TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Rozbudowa sieci tramwajowej w Montpellier
InfoTram - Opublikowano: 09.04.2012 00:25:14 7 komentarzy
Rozbudowa sieci tramwajowej w Montpellier

6 kwietnia 2012 roku, Jean-Pierre Mourre, Prezydent Aglomeracji Montpellier zainaugurował uruchomienie dwóch kolejnych linii - 3 i 4 w sieci tramwajowej. Na uroczystości obecni byli m.in. projektant wagonów Citadis Christian Lacroix oraz Jerome Wallut –prezes Alstom Transport Francja, producenta, który dostarczy wagony do obsługi nowych połączeń.

Linia nr 3, o długości 19,8 km, startuje z północy i prowadzi na południe Aglomeracji Montpellier przez gminy Juvignac - Montpellier - Lattes –Pérols. Jej głównym zadaniem jest obsługa miejsc w pobliżu plaż. Linia 4 biegnie natomiast wokół centrum miasta, ma ponad 8 km i jest oparta na sieci trzech pozostałych linii tramwajowych.

Do obsługi ww. tras miasto zakupiło w sumie 26 tramwajów Alstom Citadis. 19 z nich wyruszy na linię nr 3, pozostałe na czwórkę. Przypomnijmy, iż także dwie pozostałe linie –1 i 2 –są obecnie obsługiwane wagonami wyprodukowanymi przez Alstom. To pokazuje zaufanie, jakim miasto nas obdarzyło i nie zawiodło się na naszych produktach –mówi Jerome Wallut –prezes Alstom Transport Francja. Alstom od dawna towarzyszy polityce rozwoju transportu miejskiego w mieście - dodaje.

Wagony Citadis Montpellier oparte są na standardowej platformie technologicznej, która definiuje 80% produktu. Pozostałe 20% jest dostosowywane do potrzeb konkretnego klienta. Stwarza to okazję dla każdego zamawiającego do wyboru stylu nadwozia i wnętrza tramwaju. We współpracy z zespołami Christian Lacroix - kierownik projektu w Alstom Transport nadzoruje cały proces budowania wagonu oraz indywidualny projekt tramwaju. Dla Montpellier zostały dostosowane m.in. czoła tramwajów, inspirowane przez maski, a także kolorystyka i wystrój całego wnętrza. Dzięki intensywnej współpracy pomiędzy projektantami, inżynierami i dostawcami od samego rozpoczęcia projektu, Alstom sprawił, że estetyka wagonów Citadis Montpellier doskonale wpisują się w harmonijny krajobraz, w którym pracują. W parze z ich wyglądem idą również technologiczne, nowoczesne rozwiązania.

Tramwaje Citadis dla aglomeracji Montpellier są całkowicie niskopodłogowe. Zostały wyposażone w monitoring, informację pasażerską (audio i wizualną). Mają 42 metry długości i mogą przewozić ponad 300 pasażerów. Citadisy mają jeszcze jedną zaletę. Są ponad czterokrotnie mniej hałaśliwie niż samochody. Wreszcie są wagonami Eco. Materiały wykorzystane przy ich budowie w 98% mogą zostać zutylizowane. Rozstaw szyn w aglomeracji to 1435 mm.

Citadisy dla aglomeracji Montpellier zostały zaprojektowane i są obecnie produkowane w fabryce Rochelle La Alstom. Pięć innych zakładów biorących udział w produkcji to: Ornans (silniki), Le Creusot (wózki), Tarbes (sprzęt elektryczny i elektroniczny do układu napędowego), Villeurbanne i Saint Ouen (elektronika).

Do tej pory Alstom sprzedał już ponad 1.600 tramwajów do prawie 40 miasta na całym świecie - w tym ponad 800 wagonów do 20 miast we Francji, w trzech różnych wersjach (22, 32 lub 42 metrów). Przewiozły one już 4 mld pasażerów i przebyły ponad 250 milionów kilometrów.

Do tej pory w Montpellier funkcjonowały dwie linie tramwajowe. Jedynka, o długości 15,8 km, łączy dzielnice Mosson i Odysseum, przebiegając przez centrum miasta. Dwójka natomiast biegnie od Jacou do Saint-Jean de Vedas Centr i ma długość 19 km. Po oddaniu do użytku dwu kolejnych linii sieć tramwajowa w mieście rozrosła się o ... 100%. Pozazdrościć... Na koniec dodajmy, że Montpellier planuje budowę jeszcze jednej, piątej linii tramwajowej.    

Dołącz do nas na Facebooku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Alstom
Monpellier
Francja
Citadis
  • Krispolo – 10.04.2012

    Gdzie my jesteśmy? W takich Gliwicach głupota zwyciężyła. Dlatego wciąż jesteśmy peryferiami Europy i długo tak będzie.

  • Hiszpan – 10.04.2012

    Głupota czytaj... Frankiewicz.

  • staff1703 – 10.04.2012

    Jakie my? Gliwice może są na Peryferiach :) :| :( W Olsztynie już buldożery ryją :D

  • podróżny – 11.04.2012

    Frankiewicz załamany... uwzięli się na niego i budują bidakowi tramwaje na złość... a w Gliwicach smród i zaścianek...

  • andrzejh69 – 11.04.2012

    dla Farnkiewicza "tramwaj to droga zabawka"... do jego świadomości nigdy nie dojdze że w dziedzinie transportu nie jest fachowcem

  • zniesmaczony – 14.04.2012

    No i co? I dalej chodzi w glorii i chwale, kupuje co roku nowe autobusy, rośnie liczba dróg i aut w mieście, a wyznawcy Frankiewicza w Gliwicach dalej grzeją się w blasku jego chwały.

  • turystka – 25.06.2014

    Montpellier to piękne miasto a tramwaje są zorganizowane niesamowicie. Rozkłady jazdy, plan komunikacji- wszystko bardzo czytelne. Mimo, że nie znam francuskiego odnalazłam się bez problemu. Na przystankach automaty do kupna biletu- nie trzeba ganiać za kioskiem. nie tak jak organizacja w Bydgoszczy- mieszkam tam prawie 30 lat a nieraz sama zastanawiam się jak gdzieś dojechać... plan nieczytelny, na obrzeżach miasta nie ma gdzie kupić biletu, a i czasem w centrum jest problem, o standardzie i jakości podróży nawet nie warto wspominać- masakra...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....