TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Jesteś tutaj: Infotram / Producenci / Pulpit wagonu 105N 
Pulpit wagonu 105N
Jacek Pudło - Opublikowano: 13.07.2013 20:01:01 2 komentarze
Pulpit wagonu 105N

Tramwaj 105N zaprojektowano na początku lat 70. Wprawdzie bazował on na rozwiązaniach z typu 13N, jednak stanowisko motorniczego zostało zaaranżowane na nowo. Przez lata pulpity sterownicze podlegały modernizacjom dla poprawy funkcjonalności i niezawodności.
Prezentujemy pulpit tramwaju 105Na przystosowanego do obsługi składu trójwagonowego. Jest to modernizacja warszawskiego Zakłady Naprawy Tramwajów T-3.
Stanowisko motorniczego w 105Na zostało fabrycznie zaprojektowane tak, aby zapewnić jak najlepszą widoczność. Umożliwiały to nie tylko duże okna czołowe i boczne, ale i dodatkowe szybki umieszczone pod nimi. Znaczne przeszklenie skutkowało jednak nadmiernym nasłonecznieniem miejsca pracy maszynisty, jak i przesadną ekspozycją samego prowadzącego. W rezultacie, w toku produkcji i remontów wyeliminowano małe szybki.
Pulpit, co nietypowe, zamontowany jest wolnostojąco. Zasadniczo wspiera się on na wsporniku umocowanym do podłogi, a z lewej strony przykręcony jest poprzez łącznik do słupka okiennego. To rzadkie rozwiązanie, gdyż z reguły pulpit znajduje się w zabudowie bezpośrednio przy ścianie czołowej.


Układ przycisków w wyniku modernizacji został poprawiony w stosunku do fabrycznego. Wskaźniki nie tylko są bardziej czytelne, ale i posiadają lepszą funkcjonalność. Przede wszystkim dodano przyciski do uruchamiania ciepłego guzika, a także elektroniczną stacyjkę. Uruchomienie tramwaju wymaga przyłożenia znacznika motorniczego do czytnika. Cały przebieg jazdy jest zapisywany w rejestratorze, wraz z prędkością, uruchomieniem hamulca itd. Pozwala to na odtworzenie zachowania motorniczego w sytuacjach wypadkowych. Dodatkowo, na pulpicie zamontowano system awaryjnej łączności, w wyniku czego centrala ruchu jest błyskawicznie informowana o awariach. Modernizację stanowi również zastosowanie diod sygnalizacyjnych zluzowania hamulców dla luzowników wszystkich wózków.





Nietypowym jest, iż jedna z kontrolek ma dwa znaczenia - może sygnalizować pracę przetwornicy i poślizg kół.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
105N
Tramwaje Warszawskie
modernizacja
pulpit
  • Świnoujście – 14.07.2013

    FAQ Super do podróży

  • miłośnik T.W – 24.09.2013

    Krok w lata 2014.2018 widać jak zaklad T.3 wprowadza pulpit przyjazny użytkownikowi.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....