TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Siemens: Istotne powinny być również kwestie funkcjonalne
InfoTram.pl - Opublikowano: 10.08.2017 16:05:50 13 komentarzy
Siemens: Istotne powinny być również kwestie funkcjonalne

Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram.pl 8 sierpnia br. firma Siemens Sp. z o.o. wniosła odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej w związku z przetargiem na dostawę 35 pojazdów dla Tramwajów Śląskich.

Siemens ma w swojej ofercie sprawdzone nowoczesne tramwaje z rodziny Avenio – mówi Jacek Fink-Finowicki – inżynier projektu w pionie transportu miejskiego, branży Mobility w Siemens Sp. z o.o. Ich założenia konstrukcyjne są w większości przypadków zupełnie odmienne od klasycznych konstrukcji z rodziny 105N, czy 116N, eksploatowanych m.in. przez Tramwaje Śląskie. Avenio oferują bardzo wysoki komfort podróży przy niskich kosztach eksploatacji. Te zalety wynikają przede wszystkim z dużej energooszczędności, zoptymalizowanego procesu utrzymania pojazdu oraz wysokich przebiegów dla obręczy kół (nawet powyżej 600 tyś. km).

Z punktu widzenia zarówno przewoźnika, jak i pasażerów, przy wyborze pojazdu bardzo istotne powinny być również kwestie funkcjonalne. Pozwoli to producentom tramwajów zaoferować najlepsze możliwe parametry pojazdów, a przewoźnikowi dokonać optymalnego wyboru, bez ograniczeń konstrukcyjnych – twierdzi przedstawiciel producenta.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Siemens
Tramwaje Śląskie
przetarg
  • kubex – 10.08.2017

    A jednak zgłoszą Avenio?

  • karlik – 10.08.2017

    Brać "Avenio" żadnej Pesy

  • gargul – 10.08.2017

    Piękny

  • Kuba – 10.08.2017

    To prawda choc wolałbym aby dac zarobić polskim producentom taboru. Tez sa niezli a wizualnie moim zdaniem są ładniejsze.

  • Obiektywny z Wrocławia – 10.08.2017

    Kilka punktów Siemens oprotestował. Jednak rozwiązanie wózków skrętnych przy 100% niskiej podłogi, którego Avenio nie posiada mają inne koncerny jak Alstom i BT. Więc nie rozumiem dlaczego TŚ nie może kupić sobie tramwaju z wózkami skrętnymi o określonej minimalnej długości pojazdu. Wrocław i Sląsk posiadają zabudowę poniemiecką, miejską z ostrymi łukami i skrętami, a więc ryzyko wykolejenia i szybkiego zużycia szyn i kół dla wózków bezskrętnych jest wyższe niż z klasyczną osią skrętu. Są badania na ten temat. Radzę Siemens Mobility zacząć rozwijać się, a nie opierać się na starym projekcie Combino. Inaczej Siemens Mobility skończy jak Siemens Mobile.

  • www – 10.08.2017

    Na Avenio bym nie liczył. To nie nasza liga. A szkoda. Raczej zaczęła się jakaś gra o przejęcie naszych producentów kolejowych. Ktoś uwierzy, że Hyundai zbuduje swoją fabrykę od podstaw? I przez przypadek Pesa przestrzeliła w Warszawie z ceną? Jak Siemens pozwoli wepchnąć się Koreańczykom na europejski rynek to będzie początek ich gigantycznych problemów. Nie wierzę, że ot tak na to pozwolą.A to, że TŚ wydają pieniądze nie na to co powinny to inna bajka. Jak można bez sensu modernizować linie tam gdzie tramwaje są właściwie niepotrzebne? W GOP-ie powinni w końcu zacząć budować linie do miejsc, gdzie są duże skupiska ludzi, a nie obok tych skupisk tak jak jest teraz. Czy to co planują TŚ w Katowicach jest jakąś zmianą? Nie sądzę, bo będą budowali linię w najmniej przydatny sposób dla pasażerów. Może zdarzy się jakiś cud i pasażerowie jednak dopiszą.

  • Obserwator 2 – 10.08.2017

    Producentow taboru nie interesują skutki niszczenia torowisk przez wagony na sztywnych wózkach, bo te sa tanie w produkcji a drogie dla odbiorcy. Sciema o nowoczesności jest dobra dla politykow i dziennikarzy bo lykna wszystko. Warszwa już do tego doszla, ale polityczni prezsi w innych miastach kupuja kit wciskany przez przemysl.

