Siemens Mobility dostarczy dodatkowe 22 pociągi metra do Monachium

infotram
03.07.2020 10:45
0 Komentarzy

Operator transportupublicznego w Monachium – Stadtwerke München (SWM) podpisał umowę z SiemensMobility na dostawę 22 sześciowagonowych pociągów metra C2. Dostawa planowanajest w 2022 r. Łącznie Siemens Mobility dostarczy do monachijskiego metra aż 67pociągów C2.

Kontrakt jest realizacją drugiej opcji z umowy sprzed 10lat. W 2010 r. podpisano kontrakt na dostawę pierwszych 21 sześciowagonowychpociągów metra C2, a sześć lat później uruchomiono pierwszą opcję na kolejne 24pociągi. Podpisana w 2020 r. to druga i ostatnia opcja rozszerzania metra odSiemens o dodatkowo 22 sztuki.

Dzięki nowym pociągomC2 stale odmładzamy nasz tabor. Dla naszych pasażerów oznaczać to będzie przedewszystkim więcej przestrzeni i większy komfort. W ciągu najbliższych dziesięciulat chcemy wycofać z eksploatacji wszystkie stare pociągi A i B i eksploatowaćnasz system metra wyłącznie przy użyciu nowoczesnych, wysokowydajnych pociągów.Oznacza to, że możemy dodać do pociągów około 5.000 dodatkowych miejsc bezwprowadzania większej częstotliwości – powiedział Ingo Wortmann, DyrektorZarządzający SWM.

Nowe pociągi C2przyczyniają się do trwałego wzrostu wartości w całym ich cyklu życia oraz dozwiększenia komfortu podróżowania. Cieszymy się, że jesteśmy znaczącozaangażowani w rozwój lokalnego transportu publicznego w naszym rodzinnymmieście – powiedziała Sabrina Soussan, dyrektor generalny Siemens Mobility.

Nowe pociągi C2 wyróżniają nową technologią oświetlenia LEDoraz łatwiejszym wizualnym rozpoznawaniem otwieranych i zamykanych drzwipoprzez kolorowe paski świetlne LED na krawędziach drzwi. Kamery wideo, ekranyi nowo zaprojektowane oświetlenie wnętrza z diodami LED zapewniają większykomfort i wygodę pasażerom. Dodatkowo pociągi C2 są bardziej pojemne – nowakoncepcja miejsc siedzących z szerszymi drzwiami w porównaniu do starszychpociągów pozwala na przewóz aż 940 pasażerów.

Pociągi C2 są także efektywne energetycznie. Zużycie energiijest redukowane poprzez połączenie różnych innowacyjnych koncepcjiprojektowych. Nie zastosowano żadnych szkodliwych materiałów, stosuje sięenergooszczędne oświetlenie, a materiały w 97% nadają się do recyklingu. Dziękitemu nowe pociągi jeszcze bardziej poprawią bilans CO2 w Monachium i pomogązmniejszyć zużycie energii w transporcie.

Nowe pociągi wejdą do eksploatacji w 2022 r. i będą jeździłypo miejskich liniach metra U3 i U6, podobnie jak inne używane już pociągi C2.Planowana jest również eksploatacja na innych liniach miejskich.

Komentarze