TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Siemens ULF - szczegóły techniczne (2)
Jacek Pudło - Opublikowano: 11.08.2012 16:09:59
Siemens ULF - szczegóły techniczne (2)

Oryginalnym rozwiązaniem technicznym w tramwaju Siemens ULF są portalowe wózki. Równie oryginalny jest sposób ich połączenia z nadwoziem tramwaju.

Wózek składa się z ramy i dwóch części jezdnych.

Elementy jezdne są skręcane z ramą. Do dolnych sekcji z kołami przymocowuje się przekładnie i silniki. Razem elementy te tworzą zwartą całość –wysoki, krótki portal.


Konstrukcja mocowania wózka musi umożliwiać spełnienie kilku funkcji. Po pierwsze, muszą być przekazane siły wzdłużne pomiędzy wózkiem a członami. Po drugie, koła muszą być odresorowane od ramy wózka. Po trzecie, musi być możliwe przejście pasażerów przez środek portalu.

Siły wzdłużne są przekazywane przez cięgła i drążki. Cięgła łączące człon poprzedzający wózek z ramą wózka znajdują się u dołu, w narożach pudła.


W analogicznym miejscu, pomiędzy wózkiem a członem następującym po wózku, brak jest cięgieł, są natomiast hamulce szynowe.


Elementy jezdne wózków są połączone z ramą za pośrednictwem gumowych bloków tłumiących drgania.


Cięgła łączące dolną część wózka z ramą pudła widoczne są również z wnętrza pojazdu, przed montażem osłon przegubów.


Obrotowa płyta, po której pasażerowie przechodzą między członami, jest zamocowana do ramy wózka.


Przed ułożeniem płyty w przejściu widoczne jest cięgło łączące ramę wózka z konstrukcją członu następującego po wózku.


Wózek opiera się na ramie poprzez specjalnej konstrukcji amortyzatory zintegrowane ze sprężynami śrubowymi. Amortyzatory są przymocowane przegubowo do mocowań na końcu masywnych wsporników, przyspawanych do ram pudeł.


Tłumik hydrauliczny wraz ze sprężyną umiejscowione są bardzo wysoko, blisko dachu. Przestrzeń niżej zajmowana jest przez piasecznice, silniki i przekładnie.


Sprężyna i amortyzator widoczne są również od wewnątrz, przed montażem osłony przegubu. W górnej części wózka przeprowadzone są kanały kablowe.


Wózek połączony jest z konstrukcją pudeł nie tylko w dolnej, ale i w górnej części. O ile w dolnej części siły wzdłużne są przenoszone przez cięgła, to u góry są to drążki. Na zdjęciu połączenie pierwszej i drugiego członu –jest ono sztywne.


Na kolejnym zdjęciu wahliwe połączenie członów środowych.

Podsumowując, za przeniesienie sił wzdłużnych odpowiadają cięgła u dołu wózka (2 łączą boki wózka z członem poprzedzającym, 1 łączy środek wózka z członem następującym) wraz z drążkiem u góry wózka (łączącym wózek z członem poprzedzającym), a za tłumienie drgań –sprężyny śrubowe wraz z amortyzatorami w górnej części przestrzeni wózka.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Siemens
wózki
ULF
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....