TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Roland Juhrs: Lipsk zadowolony z Tramino, będą kolejne
InfoTram.pl - Opublikowano: 11.10.2017 14:05:31 12 komentarzy
Roland Juhrs: Lipsk zadowolony z Tramino, będą kolejne

O dotychczasowej współpracy z Solarisem i dalszych planach zakupowych Lipska rozmawiamy z Rolandem Juhrsem, jednym z dwóch prezesów zarządu LVB.

InfoTram.pl: Dlaczego Lipsk postawił na tramwaje Solarisa?

Roland Juhrs: Muszę zacząć od krótkiego wstępu. Powiedzenia kilku słów o nas. Sieć tramwajowa Lipska jest drugą co do wielkości w Niemczech. Mamy codziennie w ruchu ponad 300 pojazdów szynowych, które obsługują miasto. A to cały czas dynamicznie się rozwija. Rocznie przybywa ponad 10 tysięcy mieszkańców. To odzwierciedla się także w liczbie osób korzystających z komunikacji miejskiej - tylko w ubiegłym roku przybyło 10 mln pasażerów. To przyrost o 7%. W tym roku szacujemy kolejny wzrost o 5,5%.

Razem z miastem rośnie sieć obsługująca miasto, więc potrzebujemy więcej pojazdów do jej obsługi. Co trzeci tramwaj w Lipsku ma ponad 30 lat. To starsze modele, które wymagają wymiany. Pasażerowie oczekują od nas na liniach nowoczesnych pojazdów. Solaris podjął się udziału w ogólnoeuropejskim przetargu, w którym konkurował z innymi uznanymi producentami. Swoją ofertą techniczną, jak też gospodarczą i ekonomiczną okazał się najlepszym oferentem. Współpraca z Solarisem układa się dobrze. Jest konstruktywna i innowacyjna. Producent ten dysponuje dobrymi siłami inżynierskimi, jesteśmy pod wrażeniem młodych inżynierów, pracujących dla Solarisa. W krótkim czasie firma dostarczyła pierwszy pojazd, miało to miejsce już w grudniu 2016 roku. Solaris stworzył pojazd według naszych wymagań, specjalnie przystosowany do wymogów sieci w Lipsku.

InfoTram.pl: Jakie są szanse na dostawę wszystkich 41 Tramino do Lipska?

Roland Juhrs: Podpisaliśmy kolejne zamówienie na 9 tramwajów. Łącznie mamy zakontraktowane 23 pojazdy. Rozważamy jeszcze w tym roku, po podjęciu odpowiednich decyzji, zamówienie kolejnych wagonów. Prawdopodobnie w przyszłym roku zakontraktujemy brakujące do pełnej puli tramwaje. Mam nadzieję, że do Lipska trafią wszystkie 41 Tramino. Chcemy je zamówić. Te pojazdy, które już są w Lipsku, świetnie ubogacają krajobraz miasta za sprawą swojego wyglądu. Motorniczy przekazują nam, że pasażerowie są zadowoleni i chcą podróżować Tramino. W tym momencie mamy w obsłudze pasażerskiej dwa pojazdy, plan na ten rok przewiduje uruchomienie do ruchu łącznie 10 sztuk. Cała jedna linia ma być obsługiwana przez Tramino.

W Lipsku nazywamy te tramwaje XL, "die XL" - to kobieta, młodsza siostra 45 metrowego tramwaju XXL. Ma on 12 osi, Solaris XL – 10 osi, mamy też kolejne z 8 i 6 osiami. Dzięki takiemu zestawieniu pojazdów łatwo i elastycznie możemy reagować na potrzeby wynikające z potoków pasażerskich.

InfoTram.pl: Jak wygląda współpraca z Solarisem przy realizacji tego zamówienia?

Roland Juhrs: Realizując zamówienie z Solarisem stwierdziliśmy, że jest to projekt iście środkowoeuropejski. Wewnątrz tramwaju jest wiele komponentów z Niemiec: silniki czy wózki. Tramwaj ma też części z Czech i oczywiście bardzo dużo z Polski. Tworzy się obszar, trójkąt między Lipskiem, Poznaniem i Pragą. Firmy z tego trójkąta realizują nasze zamówienie. Tak ten projekt przedstawimay w rozmowach z władzami landu. Mimo, że podlegamy pod europejskie procedury zamówień projekt realizujemy bardzo lokalnie. Również te rzeczy można było z Solarisem omówić i ustalić.

