Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Siedlce będą produkować tramwaje

infotram
20.01.2017 10:56
0 Komentarzy

Jak jużinformowaliśmy na łamach InfoTram.pl Stadler zaprojektuje, wykona i dostarczy40 tramwajów dla Ostrawy. Ich produkcja będzie odbywać się częściowo wzakładzie Stadler Polska w Siedlcach.

To pierwsze zamówienie Stadlera na czeskim rynkutramwajowym. Łączna wartość kontraktu realizowanego dla przedsiębiorstwaDopravní podnik Ostrava a.s. (DPO) wynosi 45 mln franków szwajcarskich.Tramwaje dla Ostrawy zostaną zaprojektowane w biurze inżynieryjnym Stadlera wPradze.

Daniel Morys, Dyrektor Generalny Dopravní podnik Ostravaa.s. i Peter Jenelten, Wiceprezes wykonawczy ds. Marketingu i SprzedażyStadlera, podpisali w Ostrawie kontrakt na dostawę tramwajów typu TANGO. Umowamiędzy DPO i Stadlerem obejmuje dostawę 30 plus 10 dwuczęściowychniskopodłogowych tramwajów jednokierunkowych, przystosowanych do jazdy postandardowych torach. Łączna wartość zamówienia wynosi 45 mln franków szwajcarskich.Tramwaje dostosowane do potrzeb DPO zostaną zaprojektowane w biurzeinżynieryjnym Stadlera w Pradze, Stadler Praha s.r.o. Pojazdy będą produkowanetakże w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach.

„Jestem niezmiernie zadowolony z wyników przetargu i jestemprzekonany, że szwajcarska jakość nowych tramwajów spełni oczekiwania naszychpasażerów” ? podkreślał Daniel Morys, Dyrektor Generalny Dopravní podnikOstrava a.s.

„Jesteśmy dumni, że mamy możliwość dostarczenia pierwszychtramwajów do Czech i cieszymy się, że będziemy mogli zagwarantować pasażerom wOstrawie wysoką jakość produktów i komfort podróżowania” ? stwierdził PeterJenelten, Wiceprezes działu Marketingu i Sprzedaży Stadlera.

Dwuczęściowe tramwaje dla Ostrawy mają 24,9 m długości, 2,5m szerokości i 3,6 m wysokości. Łącznie podróżować może nimi 188 pasażerów, zczego dla 61 osób przewidziane są miejsca siedzące. Pojazdy są w całościniskopodłogowe i dodatkowo wyposażone w rampę dla wózków inwalidzkich. Mającztery pary drzwi umożliwiające szybkie wejście i wyjście pasażerów. Tramwajesą w pełni klimatyzowane i osiągają prędkość do 80 km/h. Spełniają wszystkiewymogi bezpieczeństwa, a konstrukcja przodu zapewnia w razie wypadku optymalnąochronę pieszych.

Tramwaje Stadlera dzięki sprawdzonej konstrukcji, niskimkosztom eksploatacji i wysokiej niezawodności, stanowią bardzo atrakcyjnąofertę na rynku. Są dopuszczone do ruchu w wielu europejskich krajach:Szwajcarii, Niemczech, Francji, Danii, a także, już w niedalekiej przyszłości,w Rosji. Pierwszy z zamówionych czeskich tramwajów będzie gotowy w lutym 2018roku.


Komentarze