TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Rusza przebudowa olsztyńskich peronów tramwajowych
PAP - Opublikowano: 30.11.2015 08:57:44 18 komentarzy
Rusza przebudowa olsztyńskich peronów tramwajowych (foto: UM Olsztyn)

W najbliższych dniach zostanie przebudowanych 7 z 40 tramwajowych peronów w Olsztynie. Perony są nowe, ale trzeba je przebudować, ponieważ nie mieści się na nich przegubowy tramwaj - powiedział PAP nadzorujący budowę linii tramwajowych w mieście Andrzej Karwowski.

Przebudowy wymagają perony, które są ulokowane tuż za zakrętami. Przegubowy tramwaj, który od połowy grudnia ma już na dobre powrócić na ulice Olsztyna, na tego rodzaju peronach się nie mieści - nie daje się otworzyć drzwi pojazdu, rysuje się też karoseria.

"Przebudowa peronów nie będzie niczym skomplikowanym; sądzę, że potrwa kilka dni, a roboty zostaną wykonane na koszt firm, które je zbudowały" - poinformował Karwowski, który ze strony urzędu miasta nadzoruje budowę linii tramwajowych.

W jego ocenie na etapie projektowania linii tramwajowych nie dało się przewidzieć, że tramwaj nie zmieści się na wybranych, ulokowanych za zakrętami peronach. "Nawet przedstawiciel firmy, która dostarczyła nam tramwaje, przyznał, że jest to dla nich zaskakująca sytuacja. Tak się mogło zdarzyć, to nie jest nic, co by wskazywało, że ktoś czegoś zaniedbał. Niektórych rzeczy po prostu nie da się przewidzieć" - podkreślił Karwowski.

Nieprawidłowości w budowie peronów wykryto podczas czterech jazd testowych, które przeprowadzono nocą. "jazdy te pokazały, że na niektórych odcinkach tramwaj może rozwijać prędkość 70 km/godz. oraz że jest bardzo cichy" - powiedział Karwowski i dodał, że na cichość tramwaju szczególnie zwracały uwagę osoby mieszkające w pobliżu torów.

Regularne kursy tramwajów spodziewane są od połowy grudnia. Do tego czasu tramwaje będą jeździć po Olsztynie bez pasażerów - miasto nie wyklucza, że zrobi mieszkańcom mikołajkowy prezent i 6 grudnia prawdopodobnie będzie można się okazyjnie przejechać.

Tramwaje wracają do Olsztyna po 50 latach przerwy. Linie zbudowano od nowa, w związku z tą inwestycją przebudowano gruntownie kilka ważnych ulic, a jedną zbudowano od nowa.

Budowa linii tramwajowych w Olsztynie i zakup taboru finansowane są z programu Rozwój Polski Wschodniej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Olsztyn
peron
  • Jerzy K. – 30.11.2015

    A może tramwaj jest za szeroki? Szerokość 2,5m nie jest standardową szerokością wozów w Polsce.

  • Buhaha – 30.11.2015

    My być dobra inzynier po politechnika

  • zdryf – 30.11.2015

    Przecież przy projektowaniu pojazdu używa sie symulacji do pokazania jak sie zachowuje pojazd w zakrętach, na łukach, czy trzyma skrajnię. Czy solaris nie posiada czegoś takiego?

  • ktoś – 30.11.2015

    Gdyby to były tramwaje z Pesy to byłoby tu już pełno komentarzy a tak to tylko o peronach mowa.

  • pieseł – 30.11.2015

    A co się dział z Pesą we Wrocławiu? Nie wyjeżdżała ,bo zahaczałaby o krawężniki .

  • Buhaha – 30.11.2015

    Nieudolne firma solaris. Mają słabych inżynierów pewnie humanistów. Buahha

  • krakowianin – 30.11.2015

    A to heca niebywała aby zaprojektować perony w taki sposób !

  • Marcin – 30.11.2015

    Nie popełnia błędów tylko ten co nic nie robi. Symulować można wszystko i pewnie tak było i w tym przypadku a wystarczyło że przy budowie miarka przesunęła się o 2 cm i problem gotowy. Po to są testy aby takie problemy wychwycić szczególnie na całkiem nowej sieci.

  • Der Dicke Oberschlesier aus Bromberg – 30.11.2015

    Pewnie zmiany specjalnie pod nawalino z "firmy" newag :) Buhahahahahabuhahahahaha!

  • qwerty – 01.12.2015

    Taki sam problem występował na nowo wybudowanej linii na Stary Raków w Częstochowie z nowo zakupionymi tramwajami 2010N. Poprawiono parę peronów i tyle. Takie rzeczy się zdarzają i nie ma co robić z tego sensacji.

  • rodeif – 01.12.2015

    czy linia dostosowana zostanie wyłącznie pod ten model tramwaju, czy też przygotowane/poprawione zostaną jakieś wyznaczniki skrajni, które w przyszłości pozwolą na zamawianie składów dostosowanych do olsztyńskich torowisk?

  • pyrlander – 01.12.2015

    @rodeif: Olsztyn zamówił wagony szersze od standardowych, więc tabor innych producentów nie powinien mieć problemów. Raczej projektanci trasy nie przewidzieli, jak zachowują się człony osadzone na jednym centralnym wózku. Swoją drogą to ciekawe rozwiązanie - robić przystanki na zakrętach, na zewnętrznym łuku.

  • jatal. – 01.12.2015

    Po wyjaśnieniu "speca" że "nie dało się tego przewidzieć", a tramwaj pomimo wyposażenia w układ unoszenia/obniżania podłogi do poziomu peronu i tak nie może otworzyć drzwi, nie warto już nawet pytać skąd wiedzą że pozostałe perony są zbudowane poprawnie - przecież jak mówi "spec" tego nie da się przewidzieć/zmierzyć, a to że tramwaj przejedzie bez zahaczenia wcale nie oznacza że peron zbudowano poprawnie.

  • kubex – 01.12.2015

    @pyrlander: Olsztyn zamówił wagony szersze od standardowych, więc każdy producent który wygrałby przetarg miał by taki sam problem. Tutaj to akurat wina budowlańców.

  • pyrlander – 01.12.2015

    @kubex: o tym wiem (tak samo jak we Wrocławiu to nie Pesa zawiniła), jednak pytanie, które zadał rodeif - jak rozumiem - dotyczyło nie zaszłości, a ew. przetargów i zamówień w przyszłości (oczywiście jeśli chodzi o 'standardowo' wąskie wagony).

  • jatal. – 03.12.2015

    @ rodeifZasady budowania infrastruktury są takie same niezależnie od przyjętej konstrukcji tramwaju. Zatem każdy kolejny typ o szerokości do 2.50 m powinien "z marszu" poruszać się bez problemu.POWINIEN - bo jak widać już pierwszy miał z tym problemy.

  • Bruno Wątpliwy – 03.12.2015

    Cichy tramwaj? Jeszcze się zaczną zgrzyty piski i łomot, tak jak ma to miejsce na zmodernizowanych torowiskacjh Warszawie. I zacznie się stawianie ograniczeń prędkości do 20 km/h, żeby dało się jakoś żyć obok ten nowoczesnej linii tramwajowej :/

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....