TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Roland Juhrs: Lipsk zadowolony z Tramino, będą kolejne
InfoTram.pl - Opublikowano: 11.10.2017 14:05:31 12 komentarzy
Roland Juhrs: Lipsk zadowolony z Tramino, będą kolejne

O dotychczasowej współpracy z Solarisem i dalszych planach zakupowych Lipska rozmawiamy z Rolandem Juhrsem, jednym z dwóch prezesów zarządu LVB.

InfoTram.pl: Dlaczego Lipsk postawił na tramwaje Solarisa?

Roland Juhrs: Muszę zacząć od krótkiego wstępu. Powiedzenia kilku słów o nas. Sieć tramwajowa Lipska jest drugą co do wielkości w Niemczech. Mamy codziennie w ruchu ponad 300 pojazdów szynowych, które obsługują miasto. A to cały czas dynamicznie się rozwija. Rocznie przybywa ponad 10 tysięcy mieszkańców. To odzwierciedla się także w liczbie osób korzystających z komunikacji miejskiej - tylko w ubiegłym roku przybyło 10 mln pasażerów. To przyrost o 7%. W tym roku szacujemy kolejny wzrost o 5,5%.

Razem z miastem rośnie sieć obsługująca miasto, więc potrzebujemy więcej pojazdów do jej obsługi. Co trzeci tramwaj w Lipsku ma ponad 30 lat. To starsze modele, które wymagają wymiany. Pasażerowie oczekują od nas na liniach nowoczesnych pojazdów. Solaris podjął się udziału w ogólnoeuropejskim przetargu, w którym konkurował z innymi uznanymi producentami. Swoją ofertą techniczną, jak też gospodarczą i ekonomiczną okazał się najlepszym oferentem. Współpraca z Solarisem układa się dobrze. Jest konstruktywna i innowacyjna. Producent ten dysponuje dobrymi siłami inżynierskimi, jesteśmy pod wrażeniem młodych inżynierów, pracujących dla Solarisa. W krótkim czasie firma dostarczyła pierwszy pojazd, miało to miejsce już w grudniu 2016 roku. Solaris stworzył pojazd według naszych wymagań, specjalnie przystosowany do wymogów sieci w Lipsku.

InfoTram.pl: Jakie są szanse na dostawę wszystkich 41 Tramino do Lipska?

Roland Juhrs: Podpisaliśmy kolejne zamówienie na 9 tramwajów. Łącznie mamy zakontraktowane 23 pojazdy. Rozważamy jeszcze w tym roku, po podjęciu odpowiednich decyzji, zamówienie kolejnych wagonów. Prawdopodobnie w przyszłym roku zakontraktujemy brakujące do pełnej puli tramwaje. Mam nadzieję, że do Lipska trafią wszystkie 41 Tramino. Chcemy je zamówić. Te pojazdy, które już są w Lipsku, świetnie ubogacają krajobraz miasta za sprawą swojego wyglądu. Motorniczy przekazują nam, że pasażerowie są zadowoleni i chcą podróżować Tramino. W tym momencie mamy w obsłudze pasażerskiej dwa pojazdy, plan na ten rok przewiduje uruchomienie do ruchu łącznie 10 sztuk. Cała jedna linia ma być obsługiwana przez Tramino.

W Lipsku nazywamy te tramwaje XL, "die XL" - to kobieta, młodsza siostra 45 metrowego tramwaju XXL. Ma on 12 osi, Solaris XL – 10 osi, mamy też kolejne z 8 i 6 osiami. Dzięki takiemu zestawieniu pojazdów łatwo i elastycznie możemy reagować na potrzeby wynikające z potoków pasażerskich.

InfoTram.pl: Jak wygląda współpraca z Solarisem przy realizacji tego zamówienia?

Roland Juhrs: Realizując zamówienie z Solarisem stwierdziliśmy, że jest to projekt iście środkowoeuropejski. Wewnątrz tramwaju jest wiele komponentów z Niemiec: silniki czy wózki. Tramwaj ma też części z Czech i oczywiście bardzo dużo z Polski. Tworzy się obszar, trójkąt między Lipskiem, Poznaniem i Pragą. Firmy z tego trójkąta realizują nasze zamówienie. Tak ten projekt przedstawimay w rozmowach z władzami landu. Mimo, że podlegamy pod europejskie procedury zamówień projekt realizujemy bardzo lokalnie. Również te rzeczy można było z Solarisem omówić i ustalić.

