła rumuńskie,drzwi od kabin włoskie i długo by tak wymieniać ale dla osób będących w branży to jest jasne. Dalej. Rozwiązania techniczne zastosowane w Skodzie 30T sprawiają że wjeżdżając w łuk drugi wózek,choć sztywny,jest naprowadzany tak by zmniejszyć oddziaływanie dynamiczne na tor,podobnie jak wózek Jacobsa. Nie ma tego w Swingach,Tramino ale najpierw trzeba wiedzieć co to jest ten wózek i jak działa. Tyle o technice,przechodzimy do kolejnej lekcji czyli język polski.Gdyby chodziło mi TĘ a nie TĄ sieć dyskontów to"makro"zgodnie z zasadami języka polskiego napisane byłoby z dużej litery.Trzymając się dalej zasad "układ biegowy"to bezmyślne tłumaczenie angielskiego"running system". Całe pokolenia inżynierów w tym kraju wychowały się na określeniu"układ jezdny",przecież pociąg jedzie a nie biegnie. Co innego nad Tamizą. Jak masz wątpliwości polecam list do Pipy Ani Mru Mru https://www.youtube.com/watch?v=F-QfSJ25mTkAle pierwsze zdanie bije wszystko inne"Ciekawe pojęcia wprowadzasz.."Zakładam że nie czyta tego prof.Miodek bo wystawiłby list gończy za twoją nauczycielką języka polskiego. Szkoda że trzeba tłumaczyć tak elementarne rzeczy. Idę do swoje piaskownicy a w zasadzie na plażę a tobie polecam spakować raniec bo 1 września tuż,tuż ; )

  • peter – 26.08.2017

    @Kaszeb - PESA jest w 100% firmą polską. SKODA transportation będzie za chwilę w 100% firmą w rękach chińskich. Kto dostarcza zespoły, systemy, podsystemy nie ma znaczenia. Mix wszędzie jest ogólnoświatowy. Jaki sens ma dawanie biznesu w ręce chińskich właścicieli Skody???

  • peter – 26.08.2017

    @Kaszeb - rozumiem, że szaleją w tobie jakieś kaszubskie fobie (?) Trudno. Nawet chęć nauki poprawnej polszczyzny to najwyraźniej błędna droga. Zrozumienie co to "układ biegowy" pozostawiam tobie na długie zimowe wieczory. Ktoś był kiedyś mądrzejszy i rozróżnił tą nazwą (może "tę nazwą"?) świat pojazdów szynowych od drogowych. Było się uczyć. Brednie o samonaprowadzających się wózkach made by Skoda przekaż koniecznie do MPK Wrocław ;-)

  • Starg – 27.08.2017

    Na wszystkich targach odwiedzalem tramwaje Skody i ZAWSZE wkurzała mnie niesłychanie wąska przestrzeń w obrębie ich przegubu. Pojedyńczy pasażer Z BAGAZEM może mieć problem przeciśnięcia sie przez 80-cm przesmyk. JK wygląda ta propozycja w tramwaju który wygrał unieważniony przetarg ?

  • Kaszeb – 29.08.2017

    @peter. Mix jest systemem światowym to fakt ale można kupić np.tańszą elektronikę od Woltana jak zrobiono w Łodzi do Bombek. Co do sepsy też może być różnie. Wcale nie zdziwi mnie jak warszawski przetarg wygra Hyunday a jego wozy będą montowane nad Brdą. Wejdzie w koreańskie łapki ale będzie to lepsze niż"wejście"do grupy Siemensa której zalega za elektronikę z kontraktu dla DB. oczywiście dalej pozostanie polska ale w żółtych łapkach. Mogę się mylić ale kto wie?Czas pokaże. Widać że nie dość że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem to nawet nie potrafisz patrzeć. Wrocławskie wozy są na sztywnym wózku a tu skrajne są skrętne co jest zdecydowanie lepsze. Pierwszy człon działa jak nastawiacz powrotny.To takie urządzenie w lokomotywach elektrycznych czy spalinowych.W parowozach występowały podobne konstrukcje jak np.wózek Biessela. To są rozwiązania które można zastosować też w tramwajach i czasami stosuje się i z którymi radzę się zapoznać. Jako podstawową literaturę polecam "Pojazdy trakcyjne"E.Kowalskiego. Dane mi to było poznać na początku mojej szczegółowej edukacji w tym kierunku,wydanie III poprawione 1979r.Nikt tam nie pisze o układzie biegowym tylko jezdnym i nie ma ramy tylko jest ostoja. Co do wrocławskich przypadków to i tak nie przebiją sepsy w Krakówku gdzie dosłownie"rozorała"szyny ale o tym sza więcpodsyłam linka,miłego lukania,o przepraszam oglądania!https://www.facebook.com/PKKinfo/videos/1609618792422979/

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....