TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Siemens Inspiro - innowacje techniczne
Jacek Pudło - Opublikowano: 14.01.2013 20:57:53 1 komentarz
Siemens Inspiro - innowacje techniczne

12 stycznia 2013 r. zaprezentowano przed mediami i mieszkańcami Warszawy pierwszy nowy skład metra Siemens Inspiro. Pojazd odróżnia od dotychczas eksploatowanych składów szereg innowacji.


 

Co najważniejsze, pudła pojazdów zostały wykonane z profili aluminiowych i częściowo ze stali nierdzewnej. Konstrukcję wspólnie z BMW Design Works zoptymalizowano pod kątem minimalizacji masy własnej. Nadwozie odchudzono tam, gdzie było to możliwe –stąd liczne wycięcia w profilach i oszczędne wzmocnienia. W rezultacie, masa całego składu została obniżona o kilkanaście ton. Siemens Inspiro waży 165 ton, a Alstom Metropolis –184 tony. Zmniejszenie masy o 10% pociągnie za sobą obniżenie zużycia energii.


Pojazd jest sześciowagonowy, przy czym segmenty są połączone przegubami, z możliwością przejścia pomiędzy wagonami. W rezultacie, poprawi się równomierność obłożenia wagonów. Dodatkowo zwiększona jest pojemność w wyniku braku niezagospodarowanych odstępów pomiędzy wagonami.

Kolejną innowacją jest zastosowanie wejść o szerokości aż 1400 mm –100 mm szerzej niż w składach Alstom Metropolis. Dodatkowo, skrzydła są w całości przeszklone, a na środku zamontowano przyciski służące do otwierania drzwi. Drzwi wzmocniono poziomymi poprzeczkami w środkowej części.

W pierwszych wejściach licząc od ściany czołowej zastosowano wysuwane rampy, eliminujące szparę pomiędzy krawędzią peronu a nadwoziem. Ma to być pomocne dla wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów.

Przeglądy pociągu są realizowane w korzystnych, bardzo dużych odstępach –co ok. 30 tys. km, a więc co 3 miesiące, wobec 14 dni interwału dla składów Alstom Metropolis i codziennych przeglądów składów rosyjskich Wagonmasz serii 81.

Napędzany jest pierwszy, trzeci, czwarty i szósty wagon. Wagon drugi i czwarty są toczne. Każdy wagon napędzany posiada dwa wózki napędowe. Umieszczono w nich 2 asynchroniczne silniki o mocy 160 kW. Silniki są chłodzone powietrzem, podobnie jak falowniki. Zastosowano sterowanie wektorowe.


Skrzynie falowników zabudowano w podwoziu. Na dachu znalazły się urządzenia wentylacyjne, o wydajności nawiewu zależnej od obciążenia składu.

Wózki wykonano w zakładach Siemens w Graz, pudła –w fabryce w Wiedniu. Wózki posiadają zawieszenie pneumatyczne –dwie poduszki, a zestawy kołowe są prowadzone za pośrednictwem kolumn gumowo-stalowych. Wózki są solidnej konstrukcji ze względu na konieczność zapewnienia trwałości eksploatacyjnej. Rama, podobnie jak w składach Alstom Metropolis, posiada w rzucie bocznym kształt rozciągniętej litery V, z obniżeniem w środkowej części.

Podwozie w miejscu mocowania wózków posiada specjalne belki wzmacniające. Podobnie, solidne wzmocnienie z trójkątnymi wspornikami znajduje się  w obrębie sprzęgu.

Pojazd będzie posiadał system automatycznej jazdy. Maszynista nie będzie musiał kontrolować przyspieszania i hamowania, gdyż pociąg samoczynnie dojedzie do kolejnej stacji.

W kabinie maszynisty zastosowano 3 wyjścia ewakuacyjne –dwa boczne i jedno nietypowe, centralnie przez ścianę czołową, wymagające odsunięcia pulpitu maszynisty.

Czoło ma interesujący kształt i odbiega od typowej pionowej ściany. Z przodu pojawił się niewielki wyświetlacz diodowy.

W porównaniu z pierwszymi wizualizacjami we wnętrzu wprowadzono kilka zmian. Po pierwsze, zrezygnowano z efektownych poręczy-drzewek z eleganckim podświetleniem, tak jak i z przeszkleń i oparć przy drzwiach. Zrezygnowano również z montażu monitorów na poręczach w środku przejścia, gdyż utrudniałyby one przejście. Na środku wagonu zamontowano proste poręcze, rozdzielające się w górnej połowie na 3 części. Siedzenia nie są drewniane, lecz wyściełane czerwoną tapicerką z warszawskim wzorem. Poręcze nie są srebrne, lecz żółte –aby były łatwo dostrzegalne przez niedowidzących. Podłoga nie jest jasnobrązowa, lecz jasnoszara. Tym samym, wnętrze jest zunifikowane wizualnie z nowymi pociągami SKM.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Siemens
Inspiro
Warszawa
metro
Metro Warszawskie
  • adi – 15.01.2013

    Co odróżnia od alstomu i wagonmaszu tandeta

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....