Rozpoczęły się konsultacje w sprawie nowej trasy tramwajowej w Poznaniu

infotram
13.06.2019 09:55
0 Komentarzy

Rozpoczęły siękonsultacje w sprawie nowej trasy tramwajowej od pętli Wilczak do skrzyżowaniaulic Garbary, Małe Garbary i Estkowskiego.

Wszelkie uwagi można przesyłać pocztą (tradycyjną ielektroniczną) do 3 lipca br. Spotkanie konsultacyjne dla mieszkańców odbyłosię w Szkole Podstawowej nr 40 znajdującej się tuż przy skrzyżowaniu, doktórego w przyszłości ma dojeżdżać tramwaj z Naramowic. Przybyło wiele osób,m.in. z Naramowic, Starych Winograd i Starego Miasta. Przedstawiciele ZarząduTransportu Miejskiego w Poznaniu oraz innych miejskich jednostek odpowiadali nanurtujące ich pytania.

Trasa od pętli Wilczak do skrzyżowania ulic Garbary,Estkowskiego i Małe Garbary ma być naturalną kontynuacją i drugim etapembudowanego obecnie „tramwaju naNaramowice” (od pętli Wilczak do przystanku przy ul. Błażeja). Jej powstaniepozwoli na bezpośredni i szybki dojazd z Naramowic do centrum miasta, copowinno skutkować wzrostemzainteresowania publicznym transportem zbiorowym.

Celem inwestycji jest usprawnienie komunikacji zbiorowej naodcinku pomiędzy pętlą Wilczak a zbiegiem ulic Garbary, Małe Garbary iEstkowskiego poprzez budowę nowej, dwutorowej trasy tramwajowej orazzwiększenie bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu.

Nie tylko trasatramwajowa

Oprócz budowy nowej trasy tramwajowej inwestycja obejmierównież:

·przebudowę ul. Szelągowskiej,

·przebudowę skrzyżowania ul. Szelągowskiej z ul.Armii Poznań oraz ulic przyległych (w niezbędnym zakresie),

·przebudowę wiaduktu kolejowego stacji PoznańGarbary, wraz z budową zintegrowanego węzła przesiadkowegotramwaj-autobus-kolej,

·przebudowę kolidującej infrastrukturypodziemnej,

·przebudowę obecnej lub budowę nowejinfrastruktury rowerowej.

Przeprowadzone prace skutkować będą:

·powstaniem – dzięki wydzielonemu torowisku -cichej i szybkiej komunikacji tramwajowej oraz autobusowej z centrum miasta doNaramowic,

·wykonaniem torów o nowoczesnych parametrachtechnicznych i technologicznych, gwarantujących m.in. trwałość, stabilność, bezpieczeństwoi ograniczenia emisji drgań i hałasu,

·zmniejszeniem emisji zanieczyszczeń do powietrzapoprzez przeniesienie obciążenia transportowego na komunikację zbiorową,

·usprawnieniem komunikacji zbiorowej, w tymprzesiadek autobus-tramwaj,

·powstaniem zintegrowanego węzła przesiadkowegoPoznań Garbary,

·utworzeniem przystanków tramwajowo-autobusowychna Małych Garbarach, przy Starej Rzeźni, zintegrowanym węźle przesiadkowychPoznań Garbary, a także na ul. Szelągowskiej na wysokości ul. Winogrady orazprzy pętli Wilczak (wszystkie przystanki będą dostosowane do potrzeb osób zniepełnosprawnościami),

·zapewnieniem warunków bezpieczeństwa na drodze,

·poprawą warunków dla pieszych, w tym przedewszystkim dla osób o ograniczonej mobilności oraz z niepełnosprawnościami, atakże rowerzystów.

ZTM Poznań zachęca mieszkańców do wypowiedzenia się na tematproponowanych rozwiązań. Wnioski, uwagi i opinie do projektowanego układu możnaskładać do 3 lipca br. za pośrednictwem:

poczty tradycyjnej (na adres: Zarząd Transportu Miejskiego,ul. Matejki 59, 60-770 Poznań),

poczty elektronicznej (na adres e-mail: [email protected]).


Komentarze