Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ruszyły dalsze prace na warszawskim Tarchominie

infotram
14.07.2016 07:27
0 Komentarzy

Rozpoczęły się pracebudowlane w ramach podpisanego w czerwcu z Zarządem Transportu Miejskiego m.st.Warszawy kontraktu na przedłużenie linii tramwajowej na Tarchominie.

Przypomnimy, że umowa dotyczy budowy odcinka od istniejącejpętli Tarchomin Kościelny do ulicy Strumykowej. Po zatwierdzeniu przezInwestora harmonogramu robót oraz uzgodnieniu projektu zmian w czasowejorganizacji ruchu rozpoczęły się prace budowlane. Konsorcjum na wykonaniezadania ma 8 miesięcy, a to znaczy, że pasażerowie komunikacji miejskiej jużwiosną przyszłego roku dojadą rozbudowaną linią tramwajową bezpośrednio zTarchomina (obecnie pętla autobusowa Nowodwory) do samej stacji metra Młocinyoraz alternatywnie w kierunku Centrum.

– W ciągu ośmiu miesięcy wybudujemy wspólnie z ZUEnowoczesną infrastrukturę, według najlepszych europejskich standardów. Strabagposiada szerokie doświadczenie, pozwalające realizować inwestycje, którewymagają zarówno wiedzy z zakresu budownictwa drogowego jak i ogólnego a takżeinżynieryjnego. Tarchomin jak i cała Białołęka prężnie się rozwija, dlategopotrzebuje rozwiązań usprawniających jego komunikacje z centrum miasta. Budowanowego odcinka tramwajowego na Tarchominie znacznie ułatwi życie mieszkańcomtej części Białołęki ? mówi Wojciech Trojanowski, członek zarządu STRABAG Sp. zo. o.

W ramach budowy nowej linii tramwajowej powstanie dodatkowy1,5-kilometrowy odcinek dwutorowego torowiska wzdłuż ulicy Światowida ? odistniejącej pętli Tarchomin Kościelny do ulicy Strumykowej. Wybudowane zostanądwa zespoły przystankowe przy skrzyżowaniach z ulicami Stefanika orazOrdonówny, przebudowana zostanie także infrastruktura podziemna oraz drogowa.STRABAG wykona roboty drogowe, przebudowę sieci sanitarnych oraz podbudowytorowiska (bez nawierzchni tramwajowych oraz sieci trakcyjnej), a także budowęmonitoringu miejskiego. Pozostałe prace znajdują się w gestii konsorcjanta ZUE.

Realizacja trasy tramwajowej na odcinku pętla ?TarchominKościelny? ? ulica Strumykowa to kolejna ważna umowa dla STRABAG w obszarzeinfrastruktury miejskiej. Niedawno spółka zrealizowała 4-kilometrowy odcinekszybkiego tramwaju w Szczecinie – bezkolizyjne połączenie łączące prawo- ilewobrzeżną część miasta. Inwestycja skróciła mieszkańcom czas dojazdu zosiedli położonych na prawym brzegu Szczecina do centrum miasta i innychlewobrzeżnych dzielnic, a także polepszyła dojazd do planowanych terenówinwestycyjnych.


Komentarze