TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Rynek miejskich pojazdów szynowych w III kwartale 2016 roku
InfoTram - Opublikowano: 17.10.2016 11:13:45 28 komentarzy
Moderus Beta dla MPK Poznań (foto: Modetrans)

Wreszcie drgnęło. Rok 2016, po dobrych ubiegłych 12 miesiącach, jest o wiele słabszy jeśli chodzi o dostawy nowych wagonów tramwajowych. Dopiero w III kwartale zostały dostarczone pierwsze nowe wagony. Było to sześć Moderusów Beta, które trafiły do MPK Poznań.

Tym samym poznańska firma Modertrans okazała się liderem rynku tramwajowego w III kwartale 2016 roku. Co więcej jej pozycja jest niezagrożona, bo jako jedyna będzie realizować dostawy w tym roku ? dla MPK Poznań i MPK Wrocław.

Perspektywy

Mamy nowe przetargi. Dostawy w najlepszym wypadku będą realizowane dopiero w przyszłym roku, większość jednak tramwajów ma zostać przekazana w roku 2018. Przypomnijmy, że aktualnie czekamy na oferty w Krakowie, Poznaniu i Bydgoszczy. Pozostałe miasta zwlekają z rozpoczęciem postępowań przetargowych. Najbliżej wystartowania z zamówieniem jest chyba Łódź, a co z pozostałymi?

Zestawienie przetargów na dostawy tramwajów

Przewoźnik

Wynik przetargu

Liczba wagonów

Dostawy

MPK Wrocław

Modertrans

3+13 (opcja)

2016-2017

MPK Poznań

Modertrans w trakcie realizacji

20+10

2016-2017

MPK Poznań

Modertrans

10 dwukierunkowe

2016

MPK Łódź

oczekiwany

12

2017-2018

MPK Łódź

oczekiwany

30

2017-?

Tramwaje Szczecińskie

oczekiwany

30-40

2017-?

ZKM Gdańsk

oczekiwany

33 (dwukierunkowe)

2017-?

Tramwaje Elbląskie

oczekiwany

6

2017-?

MZK Gorzów Wielkopolski

oczekiwany

14

2017-?

Tramwaje Grudziądzkie

oczekiwany

12

2017-?

MZK Bydgoszcz

ogłoszony

18

2017-2018

MPK Kraków

ogłoszony

35+15

2017-?

MPK Częstochowa

planowany

15

do 2020

MPK Poznań

ogłoszony

50

2017-2018

MPK Olsztyn

planowany

3

2016

Tramwaje Śląskie

planowany

44

2016-?



Sprawdź też:
Modertans
MPK Poznań
  • zibi – 17.10.2016

    Bety nówki trafiły już dawno jeszcze było ciepło można było wypróbować klimę.Jakie zmiany do poprzednich jak wcześniej napisałem klima działa wykorzystano doskonały nawiew dodano klimę idealnie rozprowadzona w każdym miejscu osobiście denerwuje mnie klima- działający nawiew w dwóch miejscach,oświetlenie wew świetlówki,wykończenie wewnątrz bardziej dopieszczone ale jeszcze mam zastrzeżenia plastyki przyokienne,drzwi wejściowe te same ale inny producent wyszły korzystnie(stolarz),w kabinie motorniczego dwa fotele instruktor już sobie wygodnie siedzi.W sumie doskonały tramwaj na trasy o mniejszym nasileniu pasażerów.

  • ŁDZ – 17.10.2016

    Przetarg w Łodzi na 30 będzie być może dopiero w 2018. Na 12 ma być ogłoszony jeszcze w tym roku,

  • NM – 17.10.2016

    Przetargów planowanych wiele, tylko koordynacji żadnej i znowu za duże pieniądze poszczególni operatorzy nabędą nie zawsze najkorzystniejsze pod względem techniczno-konstrukcyjnym i eksploatacyjnym wagony.
    A wystarczyłoby tylko zawiązać porozumienie potencjalnych nabywców i ogłosić kompleksowy przetarg na zunifikowane wagony.
    Byłoby dużo taniej, szybciej i z korzyścią dla pasażerów.