  • www – 11.08.2017

    @Obserwator2 Wychodzi, że TW same nie wie wiedzą czego chcą. Kupili Swingi chociaż wiedzieli po Tramicusach jakie mogą być problemy. Co zmienili? Tylko długość z 32 do 30 metrów. No, ale pewnie nie chcieli widzieć problemów. Zaklinali się przy tym, że absolutnie oni nie chcą kupić składów z podzielonymi osiami. Wiedzieli, że to problem. Swingi, które kupili są ok, ale mają pewne wady wynikające z trzech wózków. I co?Ano TW kupiły w kolejnym zamówieniu Jazzy z całkowicie płaską podłogą i... wiadomo jakimi osiami. Nie mogli po prostu kupić składów klasy Swing, ale bez ściętych burt (zresztą sprawa ściętych burt to kolejny dziwny przykład dziwności)? Mogli, ale uparli się i już. I co teraz? Znowu zmienili podejście, bo wyszedł problem z zakrętami o których przecież wcześniej wiedzieli. Poza tym od samego początku było wiadomo, że kupili Swingi, bo tramwaje typu Twist są mniej pojemne. No, ale nagle doszli do wniosku, że jednak będą ok? Pewnie, że byłyby, ale gdyby kupili w końcu składy 40-sto metrowe. Ale nie, bo uparli się, że tramwaj musi mieć 30 metrów, bo stada muszą istnieć, a na przystanek muszą podjeżdżać dwa składy na każdym ciągu w mieście! Czemu TW w końcu nie mogą zrobić tak, że składy jeżdżą równomiernie, a nie stadami? Czy naprawdę po głównych ciągach musi też jeździć n-linii zamiast jednej, która mogłaby robić za coś w rodzaju tramwajowego metra? Nie no, lepiej tworzyć jakieś linie potworki przez całą Warszawę z dużą ilością rozjazdów, chociaż wiadomo, że to nie ma większego sensu? Czemu TW nie mogą wziąć przykładu z rozwiązań niemieckich sieci tramwajowych? No tak, podobno wzięli przykład z Pragi, ale oczywiście musieli go podkręcić i wyszło jak wyszło.Zobaczymy co wyjdzie z obecnego przetargu. Eksperymenty na żywym organizmie są nużące. Tylko kto im zabroni dalej wozić powietrze na niektórych liniach, a z drugiej strony jeździć przeładowanymi składami. Serio nikt w TW tego nie widzi? Serio nie widzą, że niektóre linie nie są oblegane przez pasażerów, a na tym samym ciągu jedzie inna przeładowana do granic możliwości linia? Jazda dla jazdy jest ważniejsza? Powinni dać w końcu spokój i naprawdę unowocześnić układ linii.

  • Phi – 11.08.2017

    @Obiektywny z Wrocławia - polecam użyć googla i zapytać go o broszurę:"Brochure: Wheel sets or independently rotating wheels (680 KB)"... a jak już będziesz na stronie z opisami Avenio to będziesz miał możliwość zweryfikowania swoich informacji

  • Wosz – 11.08.2017

    Przykro mi Siemens, ale to nie TŚ mają się dopasować do was, ale wy do TŚ. Jeżeli przeprojektowanie pojazdu, aby spełniał wymogi przetargu uważacie za coś czego nie jesteście dla potencjalnego klienta zrobić, to dziękuje za takie usługi. Do widzenia wam.

  • peter – 16.08.2017

    @PhiDoskonałe rozwiązanie dla szaleńców (Monachium) Po 30 latach eksploatacji (których te pojazdy z założenia nigdy nie osiągną) będzie tylko i wyłacznie wstyd. Wstyd i gigantyczne straty. Tak to już jest u Siemensa (ULF, Combino, zero-nic)

  • max – 17.08.2017

    @www .Warszawa powinna kupić Jazzy z wózkami jakie mają Krakowiaki

  • GOPOWIEC – 22.08.2017

    A jakie to kwestie funkcjonalne posiada Avenio i dlaczego mało które miasto Niemiecki nie jest zainteresowane tramwajami Siemensa? Polityka koncernu Siemens jest jak przysłowiowego psa ogrodnika, samemu nie zjeść, a drugiemu nie dać. To opóźnia proces przetargu. Zgadzam się, że w tym przetargu nawet po zmianie SIWZ Siemensa szanse są z e r o w e. Zbyt silna i elastyczna konkurencja aby Siemens coś ugryzł z polskiego tortu z dotacjami UE. Inną kwestią jest to czy KIO przychyli się do racji Siemensa. Raczej nie, gdyż każdy ma prawo wyboru towaru, nawet spółka komunalna.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....