Siemens dostarczy kolejne 10 tramwajów do Bremy

infotram
01.02.2018 07:52
0 Komentarzy

Spółka miejska BremerStraßenbahn AG (BSAG) złożyła zamówienie na dodatkowe 10 tramwajów Avenio,korzystając z opcji do kontraktu zawartego z spółką Siemens w czerwcu 2017 roku,kiedy BSAG zamówiło 67 takich wagonów.

Razem z nowym zamówieniem, flota pojazdów od Siemensa dlatego hanzeatyckiego miasta wzrośnie do 77 jednostek. Pierwsze dostawydodatkowych tramwajów rozpoczną się w 2021 r.

Dzięki temudodatkowemu zamówieniu, spółka BSAG będzie w stanie wymienić całą flotęprzestarzałych i zawodnych 77 tramwajów, na taką samą liczbę nowoczesnychtramwajów Avenio. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy oferować naszymklientom o wiele lepsze jakościowo jednostki szybkiej kolejki miejskiej odSiemensa – oświadczył Hajo Müller, rzecznik zarządu spółki BSAG.

Avenio to tramwajnowoczesny, wygodny, niezawodny i łatwo dostępny. Idealnie spełnia wszelkiewymogi stawiane przez miasto. Brema złożyła największe jak dotąd zamówienie nanasze tramwaje najnowszej generacji, co dowodzi, że BSAG potwierdza zaufanie wnasze przyszłościowe produkty – powiedziała Sabrina Soussan, prezes branżyMobility w Siemens AG.

Pierwsze czteroczłonowe tramwaje zamówione w zeszłym rokurozpoczną służbę w Bremie na początku wiosny 2019 roku. Tramwaj ma około 37mdługości, oferuje miejsce dla 259 pasażerów i osiąga maksymalną prędkość70km/godz. Duże okna oraz wydajny ledowy system oświetlenia stwarzają przyjemnewarunki wewnątrz pojazdu. Wielofunkcyjne przestrzenie przy wejściach oferujądużo miejsca dla wózków, dziecięcych spacerówek i rowerów. Klimatyzacjazapewnia miłą i wolną od przeciągów atmosferę przez cały rok. Na pokładzietramwaju działa bezprzewodowy Internet oraz system informacji pasażerskiej.

Avenio spełnia również wymogi zrównoważonego rozwoju,tramwaj można poddać recyklingowi w ponad 90%. Avenio korzysta z energiiodzyskiwanej z hamulców do ogrzewania wnętrza, a nadwyżkę zwraca do siecizasilającej. Wszystkie koła są zaopatrzone w wygłuszacze, aby zapewnić ciszę ikomfort podczas jazdy.

Tramwaje Avenio są juz używane w Monachium i Ulm w Niemczechoraz holenderskiej Hadze. Miasto Doha w Katarze również złożyło zamówienie natramwaje Avenio. Rodzina tramwajów Avenio jest oparta na modułowym projekcieskładającym się ze sprawdzonych systemów oraz podzespołów wypracowanych w ciągu135 lat działania firmy w tym obszarze. Siemens wyprodukował bowiem swójpierwszy elektryczny tramwaj w 1881 roku.


Komentarze