InfoTram.pl: Czy Lipsk ma już dalsze plany zakupu tramwajów w związku z rozwojem miasta i rosnąca liczbą pasażerów?

Roland Juhrs: Tak. Bardzo intensywnie zastanawiamy się nad dalszym rozwojem. W tym roku liczebność miasta wzrośnie do 580 tysięcy mieszkańców. Do 2030 może ich być 700 tysięcy. Wraz z tym wzrostem komunikacja miejska ma zadanie do wykonania. Potrzebujemy nowych linii, zajezdni i taboru. Konsekwencją tego jest pytanie o zakup nowych pojazdów. Może ich być nawet 50, od 30 do 45 metrów długości. Decyzje będą podejmowane po 2020 roku. Byłyby to już wówczas rozmowy z konkretnymi dostawcami, tak, aby do roku 2025 przejść do przetargu i zamówienia.

InfoTram.pl: Czy zakupy nowego taboru będą wiązać się z wycofaniem starych, trzydziestoletnich wagonów.

Roland Juhrs: Za każdego nowego Solarisa z sieci usuwane są dwie stare Tatry, każda po 15 metrów. Solarisy zastępują właśnie te czeskie wagony.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Tramino
Lipsk
  • Wiesiu – 11.10.2017

    Co im trzeba oddać to sprzedają do Niemiec. A przykład Pesy pokazuje że nie jest to proste.

  • Yburg – 11.10.2017

    Chyba miałem coś wybełkotać na ten temat ?!

  • YbG – 11.10.2017

    Zlom i dykta w tym pazdzierz

  • 123 – 11.10.2017

    Boli oj boli że to solaris jest jedynym eksporterem tramwajów

  • YbG\ – 11.10.2017

    buhahahaha to nie jest 100% LF? złom i paździerz......nie zniżylibyśmy się do produkcji tramwaju z nawet średnią podłogą.

  • maciej12991 – 12.10.2017

    Chociaż raz zbudujcie tramwaj obojętnie z jaką podłogą :D

  • Flexi – 12.10.2017

    2012N i 2014N również nie mają niskiej podłogi na całej długości wagonu :P

  • Brad – 12.10.2017

    Świetny tramwaj.Bardzo dobrze zachowuje się w łukach.To tylko pokazuje jak Solaris jest w stanie świetnie dopasować się do wymagań klienta. (m.in. szerokość toru)Na Trako świetnie się prezentował na tle makabryły Gammy.Szkoda, że Stadler się w to wszystko wmieszał.

  • Misiek Krk – 12.10.2017

    @Yburg vel Gruby vel YbG czy inne ChWC. Niemcy nawet tzw. wschodni nie wezmą Peszajsu choćby za darmo! Kiedy do ciebie trollu dotrze że Pesa = wyrób tramwajopodobny sprzedawalny tylko w dawnym KDL-u w dodatku nie wiedzieć czemu.

  • OnT – 13.10.2017

    A jaki to zaszczyt sprzedawać do Niemiec?Solaris może sobie sprzedawać swoje wyroby gdzie chce, tylko akurat tramwajów w Polsce nie sprzedał za wiele i to nie dlatego , że są takie wspaniałe i dla polskich miast za drogie.Pesa w przeciwieństwie do Solarisa kilkaset tramwajów w Polsce sprzedała, a co do ich jakości trudno jednoznacznie się wypowiedzieć, bo brak konkretnych danych zarówno producenta ( co jest częściowo zrozumiałe) , ale i firm komunikacyjnych , co już takie zrozumiałe nie jest.Typowy przykład to Krakowiak, tak naprawdę w przestrzeni publicznej brak sensownych i wiarygodnych danych na temat jakości tych wagonów.

  • kolejFAN – 13.10.2017

    Prawdziwe g.wno z postkolonialnej manufakturki ... zacznijcie lepiej z lichtarzami i pogrzebaczami

  • ech – 14.10.2017

    @kolejFAN - Prawdziwe g.wno to niestety twoje popisy. A Solaris jak widać sprawdza się tam, gdzie odbiorca rzeczywiście chce mieć dobre jakościowo tramwaje i tyle. Nie ujadać, myśleć.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....