TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Rosyjskie embargo na tramwaje
INFOTRAM - Opublikowano: 15.12.2014 10:44:03 34 komentarze
Rosyjskie embargo na tramwaje
Rząd Federacji Rosyjskiej wprowadził embargo na wybrane zagraniczne towary. Na liście znalazły się m.in. tramwaje. Decyzja została podjęta w celu ochrony rynku krajowego, a także w trosce o rozwój gospodarki narodowej i wsparcie rosyjskich producentów. Zakaz nie dotyczy produktów z krajów Unii Celnej, a więc z Białorusi i Kazachstanu. Wprowadzone embargo, jak już wspomnieliśmy, skutkuje zakazem kupowania przez rosyjskich przewoźników tramwajów spoza Unii Celnej. Dotyczy to także sprowadzania komponentów do ich produkcji, co de facto oznacza, że wszystkie pojazdy szynowego transportu miejskiego, na dostawy których podpisane zostaną umowy po 1 stycznia 2015 roku, mają zostać zbudowane na terenie Unii Celnej i z wykorzystaniem części pochodzących z trzech krajów wchodzących w jej skład. Zakaz ten może być znacznym utrudnieniem m.in. dla PESY, która miała ochotę na zdobycie kolejnych zamówień z rynku rosyjskiego. Lista ogłoszona przez rząd Federacji Rosyjskiej zawiera 66 pozycji. Oprócz tramwajów znalazły się na niej także m.in. autobusy, sprzęt budowlany, ciężarówki, dźwigi czy śmieciarki. Jak wspomnieliśmy zakaz kupowania tramwajów obowiązuje od 1 stycznia przyszłego roku. Wykaz towarów, na które nałożone zostało embargo można znaleźć tutaj.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Rosja
Białoruś
Kazachstan
  • advisor – 15.12.2014

    Możemy pogratulować naszym durniom z rządu - PESA na pewno zaliczy potężną stratę rynkową i finansową. Teraz to już nawet umowa z UKWZ raczej ich nie ratuje. Żaboklicki powinien zastawić swoimi tramwajami i pociągami dojazd do koryta (czytaj sejmu) i nie ściągać tak długo, aż zmądrzeją.

  • Nikoś – 15.12.2014

    Embargo nie dotyczy już zawartych umów. Dlatego w tym miesiącu mamy wysyp podpisywanych umów wieloletnich na dostawę sprzętu wszelakiego. Gdyby chcieli zerwać umowy wieloletnie z firmami zagranicznymi na już to nie wypłacalni by byli za kary umowne.

  • k – 15.12.2014

    A gdzie i kto napisał że dotyczy umów już zawartych?!?!?!

  • Piotr – 15.12.2014

    W Rosji polityka zawsze górowała nad ekonomią, stąd każdy kto zdecyduje się tam inwestować lub coś sprzedawać musi się liczyć z ryzykiem politycznym. Niestety, firmy zapatrzone w miraż potencjalnego zysku często o tym zapominają.

  • esbek – 15.12.2014

    Obecny kontrakt będzie zrealizowany, ale nie ma szans na kolejne. Tak to jest gdy polityka na priorytet przed gospodarką.

  • radek – 15.12.2014

    @advisor, @k, - zanim zasypiecie nas komentarzami z łubianki, poczekajcie na instrukcje. Nie przechwalajcie się swoim ignoranctwem..... O tym, że nie dotyczy kontraktów zawartych jest napisane w artykule - PESA obawia się o PRZYSZŁE kontrakty. Ja odradzałem im nawet TEN kontrakt, bo przewidywałem sytuacje, jaka właśnie nastąpiła.....

  • k – 15.12.2014

    Ciekawe dlaczego nie posłuchali? Może chcieli zarobić? A może kiepskie to były instrukcje? Z łubianki, cokolwiek by to znaczyło....

  • Thorn – 15.12.2014

    No i kamieni kupa. Rosja organizuje w 2018 mundial i było dużo zapowiedzi o modernizacji taboru przed mistrzostwami. Pesa sprawdziła się w Moskwie, wyrobiła sobie dobrą opinie, a tu polityczna wojna na embarga trwa.