  • KM – 17.10.2016

    Oprócz krakowskiego, najciekawszy będzie przetarg poznański - w Bydgoszczy zwycięzcę można ogłosić już dzisiaj ; z 99% prawdopodobieństwem będzie to Pesa.

  • darek – 17.10.2016

    Elbląg ,Grudziądz i Gorzów Wielkopolski mogły by razem ogłosić przetarg( 32 szt.).Im większe zamówienie tym taniej za pojazd.

  • kubex – 17.10.2016

    Przy śląskim przetargu też będzie jatka. Pesa pojawi się niemalże na pewno, Modertrans może z Gammą, Solaris wątpię. Alstom mógłby się zaoferować, mają zakład w Chorzowie, wypadałoby bronić swojego terytorium.

  • GOPowiec – 17.10.2016

    Tramwaje Śląskie planują zamówic tylko 40 tramwajów niskopodłogowych, a nie 44. Przetarg chyba w 2017 r. PESA TWIST dla nas to jest dobra oferta, zobaczymy co pokażą inni. Moderus Gama nie masz szans, gdyz jest w fazie projektu, a TS chodzi o tramwaj już jeżdżący. Może Bombardier i Skoda wystartują.

  • WK – 17.10.2016

    Jestem ciekaw, co wybiorą w Poznaniu w ramach tych 50 sztuk tramwajów.

  • – 17.10.2016

    GAMMA niedługo będzie pokazana.

  • zibi – 17.10.2016

    Poznań kupi tylko lokalny produkt tak jak Bydgoszcz Pesę.

  • impuls – 17.10.2016

    Zapomnieli o Warszawie w tabelce? I chyba Olsztyn ma od razu kupi 15 sztuk

  • www – 17.10.2016

    Poznań może kupić lokalny produkt, ale niech sam za niego zapłaci. To byłoby uczciwe, bo parę pojazdów mogłoby zostać dobrze wytestowanych. Wtedy mogłyby startować w przetargu na większą ilość. Dziwne, że poznaniacy nie biorą przykładu zza miedzy.

  • kubex – 18.10.2016

    @GOPowiec: pesa to nie jest dobra oferta. Strasznie się tłucze, jakość wykonania i awaryjność to jakiś żart. O wiele bardziej wolałbym Alstom-Konstale.
    @impuls: Olsztyn nie ma miejsca na zajezdni na tyle. Z tego co się orientuję mają przy okazji rozwoju sieci kupić więcej.

  • MN – 18.10.2016

    Olsztyn zamierza kupić 18 szt. nowych wagonów - 12 do obsługi nowych linii II etapu budowy sieci, trzy na rezerwę i trzy szt. do uzupełnienia taboru na dotychczas kursujących liniach (1,2 i 3).

  • GOPowiec – 18.10.2016

    @kubex Problem w tym, że Konstal przestał istniec, a Alstom jak widac nie jest zainteresowany krajowym rynkiem. Im wiyncyj startujących w przetargu tym lepiyj dla nos :)
    Twisty Stepy wcale nie są już takie awaryjne a komfort jazdy jest zdecydowanie lepszy niż w Karliku. Jadąc Twistem linią 6 nie zdarzyło mi się, by tramwaj miał awarię natomiast Beta miała na linii 19 zatrzymanie w ruchu. Beta fajnie wykończona, ale w środku głośna i wózki ze 105 nie dają dobrego komfortu podróży. Brak niestety u nas klimy pasażerskiej. To jest odczucie moje jako pasażera. Najważniejsze, że w naszych kochanych Tramwajach i Kolejach Śląskich dzieje się coraz lepiej w taborze i w infrastrukturze. Pozdrawiam ziomka.

