TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Ruczaj z tramwajem
UM KRAKÓW - Opublikowano: 29.12.2011 21:47:51 3 komentarze
Ruczaj z tramwajem

Od piątku, 30 grudnia, uruchomiona zostanie komunikacja tramwajowa z osiedlem Ruczaj. Poprawi się dojazd do centrum dla mieszkańców i studentów.

Po 12 miesiącach prac udało się wykonać połowę całego torowiska, dzięki czemu tramwaj dojedzie do osiedla Ruczaj i Kampusu UJ, a mieszkańcy i studenci szybciej i sprawniej przemieszczą się do centrum i innych rejonów Krakowa –mówił Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski, podczas próbnego przejazdu fragmentem nowego torowiska.

Z nowego połączenia tramwajowego pasażerowie będą mogli korzystać już do jutra, 30 grudnia. Oddany do użytku fragment od skrzyżowania ulic Brożka i Grota Roweckiego do ulicy Gronostajowej ma prawie 1800 metrów długości. Funkcjonować na nim będzie po 4 przystanki w każdą ze stron.

Budowa linii szybkiego tramwaju do pętli Czerwone Maki to nie tylko realizacja torowiska. W ramach przedsięwzięcia przebudowano już skrzyżowanie ulic Kapelanka, Brożka, Grota Roweckiego oraz poszerzono do czterech pasów ulicę Grota Roweckiego, od Brożka do Norymberskiej, stosując - w trosce o komfort życia mieszkańców - technologię tzw. cichego asfaltu. Zamontowano też część ekranów akustycznych. Zaawansowane są prace na odcinku od Norymberskiej do ulicy Czerwone Maki, gdzie zlokalizowana będzie pętla końcowa linii tramwajowej oraz parking park&ride. Na całym odcinku linia tramwajowa wykonana jest przy zastosowaniu technologii sprężysto-elastycznego zamocowania torowiska do podłoża wraz z układem warstw tłumiących energię.

Uśredniona długość linii tramwajowej (bez pętli) to 3300 m oraz 15 peronów przystankowych łacznie. Natomiast rozbudowywany ciąg drogowy ma prawie 3,5 km długości. Wzdłuż poprowadzony będzie ciąg rowerowy.

Przypomnijmy, że budowa linii szybkiego tramwaju do pętli Czerwone Maki rozpoczęła się w listopadzie ubiegłego roku. W sumie prace maja trwać 24 miesiące, a zakończenie całej inwestycji planowane jest na koniec 2012 roku. Koszt zadania wyniesie 150 mln zł. 30 proc. przekazała Unia Europejska ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma ZUE SA.

Zmiany w funkcjonowaniu komunikacji zbiorowej.

W związku komunikacji tramwajowej do ul. Gronostajowa, wprowadzone zostaną następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji zbiorowej:

·        uruchomiona zostanie nowa linia tramwajowa (nr 12) na trasie: od ul. Gronostajowej ulicami Grota Roweckiego, Kapelanka, Monte Cassino, Dietla, Starowiślna, Westerplatte, Lubicz, Mogilska do pętli tramwajowej „Wieczysta”z częstotliwością w godzinach szczytu co 10 min.

·        linia nr 18 zmieni trasę i będzie kursowała z Cichego Kącika do ul. Gronostajowej z obecną częstotliwością, przy wydłużonym czasie kursowania (do godz. 22:30).

·        wprowadzone zostaną ograniczenia w obsłudze autobusowej, zakładające skrócenie tras dwóch linii autobusowych nr 124/424 i 128 do Ronda Grunwaldzkiego. Przystanek końcowy wyznaczony zostanie w rejonie tymczasowego układu drogowego ulicy Barskiej.

Zgodnie z obowiązującą uchwałą taryfową bilety okresowe wykupione na linię ulegające zmianie tj. 18, 124/424 i 128 zachowują ważność na stałych trasach tych linii, jak również na trasach zmienionych do czasu wygaśnięcia ważności biletów okresowych.

Dodatkowo (do czasu wygaśnięcia ważności biletów okresowych) bilety wykupione na linię:

·        124/424 zachowują swoją ważność na linii 18 na odcinku od os. Ruczaj do przystanku „Cracovia\' oraz na nowej linii 12 do pętli „Wieczysta”,

·        128 zachowują swoją ważność na nowej linii 12 od os. Ruczaj do przystanku „Rondo Mogilskie”.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Kraków
ZUE
linia
budowa
Ruczaj
  • Jurek – 30.12.2011

    Ja proponuję, żeby pan prezydent Majchrowski przesiadł się na ten tramwaj, ze swojej limuzyny, będzie na pewno szczęśliwy, skoro taki radosny jest, no i oczywiście niech zamieszka na Ruczaju. Ja tu mieszkam, a tramwaje od dziś stały się faktem. Zabrali dwie dobre autobusowe linie, wprowadzili tramwaje i jazdę z przesiadkami, co do szybkości tego tramwaju, no to jakoś w okolicach żułówia i pkp tak to mniej więcej wygląda, co do funkcjonalności to nie oszukujmy się chodzi o kasę, redukcja linii, zwiększenie kosztów dla mieszkańców, no i mogę śmiało powiedzieć, Ruczaj właśnie został odcięty, ciężko było stąd gdziekolwiek dojechać, teraz jest jeszcze gorzej. Pan Majchrowski za to przy swojej uczelni ma i tramwaje i autobusy, no ale co innego ukochana szkoła pana prezydenta, co innego kampus UJ i mieszkańcy Ruczaju. Poza tym, chciałem przypomnieć że Kraków to nie tylko przyjezdni studenci i turyści, Kraków ma też mieszkańców, o czym niektórzy chyba zapomnieli planując komunikacje. A ja głupi myślałem, że jak będzie tramwaj, nareszcie będzie lepiej, tak jak to wygląda dzisiaj, wolałbym żeby nie budowali tego torowiska. Pozdrawiam wszystkich którzy pokazują gdzie mają mieszkańców tego miasta i nikt mi nie wmówi, że jazda z tramwajem co 20 minut i przesiadką na autobus w centrum, jest szybsza i wygodniejsza od jazdy jednym środkiem transportu... za to jest droższa i o to przecież chodzi, to może by tak porzucić tą obłudę i hipokryzję i powiedzieć, że chodzi tylko o to by wydoić mieszkańców, to samo dotyczy stref płatnego parkowania, które są już wszędzie,maksymalnego podnoszenia czynszów na lokale użytkowe... przyjazne miasto. Pozdrawiam pana prezydenta i radnych tego miasta, oby nowy rok okazał się dla nich taki szczodry i łaskawy, jak oni dla mieszkańców tego miasta... a warto by jeszcze napisać o idiotycznych i nietrafionych, za to kosztownych inwestycjach w mieście, pytanie czy to tylko głupota, czy coś więcej?

  • Tomasz Flaga – 30.12.2011

    Skąd Ty wziąłeś tramwaj co 20 minut? Zamiast 8 autobusów (18-metrowych) na godzinę masz teraz 9 tramwajów (26-metrowych). Moim zdaniem się polepszyło, ale na pewno znajdą się tacy, co będą narzekać (bo stracili bezpośrednie połączenie, albo po prostu narzekają z zasady)

  • XWJ – 03.01.2012

    Albo ludzie znający dobrze starą prawdę o władzach Krakowa, które chcą go zniszczyć (bo inaczej nie da się tego nazwać) w imię swojej polityki i parcia na szkło, że wyrażają to publicznie. No, ale niektórzy zawładnięci owczymi pędem zmiennokierunkowego "rozwoju" tego nigdy nie zrozumieją.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....