  • sdafaa – 15.12.2014

    nie martwcie się. Pesa zrealizuje kontrakt który był zawarty przed embargiem. a to, że nie będzie kolejnych to tylko sprawa Rosji, ich strata

  • Bromberg – 15.12.2014

    no jasne, lepiej tolerowac agresywna polityke Putina i przyzwalac mu na okupacje innych panstw i prowadzenie krwawych wojen. Tylko nie zdziwcie sie potem jak ktoregos dnia zielone ludziki pojawia sie pod waszym blokiem. A co do modernizacji taboru przed Mundialem - przy obecnym kursie rubla i cenie ropy mozna i tak o tym zapomniec. Zobaczymy czy Rosja w ogole bedzie w stanie ten mundial zorganizowac.

  • cracus – 15.12.2014

    no to też wprowadzić embargo na produkty z Unii Celnej - koniec z mazami,pazami i innymi wyrobami

  • moher – 15.12.2014

    Kacapy same wytworzą jakieś produkty inne od armat ??

  • ewaryst – 15.12.2014

    Przecież pesa ma partnera w rosji. Sprzedadzą tramy jako ruskie i tyle.

  • jeds – 15.12.2014

    Ta durniom z pesy zachciało sie kontraktów z Rosją to mają

  • jeds – 15.12.2014

    Słabe perspektywy

  • jeds – 15.12.2014

    Tak de facto koniec ekspansji na wschód

  • wsk – 15.12.2014

    Pesa sama sobie winna

  • wsk – 15.12.2014

    Kiepskie informacje a mundial coraz bliżej

  • wsk – 15.12.2014

    Słabiutko

  • ertyk – 15.12.2014

    To durniom z pesy sie oberwało mają za soja tolerancje na wschód

  • ertyk – 15.12.2014

    Szanująca sie firma polska a taką jest Solaris eksportuje swoje autobusy i tramwaje do państw cywilizowanych natomiast pozostawię bez oceny wschód ich nie interesuje dlatego odnieśli sukces .Pesa zamiast sprzedawac tramwaje nawet w niedużych ilościach w Niemczech(mniejsze miasta gdzie nie ma ciśnienia na główne marki),Włoszech,Holandii a może i w Wielkiej Brytanii mogli by spróbować ale nie na wschód od Buga pierwsze to ryzykowny interes drugie szkoda pracy i tak zmęczonej i sfrustrowanej bydgoskiej klasie robotniczej która stworzy piękne tramwaje dla dzikusów ze wschodu a po dwóch latach nasze tramwaje będa w stanie godnym pożałowania ,zniszczone bez wielu elementów wyposażenia,brudne to nie jest naród gotowy na cywilizacje szkoda pracy .Bydgoszczanie bez tej tolerancji

  • gruba – 15.12.2014

    Solaris eksportyje tam gdzie może a nie tam gdzie chce. Pesa w sumie też.

  • Ł. M. P. P. – 16.12.2014

    Na dłuższą metę taka wojna gospodarcza zaszkodzi wszystkim. Tyle że przy wielkiej polityce zwykli ludzie nie mają nic do powiedzenia. Rosja zaszła już taka daleko, że cofnąć się po prostu nie może, gdyż bardzo by to zaszkodziło wizerunkowi administracji prezydenta Putina. Odnoszę przy tym wrażenie, że silnym krajom, takim jak USA, Rosja czy Chiny, tak naprawdę wszystko wolno - kończy się na wyrażeniu niezadowolenia przez poszczególnych polityków. Nie podoba mi się przy tym swoista "moralność Kalego". W rozumieniu prawa międzynarodowego inwazja USA na Irak była całkowicie bezprawna, a zamiast zostać potępiona, została poparta przez wiele krajów, m.in. Polskę. Obiektywnie rzecz ujmując, to już Rosjanie chyba mieli bardziej sensowny powód, tj. obrona mniejszości rosyjskiej, niż USA, gdyż żadnej broni masowego rażenia nie znaleziono. W każdym jednak przypadku takie "bicie słabszych" jest godne potępienia. Decyzje handlowe z polityką w tle też często bywają nielogiczne: Polska wybrała samolot F-16, pomimo że jest on gorszy od mirage'ów i gripenów. Staram się unikać takich komentarzy na stronach komunikacyjnych, ale tym razem było to nieuniknione. Ponieważ zbliżają się święta, pozostaje życzyć wszystkim, aby kryzys ukraiński zakończył się pomyślnie dla wszystkich, choć raczej jest to mało realistyczne życzenie. Co do "prestiżu" zamówień Pesy i Solarisa, to według mnie zdecydowanie wygrywa PESA: dwie "podbite" zagraniczne stolice zdecydowanie "przeważają szalę". A poza tym, z ekonomicznego punktu wiedzenia liczy się tylko "ile", a nie "komu". No, może poza handlem bronią, chociaż na przykładzie Francji wynika, że dzisiaj i broń sprzedaje się potencjalnym przeciwnikom/wrogom.

