TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Rosawiacja o działaniach załogi SSJ-100
PAP - Opublikowano: 20.05.2019 16:30:04
Rosawiacja o działaniach załogi SSJ-100; fot. Russian Investigative Committee)

Rosyjski urząd Rosawiacja ocenił, że podczas katastrofy samolotu pasażerskiego SSJ-100, do której doszło w Moskwie 5 maja, kapitan przeprowadził lądowanie awaryjne z dużym przeciążeniem maszyny, a załoga wbrew instrukcji nie uruchomiła klap skrzydeł samolotu.

Ustalenia te zawiera dokument, który w piątek opublikowały media w Moskwie.

Rosawiacja ocenia

Federalna Agencja Transportu Lotniczego (Rosawiacja) oceniła, że kapitan samolotu przed katastrofą, manewrując drążkiem sterowym, kilka razy próbował odchylić maszynę na przemian w górę i w dół. SSJ-100 podchodził do lądowania z przekroczeniem maksymalnej masy o ponad półtorej tony (jego masa wynosiła 42,6 t), ale bez przekroczenia prędkości - wynika z opublikowanych fragmentów dokumentu.

Załoga wbrew instrukcji przy podejściu do lądowania nie wysunęła klap. Tryb sterowania ręcznego, który został włączony po uderzeniu pioruna w samolot, nie przewiduje automatycznego wysunięcia się klap, jednak załoga nie dokonała ich ręcznego uruchomienia.

Sygnalizacja o pożarze zadziałała cztery sekundy przed tym, zanim samolot się zatrzymał, a systemy gaśnicze zadziałały 20 sekund po zatrzymaniu się maszyny.

Dodatkowe szkolenia

Media poinformowały w ostatnich dniach, że linie lotnicze otrzymały zalecenie przeprowadzenia dla załóg zajęć z zakresu lądowania awaryjnego i działań podczas pożaru. Agencja RIA Nowosti podała, że badający katastrofę Międzypaństwowy Komitet Lotniczy (MAK) sprawdzi działanie trybu sterowania ręcznego SSJ-100, w tym również w sytuacji uderzenia pioruna.

SSJ 100 lecący z Moskwy do Murmańska awaryjnie lądował 5 maja na lotnisku Szeremietiewo krótko po starcie; zaraz po lądowaniu w maszynie wybuchł pożar. Zginęło 41 osób.

Jeszcze gdy samolot był w powietrzu, załoga zwróciła się o pozwolenie na lądowanie, informując, że w maszynę uderzył piorun i że doszło do awarii łączności radiowej i systemu automatycznego sterowania.

Śledczy badający katastrofę rozpatrują rozmaite wersje przyczyn tragedii, m.in. niewystarczające kwalifikacje pilotów i kontrolerów, usterkę techniczną oraz niesprzyjające warunki meteorologiczne. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wypadek
Rosja
  • Michał Paweł Łukasz – 20.05.2019

    W rosji wszystko robi się szybko, sprawnie i kompetentnie, przecież wiadomo, że supermega mocarstwo potrafi wszystko, jak tylko władca tupnie nogą :)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....