TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Siemens Inspiro - innowacje techniczne
Jacek Pudło - Opublikowano: 14.01.2013 20:57:53 1 komentarz
Siemens Inspiro - innowacje techniczne

12 stycznia 2013 r. zaprezentowano przed mediami i mieszkańcami Warszawy pierwszy nowy skład metra Siemens Inspiro. Pojazd odróżnia od dotychczas eksploatowanych składów szereg innowacji.


 

Co najważniejsze, pudła pojazdów zostały wykonane z profili aluminiowych i częściowo ze stali nierdzewnej. Konstrukcję wspólnie z BMW Design Works zoptymalizowano pod kątem minimalizacji masy własnej. Nadwozie odchudzono tam, gdzie było to możliwe –stąd liczne wycięcia w profilach i oszczędne wzmocnienia. W rezultacie, masa całego składu została obniżona o kilkanaście ton. Siemens Inspiro waży 165 ton, a Alstom Metropolis –184 tony. Zmniejszenie masy o 10% pociągnie za sobą obniżenie zużycia energii.


Pojazd jest sześciowagonowy, przy czym segmenty są połączone przegubami, z możliwością przejścia pomiędzy wagonami. W rezultacie, poprawi się równomierność obłożenia wagonów. Dodatkowo zwiększona jest pojemność w wyniku braku niezagospodarowanych odstępów pomiędzy wagonami.

Kolejną innowacją jest zastosowanie wejść o szerokości aż 1400 mm –100 mm szerzej niż w składach Alstom Metropolis. Dodatkowo, skrzydła są w całości przeszklone, a na środku zamontowano przyciski służące do otwierania drzwi. Drzwi wzmocniono poziomymi poprzeczkami w środkowej części.

W pierwszych wejściach licząc od ściany czołowej zastosowano wysuwane rampy, eliminujące szparę pomiędzy krawędzią peronu a nadwoziem. Ma to być pomocne dla wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów.

Przeglądy pociągu są realizowane w korzystnych, bardzo dużych odstępach –co ok. 30 tys. km, a więc co 3 miesiące, wobec 14 dni interwału dla składów Alstom Metropolis i codziennych przeglądów składów rosyjskich Wagonmasz serii 81.

Napędzany jest pierwszy, trzeci, czwarty i szósty wagon. Wagon drugi i czwarty są toczne. Każdy wagon napędzany posiada dwa wózki napędowe. Umieszczono w nich 2 asynchroniczne silniki o mocy 160 kW. Silniki są chłodzone powietrzem, podobnie jak falowniki. Zastosowano sterowanie wektorowe.


Skrzynie falowników zabudowano w podwoziu. Na dachu znalazły się urządzenia wentylacyjne, o wydajności nawiewu zależnej od obciążenia składu.

Wózki wykonano w zakładach Siemens w Graz, pudła –w fabryce w Wiedniu. Wózki posiadają zawieszenie pneumatyczne –dwie poduszki, a zestawy kołowe są prowadzone za pośrednictwem kolumn gumowo-stalowych. Wózki są solidnej konstrukcji ze względu na konieczność zapewnienia trwałości eksploatacyjnej. Rama, podobnie jak w składach Alstom Metropolis, posiada w rzucie bocznym kształt rozciągniętej litery V, z obniżeniem w środkowej części.

Podwozie w miejscu mocowania wózków posiada specjalne belki wzmacniające. Podobnie, solidne wzmocnienie z trójkątnymi wspornikami znajduje się  w obrębie sprzęgu.

Pojazd będzie posiadał system automatycznej jazdy. Maszynista nie będzie musiał kontrolować przyspieszania i hamowania, gdyż pociąg samoczynnie dojedzie do kolejnej stacji.

W kabinie maszynisty zastosowano 3 wyjścia ewakuacyjne –dwa boczne i jedno nietypowe, centralnie przez ścianę czołową, wymagające odsunięcia pulpitu maszynisty.

Czoło ma interesujący kształt i odbiega od typowej pionowej ściany. Z przodu pojawił się niewielki wyświetlacz diodowy.

W porównaniu z pierwszymi wizualizacjami we wnętrzu wprowadzono kilka zmian. Po pierwsze, zrezygnowano z efektownych poręczy-drzewek z eleganckim podświetleniem, tak jak i z przeszkleń i oparć przy drzwiach. Zrezygnowano również z montażu monitorów na poręczach w środku przejścia, gdyż utrudniałyby one przejście. Na środku wagonu zamontowano proste poręcze, rozdzielające się w górnej połowie na 3 części. Siedzenia nie są drewniane, lecz wyściełane czerwoną tapicerką z warszawskim wzorem. Poręcze nie są srebrne, lecz żółte –aby były łatwo dostrzegalne przez niedowidzących. Podłoga nie jest jasnobrązowa, lecz jasnoszara. Tym samym, wnętrze jest zunifikowane wizualnie z nowymi pociągami SKM.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Siemens
Inspiro
Warszawa
metro
Metro Warszawskie

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....