  • advisor – 16.12.2014

    @radek i wszyscy up - niech do was w końcu dotrze że BIZNES TO BIZNES, czy to się polaczkom i ekspertom od zbawiania świata i machania szabelką podoba, czy nie. Zaczęliśmy wprowadzając sankcje wraz z Eurokołchozem a teraz płacz, że dostajemy po dupie. Teraz PESA ma na wschód zamkniętą drogę, co na pewno odbije się na zyskach. Ciekawe, ile osób straci pracę jak zamówienie do Moskwy się skończy. Z pewnością wielcy internetowi wojownicy herbu cebula @radek, @Bromberg, @moher i reszta ich zatrudnią i zapewnią utrzymanie. Rosja ma kasę, bardzo dużo kasy, nawet w kryzysie wielokrotnie więcej niż nasz PO-PISowy cebuland, no ale my jak zwykle szabelka i na koń - ze zrujnowaną gospodarką, niemal zerowym kapitałem własnym i żałosną parodią armii. A wasz ukochany jewropejski zachód ma własny przemysł i nie potrzebuje kupować od cebulaków ich produktów. Nie nadajecie się nawet do prowadzenia kiosku Ruchu, a chcecie ustawiać duże firmy, komu i co mogą sprzedawać... Janusze biznesu i polityki...

  • Bromberg – 16.12.2014

    Widzę że pożyteczni idioci Putina zebrali się i tutaj. "Rosja ma dużo kasy" - no jasne, zwłaszcza gdy rubel traci w stosunku do euro 25% dziennie, a ropa osiąga kolejne spadki. Nawet wygrażający wszystkim dookoła rząd Rosji przyznaje że konieczne będą cięcia w wydatkach. Poza tym, przypomnę, że Mundial przyznano Rosji na długo przed rozpoczęciem inwazji na Ukrainę - w grudniu 2010. I jakoś poza Moskwą nikt sie nie rzucił się na tramwaje z Pesy. Każdy kto zna obecną sytuację rosyjskich systemów tramwajowych, wie że tramwaj traktowany jest tam jako przeżytek i zawalidroga, nawet mistrzostwa tego nie zmienią. Ot kupią parę swoich KTMów-23 by się przypodobać babciom głosującym na "Jedną Rosję" i na tym się skończy, niezależnie od embarga. Dlatego skończcie te mokre sny o wiekich zamówieniach które to niby Pesa straciła. To nie jest perspektywiczny rynek, niezależnie od politycznej sytuacji.

  • Bromberg – 16.12.2014

    a teraz w kwestiacg politycznych: "Wymachiwanie szabelką" - nie chłopcze, to normalna reakcja na zbrodniczą politykę Kremla, który znów powraca do swych najgorszych "tradycji". Poucz się historii, poczytaj o zaborach, zsyłkach na Sybir, inwazji bolszewickiej w 1920, wrześniu 1939, Katyniu i stalinowskich zbrodniach okresu 1944-56. Ja naprawdę wolę dorzucić się do zasiłku dla tych paru pracowników zwolnionych z Pesy niż przerabiać to wszystko od nowa. Bo niesetety, ostatni rok pokazuje że nic się w Rosji nie zmieniło a tworzony usilnie przez ostatnie lata wizerunek nowoczesnego, otwartego, rozwijającego się kraju runął jak domek z kart w dniu 16 marca br. "Obrona rosyjskiej mniejszości", no jasne. Tam gdzie nie dotarły "zielone ludziki" i czeczeńscy najemnicy, mniejszość żyje ta sobie w spokoju, a tam gdzie wlazły buciory rosyjskiego żołnierza - szerzy się głód, nędza i bandytyzm. Już nawet na Krymie ludzie mają dosyć swojej ukochanej Matuszki Rossiji, jak przychodzi za wszystko coraz więcej płacić przy tych samych pensjach, wyłączeniach prądu i nieregularnych dostawach żywności. I nie rozśmieszajce nas pisząc o jakimś cebulandzie i zerowym wzroście, porównajcie sobie stopę życiową w Polsce i Rosji, zwłaszcza na rosyjskiej prowincji.

