TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Ratusz: Metro Warszawskie starannie przygotowało przetarg
InfoTram.pl - Opublikowano: 17.05.2017 10:44:59 9 komentarzy
Ratusz: Metro Warszawskie starannie przygotowało przetarg

Jak informowaliśmy na łamach InfoTram.pl Metro Warszawskie ogłosiło dziś przetarg na zakup taboru.

Podziemna kolej to najsprawniejszy rodzaj komunikacji w Warszawie, dlatego rozbudowujemy II linię metra i kupujemy dla niej pociągi – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. Nowoczesne, zaawansowane technologicznie pociągi metra to niezawodność i komfort podróży dla pasażerów - dodaje.

Stołeczny ratusz poinformował, że Metro Warszawskie starannie przygotowało specyfikację techniczną i dokumentację przetargu. Specjaliści z metra zapoznali się z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi w zakresie pojazdów dla podziemnej kolei, przeanalizowali przetargi na tabor prowadzone w innych krajach, odbyła się seria spotkań z czołowymi producentami taboru. Nowoczesna II linia wymusza nowy, technologicznie zaawansowany tabor. Pociągi będą jednoprzestrzenne czyli bez podziału na poszczególne wagony i pasażerowie będą mogli swobodnie przemieszczać się po całym składzie. To rozwiązanie sprawdziło się w metrze i zyskało akceptację pasażerów. W celu ułatwienia wjazdu do wagonu zaplanowano wysuwane rampy, niwelujące odstęp pomiędzy krawędzią peronu i pociągiem. Nowe pociągi będą mogły jeździć na obydwu liniach metra. Zakup taboru jest finansowany ze środków własnych Metra Warszawskiego oraz dofinansowywany ze środków unijnych w ramach projektu "Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą i zakupem taboru – etap II" (kwota dofinansowania 432 250 581,06 euro czyli ok. 2 mld złotych).

Metro Warszawskie eksploatuje obecnie cztery typy taboru. W sumie jest 75 pociągów (450 wagonów). Najstarszymi zestawami metra są pojazdy serii 81. Pierwsze pociągi zostały wprowadzone do eksploatacji w latach 1994 – 1997, w 2007 r. dodatkowo zakupiono partię trzydziestu pośrednich wagonów serii 81. W latach 2000 – 2005 zakupiono i wprowadzono do eksploatacji pojazdy typu Metropolis 98B. W tej chwili eksploatowanych jest osiemnaście sześciowagonowych pojazdów tej serii.

Kolejnym typem taboru Metra Warszawskiego jest zakupiona w latach 2008-2009 partia siedmiu sześciowagonowych pociągów unowocześnionej serii 81. Wagony zyskały nowy wygląd zewnętrzny, klimatyzację kabiny maszynisty, nowy wystrój wnętrza, wymuszoną wentylację przedziału pasażerskiego oraz wyświetlacze informacji pasażerskiej.

W październiku 2013 r. rozpoczęła się eksploatacja pierwszego, z 35 zakupionych, pociągu Inspiro. Składy produkowane były w Wiedniu i w Nowym Sączu. Wykonawca został wybrany w trybie przetargu nieograniczonego, w którym kryterium wyboru nie była tylko cena. Premiowane było także zużycie energii elektrycznej, system utrzymania pojazdu oraz ekologia. To pierwszy typ pociągu, w którym zastosowano jednoprzestrzenność. Inspiro jeżdżą na I i II linii metra.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Metro Warszawskie
metro
przetarg
Warszawa
  • jatal – 17.05.2017

    Ciekawe że w "starannie przygotowanym przetargu" przez Metro jest zapis o posiadaniu wcześniejszej "europejskiej homologacji pojazdu", natomiast Tramwaje z tego samego miasta twierdzą że taki wymóg jest "nie do obrony".Logika podpowiada że nie może być tak że i Metro i Tramwaje mają jednocześnie rację.

  • Tomek – 17.05.2017

    @jatal,gdzie kończy się logika, zaczyna się Polska :) od lat ciągle aktualne :)

  • mechanik – 17.05.2017

    jatal, Użalanie i szukanie dziury w całym nic ci nie pomoże, musisz to przełknąć. Warszawa ma dość nierzetelnego wykonawcy i dopuściła innych do stołu.

  • Chamik – 17.05.2017

    Znaczy kogo? Siemensa?

  • mechanik – 17.05.2017

    Chamik, to była odpowiedź nt. porównania wymogów metra i TW, które dopuściły do przetargu większą ilość producentów, moim zdaniem bardzo słusznie. Podkreślam: to tylko moje zdanie, jak najbardziej masz prawo jatal ze mną się nie zgadzać i szukać dziury w całym.

  • Chamik – 17.05.2017

    Alstomu?

  • dd – 17.05.2017

    Pisze powyżej. Nie śmieć, nie udawaj głupszego niż jesteś.

  • ee – 17.05.2017

    Ale co pisze mechaniczku?

  • mechanik – 18.05.2017

    Żałosne, pisze to co powyżej. Generalnie taka prośba: boli pupa nie pisz, nie śmieć.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....