TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Skład metra dla Oslo i inne nowości Siemensa z InnoTrans 2008
Ryszard Piech - Opublikowano: 21.10.2008 16:07:15
Skład metra dla Oslo i inne nowości Siemensa z InnoTrans 2008

Na swoim stoisku Siemens promował również swój nowy system automatycznego metra na gumowych kołach określanego jako Neoval. System ten powstaje w kooperacji z firmą Lohr mającą siedzibę niedaleko Strasburga. Tor w tym przypadku składa się z dwóch betonowych pasów z zagłębieniem w środku, gdzie jest zabudowana centralna prowadząca szyna, a z jej jednego boku szyna zasilająca będąca pod napięciem 750 V prądu stałego. To rozwiązanie pozwala na osiąganie prędkości jedynie 60 km/h, jednak istnieje możliwość zbudowana systemu na prędkość 80 km/h z wykorzystaniem zasilania z sieci napowietrznej. Francuzi w pewnym okresie zafascynowania motoryzacją indywidualną oraz posiadający znane fabryki ogumienia postanowili zainteresować się pojazdami zbliżonymi do szynowych, lecz poruszającymi się po specjalnych torach na gumowych kołach. Rozwiązanie to miało przynieść znaczne zmniejszenie wibracji generowanych przez przejeżdżające składy metra i zostało zastosowane w kilku systemach metra. Niestety takie rozwiązanie wymaga itak stosowania przynajmniej szyn prowadzących, a same gumowe koła mają większą tendencję od stalowych do utraty przyczepności w gorszych warunkach pogodowych (liście na drodze lub warstwa śniegu, którą można będzie usunąć jedynie specjalistycznym pługiem) stąd za wyjątkiem Francji, jednej linii w Szwajcarii oraz kilku linii na lotniskach system ten nie znajduje większego odbiorcy. Również Neoval ma służyć do podobnych systemów, gdzie Siemens zgłosił tą technologię dla linii mającej połączyć obecny terminal lotniczy w Duesseldorfie z właśnie budowanym nowym.

 

Generalnie Siemens jasno podkreślił, że w swojej gamie produktów posiada również pojazdy do przewozów miejskich, natomiast brak na ekspozycji tramwajów to po prostu efekt braku zamówień. Jednak wystawiony skład metra pozwala zobaczyć jak innowacyjnie można zaprojektować i wykonać pojazd, który w założeniach jest anty stylistyczny. Bo w zasadzie jakie innowacje można zastosować w pojeździe o ściśle określonych parametrach i ciągle kursującym w tunelu. Jak widać da się jednak wprowadzić i w tym obszarze innowacje.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Berlin
InnoTrans 2008
Siemens
MX3000
Combino Plus
Combino Supra
Combino
Avenio
Neoval

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....