InfoTram.pl: Czy Lipsk ma już dalsze plany zakupu tramwajów w związku z rozwojem miasta i rosnąca liczbą pasażerów?

Roland Juhrs: Tak. Bardzo intensywnie zastanawiamy się nad dalszym rozwojem. W tym roku liczebność miasta wzrośnie do 580 tysięcy mieszkańców. Do 2030 może ich być 700 tysięcy. Wraz z tym wzrostem komunikacja miejska ma zadanie do wykonania. Potrzebujemy nowych linii, zajezdni i taboru. Konsekwencją tego jest pytanie o zakup nowych pojazdów. Może ich być nawet 50, od 30 do 45 metrów długości. Decyzje będą podejmowane po 2020 roku. Byłyby to już wówczas rozmowy z konkretnymi dostawcami, tak, aby do roku 2025 przejść do przetargu i zamówienia.

InfoTram.pl: Czy zakupy nowego taboru będą wiązać się z wycofaniem starych, trzydziestoletnich wagonów.

Roland Juhrs: Za każdego nowego Solarisa z sieci usuwane są dwie stare Tatry, każda po 15 metrów. Solarisy zastępują właśnie te czeskie wagony.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Tramino
Lipsk
  • Wiesiu – 11.10.2017

    Co im trzeba oddać to sprzedają do Niemiec. A przykład Pesy pokazuje że nie jest to proste.

  • Yburg – 11.10.2017

    Chyba miałem coś wybełkotać na ten temat ?!

  • YbG – 11.10.2017

    Zlom i dykta w tym pazdzierz

  • 123 – 11.10.2017

    Boli oj boli że to solaris jest jedynym eksporterem tramwajów

  • YbG\ – 11.10.2017

    buhahahaha to nie jest 100% LF? złom i paździerz......nie zniżylibyśmy się do produkcji tramwaju z nawet średnią podłogą.

  • maciej12991 – 12.10.2017

    Chociaż raz zbudujcie tramwaj obojętnie z jaką podłogą :D

  • Flexi – 12.10.2017

    2012N i 2014N również nie mają niskiej podłogi na całej długości wagonu :P

  • Brad – 12.10.2017

    Świetny tramwaj.Bardzo dobrze zachowuje się w łukach.To tylko pokazuje jak Solaris jest w stanie świetnie dopasować się do wymagań klienta. (m.in. szerokość toru)Na Trako świetnie się prezentował na tle makabryły Gammy.Szkoda, że Stadler się w to wszystko wmieszał.

  • Misiek Krk – 12.10.2017

    @Yburg vel Gruby vel YbG czy inne ChWC. Niemcy nawet tzw. wschodni nie wezmą Peszajsu choćby za darmo! Kiedy do ciebie trollu dotrze że Pesa = wyrób tramwajopodobny sprzedawalny tylko w dawnym KDL-u w dodatku nie wiedzieć czemu.

  • OnT – 13.10.2017

    A jaki to zaszczyt sprzedawać do Niemiec?Solaris może sobie sprzedawać swoje wyroby gdzie chce, tylko akurat tramwajów w Polsce nie sprzedał za wiele i to nie dlatego , że są takie wspaniałe i dla polskich miast za drogie.Pesa w przeciwieństwie do Solarisa kilkaset tramwajów w Polsce sprzedała, a co do ich jakości trudno jednoznacznie się wypowiedzieć, bo brak konkretnych danych zarówno producenta ( co jest częściowo zrozumiałe) , ale i firm komunikacyjnych , co już takie zrozumiałe nie jest.Typowy przykład to Krakowiak, tak naprawdę w przestrzeni publicznej brak sensownych i wiarygodnych danych na temat jakości tych wagonów.

  • kolejFAN – 13.10.2017

    Prawdziwe g.wno z postkolonialnej manufakturki ... zacznijcie lepiej z lichtarzami i pogrzebaczami

  • ech – 14.10.2017

    @kolejFAN - Prawdziwe g.wno to niestety twoje popisy. A Solaris jak widać sprawdza się tam, gdzie odbiorca rzeczywiście chce mieć dobre jakościowo tramwaje i tyle. Nie ujadać, myśleć.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....