TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Rozbudowa sieci tramwajowej w Montpellier
InfoTram - Opublikowano: 09.04.2012 00:25:14 7 komentarzy
Rozbudowa sieci tramwajowej w Montpellier

6 kwietnia 2012 roku, Jean-Pierre Mourre, Prezydent Aglomeracji Montpellier zainaugurował uruchomienie dwóch kolejnych linii - 3 i 4 w sieci tramwajowej. Na uroczystości obecni byli m.in. projektant wagonów Citadis Christian Lacroix oraz Jerome Wallut –prezes Alstom Transport Francja, producenta, który dostarczy wagony do obsługi nowych połączeń.

Linia nr 3, o długości 19,8 km, startuje z północy i prowadzi na południe Aglomeracji Montpellier przez gminy Juvignac - Montpellier - Lattes –Pérols. Jej głównym zadaniem jest obsługa miejsc w pobliżu plaż. Linia 4 biegnie natomiast wokół centrum miasta, ma ponad 8 km i jest oparta na sieci trzech pozostałych linii tramwajowych.

Do obsługi ww. tras miasto zakupiło w sumie 26 tramwajów Alstom Citadis. 19 z nich wyruszy na linię nr 3, pozostałe na czwórkę. Przypomnijmy, iż także dwie pozostałe linie –1 i 2 –są obecnie obsługiwane wagonami wyprodukowanymi przez Alstom. To pokazuje zaufanie, jakim miasto nas obdarzyło i nie zawiodło się na naszych produktach –mówi Jerome Wallut –prezes Alstom Transport Francja. Alstom od dawna towarzyszy polityce rozwoju transportu miejskiego w mieście - dodaje.

Wagony Citadis Montpellier oparte są na standardowej platformie technologicznej, która definiuje 80% produktu. Pozostałe 20% jest dostosowywane do potrzeb konkretnego klienta. Stwarza to okazję dla każdego zamawiającego do wyboru stylu nadwozia i wnętrza tramwaju. We współpracy z zespołami Christian Lacroix - kierownik projektu w Alstom Transport nadzoruje cały proces budowania wagonu oraz indywidualny projekt tramwaju. Dla Montpellier zostały dostosowane m.in. czoła tramwajów, inspirowane przez maski, a także kolorystyka i wystrój całego wnętrza. Dzięki intensywnej współpracy pomiędzy projektantami, inżynierami i dostawcami od samego rozpoczęcia projektu, Alstom sprawił, że estetyka wagonów Citadis Montpellier doskonale wpisują się w harmonijny krajobraz, w którym pracują. W parze z ich wyglądem idą również technologiczne, nowoczesne rozwiązania.

Tramwaje Citadis dla aglomeracji Montpellier są całkowicie niskopodłogowe. Zostały wyposażone w monitoring, informację pasażerską (audio i wizualną). Mają 42 metry długości i mogą przewozić ponad 300 pasażerów. Citadisy mają jeszcze jedną zaletę. Są ponad czterokrotnie mniej hałaśliwie niż samochody. Wreszcie są wagonami Eco. Materiały wykorzystane przy ich budowie w 98% mogą zostać zutylizowane. Rozstaw szyn w aglomeracji to 1435 mm.

Citadisy dla aglomeracji Montpellier zostały zaprojektowane i są obecnie produkowane w fabryce Rochelle La Alstom. Pięć innych zakładów biorących udział w produkcji to: Ornans (silniki), Le Creusot (wózki), Tarbes (sprzęt elektryczny i elektroniczny do układu napędowego), Villeurbanne i Saint Ouen (elektronika).

Do tej pory Alstom sprzedał już ponad 1.600 tramwajów do prawie 40 miasta na całym świecie - w tym ponad 800 wagonów do 20 miast we Francji, w trzech różnych wersjach (22, 32 lub 42 metrów). Przewiozły one już 4 mld pasażerów i przebyły ponad 250 milionów kilometrów.

Do tej pory w Montpellier funkcjonowały dwie linie tramwajowe. Jedynka, o długości 15,8 km, łączy dzielnice Mosson i Odysseum, przebiegając przez centrum miasta. Dwójka natomiast biegnie od Jacou do Saint-Jean de Vedas Centr i ma długość 19 km. Po oddaniu do użytku dwu kolejnych linii sieć tramwajowa w mieście rozrosła się o ... 100%. Pozazdrościć... Na koniec dodajmy, że Montpellier planuje budowę jeszcze jednej, piątej linii tramwajowej.    

Dołącz do nas na Facebooku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Alstom
Monpellier
Francja
Citadis
  • Krispolo – 10.04.2012

    Gdzie my jesteśmy? W takich Gliwicach głupota zwyciężyła. Dlatego wciąż jesteśmy peryferiami Europy i długo tak będzie.

  • Hiszpan – 10.04.2012

    Głupota czytaj... Frankiewicz.

  • staff1703 – 10.04.2012

    Jakie my? Gliwice może są na Peryferiach :) :| :( W Olsztynie już buldożery ryją :D

  • podróżny – 11.04.2012

    Frankiewicz załamany... uwzięli się na niego i budują bidakowi tramwaje na złość... a w Gliwicach smród i zaścianek...

  • andrzejh69 – 11.04.2012

    dla Farnkiewicza "tramwaj to droga zabawka"... do jego świadomości nigdy nie dojdze że w dziedzinie transportu nie jest fachowcem

  • zniesmaczony – 14.04.2012

    No i co? I dalej chodzi w glorii i chwale, kupuje co roku nowe autobusy, rośnie liczba dróg i aut w mieście, a wyznawcy Frankiewicza w Gliwicach dalej grzeją się w blasku jego chwały.

  • turystka – 25.06.2014

    Montpellier to piękne miasto a tramwaje są zorganizowane niesamowicie. Rozkłady jazdy, plan komunikacji- wszystko bardzo czytelne. Mimo, że nie znam francuskiego odnalazłam się bez problemu. Na przystankach automaty do kupna biletu- nie trzeba ganiać za kioskiem. nie tak jak organizacja w Bydgoszczy- mieszkam tam prawie 30 lat a nieraz sama zastanawiam się jak gdzieś dojechać... plan nieczytelny, na obrzeżach miasta nie ma gdzie kupić biletu, a i czasem w centrum jest problem, o standardzie i jakości podróży nawet nie warto wspominać- masakra...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....