  • advisor – 16.12.2014

    Bromberg - jesteś idealnym lemingiem, skąd czerpiesz swoje dane - z TVN'u, Wybiórczej, Gazety Wolskiej, Niezależnej? Jak w TV powiedzą, że g...o jest smaczne to też uwierzysz? Rubel spada - i co z tego? Jest spadek, ale giełdy nie panikują, nie ma masowych zwolnień... a wiesz czemu? Bo dziś jest dla ekonomistów nieistotne - ważne, co będzie nie jutro, ale za rok, za 5 lat, za 20 lat itp - na tym się buduje poważną ekonomię, na dalekosiężnych planach inwestycyjnych, a nie na emocjach. O mundial to ty się nie martw - w przeciwieństwie do Polski Rosja nie ma prawie wcale długu zagranicznego, więc inwestycje nie są niczym zagrożone. Z Soczi tez wszyscy się śmiali, ale po olimpiadzie już nikt nic nie mówił - bo wyszło wspaniale. "Zbrodnicza polityka Kremla" - oni dbają o swoich, o siebie to już musimy się sami zatroszczyć. Jak jesteśmy frajerami i tego nie potrafimy - no cóż, głupi traci. My cały czas jesteśmy ekspertami od "moralnych" zwycięstw, a nie od pragmatyzmu i chłodnej kalkulacji, a szkoda, bo może w końcu zaczęlibyśmy coś znaczyć. A co do Katynia to sprawdź sobie, jaka nacja była najliczniejsza w szeregach NKWD - zdziwisz się, kto tak naprawdę strzelał. Przypominam, że za Katyń padły słowa "przepraszam", a archiwa są w większości odtajnione. Takie wypominanie historii jest średnio bezpieczne, bo my nie byliśmy wiele lepsi, ale o tym wolimy nie wspominać (choćby Bereza Kartuska, Jedwabne, lisowczyków, wymieniać dalej?). A jeszcze co do stopy życiowej - my żyjemy na kredyt. Olbrzymi kredyt, którego nie jesteśmy w stanie spłacić. Oni nie. Są biedniejsi, ale jak będzie krach (a będzie na pewno, w 2008 roku był dopiero przedsmak, bo cudem udało im się reanimować spekulacyjnego trupa) to sytuacja szybko się odwróci. Teraz oni maja gorzej - za 5 lat może być na odwrót. No ale najpierw trzeba mieć odpowiednią wiedzę, a Ty masz inwektywy i propagandowe hasełka chyba żywcem wycięte z partyjnej regułki. Żyj więc w swoim radosnym świecie ułudy, szkoda mojego cennego czasu. Ja się pośmieję, jak będziesz ze swoimi hasełkami jadł trawę za parę lat.

  • – 16.12.2014

    Dajcie spokój. To nie jest miejsce na takie dyskusje.

  • Bromberg – 17.12.2014

    przestałem czytać po zobaczeniu apostrofu w "TVN'u" - na dyskusje z niewykształconą gimbazą faktycznie szkoda czasu.

  • advisor – 17.12.2014

    Bromberg - pochlebiasz mi, każdego, kto mówi prawdę zawsze się wyzywa. Poszczekaj sobie piesku, tyle twojego. Za PRL'u pewnie grzecznie donosiłeś na sąsiadów, bo każdy podnoszący rękę na władzę to "wróg ludu", prawda? Ja jestem dużo lepiej wykształcony niż większość społeczeństwa, ale nie muszę tego nikomu udowadniać, pewne rzeczy mają pozostać prywatne. Zgadzam się w jednym - istotnie tracę czas na dyskusję z umysłową amebą. Już wystarczająco zniżyłem się do twojego poziomu.

  • Saxo – 18.12.2014

    Nie widzę problemu. I tak o nowych kontraktach z Rosją było więcej gadania niż konkretów. Słabnąca sytuacja ekonomiczna Rosji i tak nie pozwoliłaby na zawarcie nowych umów, więc te embargo to tylko papierek. Rosja dużo traci i tego zauważyć się nie da. Mniej emocji, bo nie ma co sobie ciśnienia podnosić.

  • ja – 22.12.2014

    Pesa nie dostarczała tramwajów z Polski do Rosji tylko know how i podzespoły. Montaż był na miejscu, więc w zasadzie nic się nie zmienia

  • KW – 22.12.2014

    Nie. Zdecydowanie montaż był w Bydgoszczy.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....