Siemens Mobility dostarczy dodatkowe pociągi metra dla Norymbergi

infotram
27.11.2018 11:41
0 Komentarzy

Spółka VAGVerkehrs-Aktiengesellschaft, publiczny przewoźnik w Norymberdze, złożyłzamówienie na dodatkowe sześć pociągów metra typu G1 od Siemens Mobility.

Jest to rozszerzenie kontraktu podpisanego w grudniu 2015roku na 21 pojazdów. Po uwzględnieniu opcji Siemens Mobility dostarczy 27nowych pociągów metra dla Norymbergii.

Nowe pociągi typy G1 będą miały po cztery wagony i zpoczątkiem 2021 r. zastąpią dwanaście dwu-wagonowych składów DT2. Nowe pociągipowstaną w zakładach Siemensa w Wiedniu, Wiele z podzespołów, na przykładprzetworniki napędowe, silniki, przetworniki pomocnicze oraz systemy sterującezostaną wyprodukowane w Norymberdze.

– Razem z pociągiem G1, rozpoczynamy nową erę kolejkipodziemnej. Pociągi nie tylko wyglądają bardzo nowocześnie, lecz równieżspełniają wszelkie nasze wymagania. Dzięki nim jesteśmy w stanie przewieźćwięcej pasażerów w bardziej komfortowych warunkach i oferujemy udogodnienia dlapasażerów o ograniczonej mobilności. Po wprowadzeniu nowych pociągów, liniametra U1 będzie w stanie świadczyć usługi transportowe przez kolejne 40 lat -powiedział Tim Dahlmann-Resing, członek zarządu odpowiedzialny za technologię imarketing w spółce VAG.

– Pociąg G1 jest wysoce zaawansowana konstrukcją, zaprojektowanąspecjalnie dla Norymbergii. Wszystkie pociągi będą mogły być dostosowane doruchu autonomicznego w przyszłości – powiedziała Sabrina Soussan, szefowaspółki Siemens Mobility.

Podczas prac nad pociągiem inżynierowie skupili się nakomforcie pasażerów oraz jak najlepszej wydajności pociągów. Szersze drzwi orazswobodny dostęp dla pasażerów pozwalają na łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie.Jasne i przyjazne wnętrza są wielofunkcyjne, przestronne i bezpieczne.Pasażerowie mają ciągły dostęp do najważniejszych informacji o trasie pociągudzięki kompleksowemu systemowi informacji. We wnętrzach panuje przyjemnaatmosfera dzięki zastosowaniu kompaktowej klimatyzacji.

Specjalne panele ledowe nad drzwiami wskazują czy drzwi sąotwarte, czy zamknięte. Kiedy drzwi są w ruchu, panele mrugają i ostrzegająprzed wsiadaniem. Automatyczne platformy przy każdych drzwiach zwiększająbezpieczeństwo pasażerów, ułatwiają wsiadanie i wysiadanie, co wymierniezwiększa przepustowość wagonów.

Komentarze