TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Rusza rozbudowa linii tramwajowej na południe Katowic
PAP - Opublikowano: 21.09.2016 10:18:20 1 komentarz
Rusza rozbudowa linii tramwajowej na południe Katowic

Samorząd Katowic ogłosił we wtorek przetarg na wyłonienie projektanta rozbudowy linii tramwajowej na południe miasta. Pięciokilometrowa trasa, która ma powstać do 2019 r., poprowadzi od Brynowa do Kostuchny. Koszt inwestycji jest szacowany na 110 mln zł.

"To bardzo ważne działanie dla miasta z punktu widzenia zrównoważonego transportu, czyli zachęcenia do korzystania z transportu publicznego. Co ciekawe, ostatnia rozbudowa - bo nie mówimy o modernizacji, ale rozbudowie - linii tramwajowej miała miejsce w 1947 r., tak więc jesteśmy w dalekim niedoczasie" - powiedział podczas wtorkowej konferencji prezydent Katowic Marcin Krupa.

Prezydent zwrócił uwagę, że niedawno zmieniły się przepisy Prawa zamówień publicznych, dzięki temu już nie tylko cena jest ważnym kryterium wyłonienia wykonawcy, ale też doświadczenie startującego w przetargu. "60 proc. punktacji przy wyborze projektu będzie stanowiła cena, a 40 proc. - doświadczenie projektantów" - wskazał Krupa.

Nowa linia tramwajowa ma być szybką drogą transportu między centrum a południowymi dzielnicami Katowic - najszybciej rozwijającymi się w mieście. Tramwaje mają jeździć co 10 minut, układ przystanków autobusowych i tramwajowych ma być taki, by można się było przesiąść "z drzwi do drzwi". Przy okazji rozbudowy linii tramwajowej ma też powstać ścieżka rowerowa.

"Mam nadzieję, że w roku 2019 pojedziemy tramwajem na południe" - powiedział Krupa.

Procesowi projektowemu linii mają towarzyszyć liczne konsultacje społeczne z mieszkańcami - tak, by w dokumentacji zostało ujętych jak najwięcej uwag zgłaszanych przez katowiczan. Chodzi o wybór szczegółowych rozwiązań infrastrukturalnych - wyjaśniają urzędnicy.

Naczelnik Wydziału Transportu Urzędu Miasta Katowice Bogusław Lowak poinformował, że termin zgłaszania ofert w przetargu na projekt minie 27 października. "Zakładamy, że do końca tego roku uda nam się podpisać umowę z wykonawcą" - dodał naczelnik. Na wykonanie dokumentacji projektowej zwycięzca przetargu będzie miał 22 miesiące od chwili podpisania umowy.

Zwycięzca przetargu ma opracować pełną dokumentację budowlaną, wykonawczą oraz część kosztorysową inwestycji, która będzie podzielona na dwie części. Pierwsza będzie dotyczyła infrastruktury tramwajowej i ścieżki rowerowej, a druga - infrastruktury drogowej. Ma to umożliwić podzielenie inwestycji na etapy.

Linia tramwajowa na południe miasta będzie miała 5,2 km długości. Rozpocznie się na pętli Brynów, a zakończy na nowej pętli Kostuchna. Tramwaj będzie jeździł wzdłuż ulic Rzepakowej i Kolejowej, a następnie terenami poza drogami publicznymi - wzdłuż linii kolejowej. Dalszy ciąg trasy prowadzi wzdłuż ciepłociągu, później linia mija tereny leśne i dociera na Osiedle Odrodzenia, wzdłuż ul. Radockiego, ul. Bażantów do pętli w rejonie skrzyżowania z ul. Armii Krajowej.

Jak zaznaczył Lowak, ten przebieg już się zasadniczo nie zmieni, możliwe są jednak niewielkie korekty, wynikające z uwarunkowań technicznych. Na ponadpięciokilometrowej trasie zaplanowano wstępnie osiem przystanków.

Według prezydenta Krupy, w Katowicach już dziś można mówić o zrównoważonym transporcie wewnątrz miasta. Dane magistratu wskazują, że 53 proc. mieszkańców korzysta na co dzień z transportu publicznego, a 47 proc. - z indywidualnego.

Te proporcje zasadniczo zmieniają się jednak przy uwzględnieniu transportu z innych miast. W tym przypadku ponad 70 proc. podróżujących korzysta z samochodów, a tylko niewiele ponad 20 proc. z autobusów, tramwajów i pociągów. Władze miasta chcą to zmienić, planując m.in. budowę centrów przesiadkowych w Zawodziu, Brynowie i Ligocie.

Szacowany koszt inwestycji tramwajowej to 110 mln zł, a samej dokumentacji - obejmującej także zmiany w infrastrukturze drogowej - ponad 3,7 mln zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Katowice
  • J2A – 23.09.2016

    Sposób trasowania bardzo dziwny - z przedstawionych kilku koncepcji wybrano najgorszą.Popełnia się po raz któryś charakterystyczny błąd przy trasowaniu występujący na Śląsku i w Zagłębiu - tramwaj turla się przez laski i zagajniki daleko od miejsc zamieszkania i pracy potencjalnych pasażerów - może to i klimatyczne, ale nie do końca przemyślane. Żeby chociaż linia przez lasek biegła po najkrótszej trasie, ale nie - kręci zawijasy , daleko od zabudowy.To źle wróży dla napełnień wagonów w przyszłości - znowu po nowej trasie będzie się turlikał pojedynczy wagon o długości ok. 14 m, jak nie przymierzając w Rosji albo na Ukrainie , a w takim przypadku trasa tramwajowa jest niepotrzebna.Nie znaczy to ,że takie trasy należy likwidować należy je chronić jako zabytki techniki i prawdziwą ozdobę tamtych terenów, natomiast budowa nowych nie bardzo ma sens.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....