TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Rating MPK-Łódź potwierdzony, dzięki ŁTR
FITCH InfoTram - Opublikowano: 15.07.2016 14:40:28
Rating MPK-Łódź potwierdzony, dzięki ŁTR

Fitch Ratings potwierdził międzynarodowy rating długoterminowy w walucie krajowej na poziomie ?BBB-? oraz krajowy rating długoterminowy na poziomie ?A(pol)? dla programu emisji obligacji przychodowych wyemitowanych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne ? Łódź Sp. z o.o. (MPK).

Potwierdzenie ratingów odzwierciedla nasze oczekiwanie, że płynność programu oraz jego zabezpieczenia pozostaną dobre aż do pełnego wykupu obligacji oraz, że program jest skutecznie oddzielony od pozostałego ryzyka operacyjnego Spółki.

Miasto Łódź wypłaca Spółce regularnie wynagrodzenie za usługi przewozowe Łódzkim Tramwajem Regionalnym (ŁTR), na którego budowę MPK wyemitowało obligacje przychodowe o początkowej wartości 166 mln zł. Do wykupu pozostają obligacje na kwotę 94 mln zł, co stanowiło 36% zadłużenia Spółki na koniec maja 2016r. Wynagrodzenie to razem z ustalonymi corocznymi dokapitalizowaniami Spółki przez miasto znacznie przewyższają roczne zobowiązania wobec obligatariuszy obligacji przychodowych.

Fitch prognozuje, że do 2021r. wynagrodzenie za usługi ŁTR oraz dokapitalizowania MPK będą przewyższać co najmniej 1,7 raza roczne zobowiązania z tytułu obsługi obligacji przychodowych, co ogranicza ryzyko dla obligatariuszy. Zakładamy również, że dobra płynność programu obligacji przychodowych utrzyma się aż do wykupu obligacji w 2030r. W ostatnim okresie rozliczeniowym (czerwiec 2015r. - maj 2016r.) miasto przekazało spółce łącznie 30,9 mln zł, kwotę trzykrotnie wyższą niż zobowiązania z tytułu obsługi obligacji (9,7 mln zł).

Obligatariusze obligacji przychodowych z mocy prawa mają szczególne zabezpieczenia swoich roszczeń. Posiadają oni pierwszeństwo do zaspokojenia swoich praw z wynagrodzenia za usługi przewozowe ŁTR, z dokapitalizowania MPK przez Łódź oraz z majątku ŁTR, który jest wyłączony z masy upadłościowej Spółki. W okresie trwania programu obligacji przychodowych Łódź zobowiązana jest do zamawiania usług przewozowych ŁTR oraz do dopłat do kapitału MPK, zabezpieczając tym w długim okresie źródło środków do obsługi zobowiązań z tytułu obligacji przychodowych.

Dochód za usługi przewozowe ŁTR jest dość stabilny i wynosi około 24 mln zł rocznie, co stanowi około 4% przychodów netto ze sprzedaży MPK. Pozostałe główne przychody Spółki generowane są za usługę transportu publicznego (poza ŁTR), powierzoną MPK przez miasto (2015: 56% przychodów netto ze sprzedaży). Wynagrodzenie za usługi ŁTR, jak również dopłaty do kapitału wpłacane są przez miasto na specjalny rachunek bankowy (rachunek przedsięwzięcia), który jest oddzielony od pozostałego ryzyka operacyjnego MPK.

Spółka ma jedynie wtedy dostęp do środków gromadzonych na rachunku przedsięwzięcia i może wykorzystać je do celów innych niż związanych z obsługą obligacji przychodowych, gdy przewyższą one zobowiązania z tytułu obsługi obligacji przypadające w ciągu 12 miesięcy.

MPK jest podmiotem wewnętrznym świadczącym usługi transportu publicznego na terenie Łodzi i z tego powodu ma strategiczne znaczenie dla miasta, jedynego właściciela Spółki. Zdaniem Fitch, miasto jest zobowiązane do zapewnienia zdolności finansowej MPK, w tym do dodatkowego wsparcia finansowego w razie potrzeby.

Ratingi obligacji przychodowych MPK mogą zostać obniżone, jeśli zabezpieczenie obligatariuszy obligacji przychodowych będzie słabsze lub płynność na RP znacząco się pogorszy. Ponadto obniżenie ratingów może być spowodowane utratą strategicznego znaczenia MPK dla Miasta Łodzi, a w konsekwencji obniżeniem gotowości miasta do udzielenia Spółce wsparcia.

Podniesienie ratingów obligacji przychodowych może nastąpić w przypadku udzielenia przez miasto gwarancji pokrycia wszystkich zobowiązań wynikających z programu obligacji przychodowych, co jednak zdaniem Fitch jest mało prawdopodobne, lub w przypadku poprawy zdolności kredytowej miasta.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK-Łódź
Łódź
ŁTR
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....