Siedlecka fabryka Stadlera może wyprodukować nawet 150 tramwajów rocznie

infotram
10.12.2019 08:45
0 Komentarzy

Gdyby Stadler chciałbudować w Siedlcach tylko tramwaje, to mogłoby ich powstać tam nawet 150rocznie.

Obecnie scenariusz ten nie jest realny, w polskim zakładziebudowane są również pociągi, ale nie niemożliwy. Tramwajowa przygoda Siedleczaczęła się od zamówienia z Ostrawy. I trwa nadal. Jak już informowaliśmy nałamach InfoTram.pl obecnie powstają ta, wagony Lajkonik dla MPK Kraków. Ale nietylko. Równolegle budowane są pojazdy dla Brunszwiku, w ramach opcji. A przedStadlerem jeszcze realizacja zamówienia – także z opcji – dla Lipska. Te dwaostatnie zadania to dokończenie projektów, które zostały rozpoczęte przezSolarisa.

Od tego producenta Stadler przejął także zakład w ŚrodzieWielkopolskiej. To tam spawane i lakierowane są pudła do tramwajów. Gotowe dozabudowy przyjeżdżają do Siedlec, gdzie powstają pojazdy, które można przekazaćklientowi. Zanim to nastąpi na terenie zakładu – tak jak w przypadku Lajkoników– prowadzone są pierwsze rozruchy i jazdy. Każdy wagon jest sprawdzany, zanimzostanie przekazany odbiorcy.

Przypomnijmy, że do Ostrawy z Siedlec pojechało 40 wagonównOVA. Zamówienie obejmowało 30 wagonów plus 10 z opcji. Jeszcze większe będziezamówienie dla Krakowa. Obejmuje ono bowiem 50 wagonów – 35 plus 15 w ramachopcji. W latach 2020-2021 do Lipska trafi 20 kolejnych tramwajów, aktualnie zaśrealizowana jest opcja na siedem pojazdów dla Brunszwiku.

Obecnie praca w Siedlcach skoncentrowana jest nie tylko na tramwajach, ale także, a może przede wszystkim na Flirtach. Od początku funkcjonowania zakładu to właśnie te pojazdy były podstawowym jego produktem. Obecnie realizowane jest tam m.in. duże zamówienie na 71 ezt-ów dla Kolei Mazowieckich.


Komentarze