TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Ratusz: Metro Warszawskie starannie przygotowało przetarg
InfoTram.pl - Opublikowano: 17.05.2017 10:44:59 9 komentarzy
Ratusz: Metro Warszawskie starannie przygotowało przetarg

Jak informowaliśmy na łamach InfoTram.pl Metro Warszawskie ogłosiło dziś przetarg na zakup taboru.

Podziemna kolej to najsprawniejszy rodzaj komunikacji w Warszawie, dlatego rozbudowujemy II linię metra i kupujemy dla niej pociągi – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. Nowoczesne, zaawansowane technologicznie pociągi metra to niezawodność i komfort podróży dla pasażerów - dodaje.

Stołeczny ratusz poinformował, że Metro Warszawskie starannie przygotowało specyfikację techniczną i dokumentację przetargu. Specjaliści z metra zapoznali się z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi w zakresie pojazdów dla podziemnej kolei, przeanalizowali przetargi na tabor prowadzone w innych krajach, odbyła się seria spotkań z czołowymi producentami taboru. Nowoczesna II linia wymusza nowy, technologicznie zaawansowany tabor. Pociągi będą jednoprzestrzenne czyli bez podziału na poszczególne wagony i pasażerowie będą mogli swobodnie przemieszczać się po całym składzie. To rozwiązanie sprawdziło się w metrze i zyskało akceptację pasażerów. W celu ułatwienia wjazdu do wagonu zaplanowano wysuwane rampy, niwelujące odstęp pomiędzy krawędzią peronu i pociągiem. Nowe pociągi będą mogły jeździć na obydwu liniach metra. Zakup taboru jest finansowany ze środków własnych Metra Warszawskiego oraz dofinansowywany ze środków unijnych w ramach projektu "Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą i zakupem taboru – etap II" (kwota dofinansowania 432 250 581,06 euro czyli ok. 2 mld złotych).

Metro Warszawskie eksploatuje obecnie cztery typy taboru. W sumie jest 75 pociągów (450 wagonów). Najstarszymi zestawami metra są pojazdy serii 81. Pierwsze pociągi zostały wprowadzone do eksploatacji w latach 1994 – 1997, w 2007 r. dodatkowo zakupiono partię trzydziestu pośrednich wagonów serii 81. W latach 2000 – 2005 zakupiono i wprowadzono do eksploatacji pojazdy typu Metropolis 98B. W tej chwili eksploatowanych jest osiemnaście sześciowagonowych pojazdów tej serii.

Kolejnym typem taboru Metra Warszawskiego jest zakupiona w latach 2008-2009 partia siedmiu sześciowagonowych pociągów unowocześnionej serii 81. Wagony zyskały nowy wygląd zewnętrzny, klimatyzację kabiny maszynisty, nowy wystrój wnętrza, wymuszoną wentylację przedziału pasażerskiego oraz wyświetlacze informacji pasażerskiej.

W październiku 2013 r. rozpoczęła się eksploatacja pierwszego, z 35 zakupionych, pociągu Inspiro. Składy produkowane były w Wiedniu i w Nowym Sączu. Wykonawca został wybrany w trybie przetargu nieograniczonego, w którym kryterium wyboru nie była tylko cena. Premiowane było także zużycie energii elektrycznej, system utrzymania pojazdu oraz ekologia. To pierwszy typ pociągu, w którym zastosowano jednoprzestrzenność. Inspiro jeżdżą na I i II linii metra.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Metro Warszawskie
metro
przetarg
Warszawa
  • jatal – 17.05.2017

    Ciekawe że w "starannie przygotowanym przetargu" przez Metro jest zapis o posiadaniu wcześniejszej "europejskiej homologacji pojazdu", natomiast Tramwaje z tego samego miasta twierdzą że taki wymóg jest "nie do obrony".Logika podpowiada że nie może być tak że i Metro i Tramwaje mają jednocześnie rację.

  • Tomek – 17.05.2017

    @jatal,gdzie kończy się logika, zaczyna się Polska :) od lat ciągle aktualne :)

  • mechanik – 17.05.2017

    jatal, Użalanie i szukanie dziury w całym nic ci nie pomoże, musisz to przełknąć. Warszawa ma dość nierzetelnego wykonawcy i dopuściła innych do stołu.

  • Chamik – 17.05.2017

    Znaczy kogo? Siemensa?

  • mechanik – 17.05.2017

    Chamik, to była odpowiedź nt. porównania wymogów metra i TW, które dopuściły do przetargu większą ilość producentów, moim zdaniem bardzo słusznie. Podkreślam: to tylko moje zdanie, jak najbardziej masz prawo jatal ze mną się nie zgadzać i szukać dziury w całym.

  • Chamik – 17.05.2017

    Alstomu?

  • dd – 17.05.2017

    Pisze powyżej. Nie śmieć, nie udawaj głupszego niż jesteś.

  • ee – 17.05.2017

    Ale co pisze mechaniczku?

  • mechanik – 18.05.2017

    Żałosne, pisze to co powyżej. Generalnie taka prośba: boli pupa nie pisz, nie śmieć.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....