  • MN – 20.10.2016

    Moderus Beta i inne tego typu wynalazki ( np. gdańskie, łódzkie i krakowskie zrzuty z Niemiec z około 20-25 % udziałem niskiej podłogi ) to tylko rozwiązanie tymczasowe i na dzień dzisiejszy nie do zaakceptowania, szczególnie w odniesieniu do nowych wagonów.
    Wagony tego typu spełniają swoją rolę, polegającą głównie na tym , że inwalida, matka z dzieckiem, osoba starsza wejdą do tramwaju jak trafią na odpowiednie drzwi i na tym koniec.
    Obecnie jedynie racjonalne postępowanie to zamawianie nowych wagonów z udziałem co najmniej 60-65% niskiej podłogi.
    Wozy z 100% niskiej podłogi nie są koniecznością , szczególnie wtedy, gdy ze względu głównie na konstrukcję generują wyższe koszty zakupu i eksploatacji od wagonów z częściowym udziałem niskiej podłogi.

  • AM – 20.10.2016

    Pesa powinna stanąć na wysokości zadania i za wszelką cenę doprowadzić do dwumiesięcznych jazd testowych Krakowiaka w Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Poznaniu, Berlinie i Pradze.
    Po udanych jazdach testowych i odpowiednim skalkulowaniu ceny sukces murowany.

  • AXC – 22.10.2016

    Warszawa planowała 123 składy, jednakże w związku z zapowiedzią budowy linii na Wschodnią Białołękę potrzebne będą kolejne- zapisane w ramach opcji. Łącznie Tramwaje Warszawskie planują około 160(część dwukierunkowe, część szczeniaki).Nie jest również wykluczone, że tramwaje podmiejskie w Łodzi, w razie uzyskania dofinansowania coś kupią(Zgierz,Pabianice,Konstantynów).

  • Gebels z pitbula – 22.10.2016

    Wstyd żeby jeszcze teraz stopiątki kupować!

  • NM – 24.10.2016

    Do muzeum jak najbardziej, to bądź co bądź kultowy tramwaj.

  • am – 24.10.2016

    Pesa wystartowała w przetargu w Krakowie.
    Jak nie wygra, tylko wygra Sol-Sta, to na określenie tego cudu zabraknie słów !

  • cnM – 24.10.2016

    Stadler i Solaris zaoferowało wagon Tramino Kraków za 7.270.127,00 zł netto za jeden wagon, Newag SA za tramwaj o oznaczeniu 138 N żąda 8.595.000,00 zł netto za 1 wagon, Pesa SA za tramwaj 2016 N Krakowiak II życzy sobie 6.950.000,00 zł, a Skoda Transportation za For City Kraków 8.290.000,00 zł.
    Jeśli MPK Kraków nie chce tramwaju z elementami ze złota inkrustowanymi diamentami to oferty Newagu i Skody są do odstrzału już na wstępie, a oferta Pesy, jeśli tylko nie ma błędów formalnych powinna bez przeszkód, - nawet przy tak niskim wpływie ceny na punktację - zwyciężyć
    Oby tak się stało.

  • NM – 24.10.2016

    Ciekawe, ile metrów ma Pesa 2016N ?
    Oczyma wyobraźni już ją widzę na ulicach Krakowa, tak samo albo jeszcze piękniejszą od 2014 N.
    Teraz to już na pewno Kraków będzie się mógł pochwalić najlepszymi tramwajami w Polsce.

  • Anonim – 07.11.2016

    MosderTrans buduje od podstaw całkowicie nowe pojazdy na nowych wózkach. Ludzie ogarnijcie się jak nie wiecie nic o firmie to się nie udzielajcie. Przetarg w Poznaniu już i tak wygrał MT :)

  • anm – 07.11.2016

    Akurat w Poznaniu MT ma największe szanse na zwycięstwo w przetargu.
    15 listopada powinno być wiadomo jacy producenci w tym przetargu złożyli oferty.
    Ciekawe, czy ofert będzie więcej niż cztery ?

  • anm – 15.11.2016

    Dziś otwarcie ofert w przetargu poznańskim !

  • anm – 24.11.2016

    Chyba dzisiaj dowiemy się, ilu było oferentów?

  • n2mf – 25.11.2016

    Bydgoszcz i Łódź to prawie pewne zwycięstwo Pesy, Kraków i Poznań - tu są niewiadome - może się skończyć unieważnieniem przetargów, w Poznaniu raczej na pewno.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...