TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Ruszają kolejne modernizacje Tramwajów Śląskich
InfoTram/Karol Wach - Opublikowano: 11.03.2012 14:18:28 4 komentarze
Ruszają kolejne modernizacje Tramwajów Śląskich

Tramwaje Śląskie będą modernizowały torowisko linii 15, 21, 24 i 27 w ciągu ul. 3 Maja, CWK w Sosnowcu. Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej został właśnie ogłoszony. Oferty można składać do dnia 20 marca 2012 roku, prace objęte zamówieniem powinny zostać wykonane do końca sierpnia br. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena.

Torowisko biegnące wzdłuż ul. 3 maja ma długość około 160 mtp. Jest wydzielone, zbudowane na podkładach drewnianych. Tramwaje Śląskie planują zmodernizować nie tylko część torową, ale także perony przystankowe. Przebudowana ma być również sieć uzbrojenia terenu. Zanim prace się rozpoczną konieczne jest przygotowanie inwestycji, stąd przetarg na opracowanie dokumentacji, w ramach której, oprócz projektu modernizacji, przygotowane zostaną także takie dokumenty, jak projekt organizacji ruchu na czas budowy, projekt organizacji ruchu tramwajowego (przy założeniu, że ciągłość ruchu zostanie utrzymana) oraz inne dokumenty techniczne, niezbędne do prowadzenia inwestycji. Nowe torowisko ma zostać wybudowane w sposób taki, aby po modernizacji było torowiskiem wydzielonym na podkładach strunobetonowych z szyny Ri 60 z utwardzoną główką mocowanej do podkładów systemem SB-4 lub alternatywnie. Ponadto Tramwaje Śląskie chcą również otrzymać projekt odwodnienia torów.

Część torowiska w ul. 3 maja w Sosnowcu została zmodernizowana w latach 1996-1997. Chodzi o odcinek o długości 1422 m toru pojedynczego w technologii proekologicznej z użyciem geotekstylii na odcinku od Ronda Dębińska do ul. Mościckiego. Wówczas prace te miały za zadanie przystosowanie torów do wprowadzania wagonów niskopodłogowych. Wówczas prace były finansowane z budżetu państwa. Obecnie modernizacja torowiska jest jednym z podprojektów projektu „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą”.  Przypomnijmy, że z końcem ubiegłego roku w Centrum Unijnych Projektów Transportowych w Warszawie, w obecności Dyrektor Centrum Anny Siejdy oraz reprezentujących Beneficjenta: Tadeusza Freislera –Prezesa Zarządu Tramwajów Śląskich S.A., Maryli Chmielarskiej –Członka Zarządu Tramwajów Śląskich S.A. oraz Partnera: Andrzeja Dziuby –Prezydenta Miasta Tychy, nastąpiło podpisanie umowy o dofinansowanie ww. projektu. Wartość podprojektu, o którym mowa w niniejszym materiale to 36,59 mln zł.       

Dołącz do nas na Facebooku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie
modernizacja
torowisko
Sosnowiec
  • andrzejh69 – 13.03.2012

    1.Najpilniejsza jest odbudowa Łagiewniki Targowisko - Bytom, a nie remont torów po których da się jeszcze jeździć. Ale wiadomo, gdzie się kończy logika tam zaczyna się KZKGOP. 2. Poi opracują projekt to minie pół roku, tak więc zanim remont się tego skończy to będzie najwcześniej rok 2014. Trochę to dziwne bo zdawało mi się że projekty od paru lat już były gotowe tylko czekał na pieniądze z UE żeby je zrealizować.

  • funt – 14.03.2012

    Jeszcze trzebaby powyrywać pozostałe torowisko w Gliwicach po decyzji "Wizjonera". Wydaje mi się, że własnie to jest najpilniejsze-może dofinansowanie z UE (podsuwam pomysł!)?

  • Tomasz Flaga – 14.03.2012

    @funt: a ile tego zostało (procentowo)? Jeśli by Ci się chciało napisać, które odcinki są jeszcze "niepowyrywane", będę niezmiernie wdzięczny!

  • podróżny – 14.03.2012

    ,,Wizjonera'' to trzeba wyrwać z fotela prezydenckiego zamiast tych torów!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....