TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Przyznanie dofinansowania do projektów tramwajowych i metra we Francji
Ryszard Piech - Opublikowano: 15.02.2011 15:53:19 1 komentarz
Przyznanie dofinansowania do projektów tramwajowych i metra we Francji

Francuskie Ministerstwo Transportu ogłosiło listę 78 projektów transportowych zaaprobowanych do dofinansowania. Z tej listy 29 projektów dotyczy sieci tramwajowych, natomiast dwa kolejne sieci metra.

Francuska Minister Transportu Natahalie Kosciusko-Morizet przedstawiła listę projektów transportowych w ramach programu Grenelle de l’Environnement. Program o łącznej wartości 590 milionów €obejmuje 78 projektów, z czego 45 dotyczy transportu autobusowego (długość linii 456 km, w tym dwie linie „tramwaju na gumowych kołach”), 29 dotyczy transportu tramwajowego (152 km linii), dwa obejmują projekty metra (o łącznej długości 14 km), natomiast pozostałe dwa dotyczą transportu wodnego. Ogólne założenia programu Grenelle de l’Environnement zakładają w przeciągu 15 lat wydatkowanie kwoty 1,3 miliarda €na projekty transportowe, które utworzą 1500 km nowych linii transportowych, z czego 1000 km będzie gotowy do końca 2013 roku. Poniższa tabela zawiera przyjęte projekty.

Projekty przyjęte do realizacji w ramach programu

Miasto

Projekt

Km

Planowane zakończenie

Subwencja (w milionach €)

Aubagne

Linia tramwajowa 1

7,2

2014

13,76

Besançon

Linia tramwajowa 1

14

Marzec 2015

30,56

Bethune

Linia tramwajowa Bruay –La Buissière –Béthune –Beuvry

16,9

2016

36,12

Bordeaux

Przedłużenie linii tramwajowej D

8,2

Grudzień 2016

17,75

Bordeaux

Tramwaj dwusystemowy do Médoc

7,1

Grudzień 2016

11,71

Bordeaux

Rozbudowa oferty tramwajowej

n/d

Kwiecień 2014

1,89

Grenoble

Przedłużenie linii tramwajowej E

1,3

Marzec 2014

3,8

Lille

Rozbudowa oferty na linii metra 1

n/d

2016

9,13

Lyon

Przedłużenie T1 z Montrochet do Debourg

2,19

2014

8

Lyon

Przedłużenie T2 do Eurexpo

3,8

Listopad 2012

7,26

Lyon

Przedłużenie T3 do Grand Stade

2,3

Grudzień 2013

3,63

Lyon

T3 rozbudowa oferty

n/d

Grudzień 2013

0,45

Marsylia

Tramwaj do Canebière/Rome/Castellane

1,2

Kwiecień 2014

4,53

Montpellier

Budowa okrężnej linii tramwajowej numer 4

1,2

IV kwartał 2014

5,66

Nantes

Połączenie linii tramwajowych 1 i 2

2,5

Listopad 2013

6,71

Nicea

Budowa linii numer 2

11,6

Grudzień 2016

54,3

Nimes

Budowa nowej linii T2

11,6

Połowa 2016

28

Rennes

Linia metra B

14

2018

90,66

Tuluza

Tramwaj do Envol

2,6

Grudzień 2013

5,48

Tours

Przedłużenie linii tramwajowej 1 na północ

2,6

Wrzesień 2013

4,79

Strasburg

Przedłużenie linii A na południe

1,9

Grudzień 2015

5,27

 

Jak nie trudno nie zauważyć lista nadal w dużej mierze obejmuje budowę zarówno nowych linii tramwajowych, jak również rozbudowę już istniejących systemów. Ciekawą pozycją jest projekt budowy tramwaju regionalnego obejmującego liczące niespełna 25 tysięcy mieszkańców miasto Bethune. Linia o długości 16,9 km połączy miasteczka wzdłuż trasy Bruay –La Buissière –Béthune –Beuvry. Duże inwestycje będą również prowadzone w Bordeaux, gdzie planowane jest przedłużenie linii D, linii C (lista projektów dodatkowych poniżej), rozbudowa oferty przewozowej, jak również budowa linii tramwaju dwusystemowego. Jak widać system tramwajowy w tym mieście przyjął się bardzo dobrze, natomiast ten sukces jest zawdzięczany pokoleniowej zmianie w ratuszu. Również Lyon przeprowadzi dosyć kompleksowy program rozbudowy systemu tramwajowego, z wydłużeniem linii T2 i T3 oraz rozbudową oferty przewozowej. Na przedstawionej liście znajdują się także projekty dotyczące sieci metra, jednak w tym zakresie inwestycje prowadzi jedynie Lille i Rennes. Przy czym w Lille projekt obejmuje jedynie „rozbudowę oferty”, natomiast w Rennes mamy do czynienia z budową nowej linii automatycznego metra na gumowych kołach, które wybuduje Siemens.

Projekty mające zyskać aprobatę do 18 miesięcy

Miasto

Projekt

Km

Planowane zakończenie

Subwencja (w milionach €)

Ain

Rozbudowa linii tramwajowej w Saint-Genis-Pouilly

7

Grudzień 2015

4,52

Annemasse

Przedłużenie tramwaju z Genewy

3,52

Grudzień 2014

10,04

Awinion

Budowa tramwaju linii A

9,6

2016

18,63

Awinion

Budowa tramwaju linii B

5,1

2016

11,22

Bordeaux

Przedłużenie linii C

1,4

Grudzień 2016

5,29

Montpellier

Budowa linii numer 5

11,2

IV kwartał 2016

31,42

Saint Julien en Genevois

Budowa linii tramwajowej do Genewy

1,5

Grudzień 2017

4,16

St. Louis

Przedłużenie tramwaju z Bazylei

3,5

III kwartał 2016

5,73

 

Druga część listy składa się z projektów, które mają zostać zaaprobowane do realizacji w przeciągu najbliższych 18 miesięcy. Kluczowym do ich zakwalifikowania jest rozpoczęcie prac jeszcze w 2013 roku. Na liście tej znajdują się ciekawe pozycje, zwłaszcza te związane z budową tramwajów międzynarodowych do Szwajcarii. W ten sposób Annemasse i Saint Julien en Genevois zyskają bezpośrednie tramwajowe połączenia z Genewą, natomiast St. Louis zyska połączenie z Bazyleą. Dosyć tajemniczo brzmi nazwa projektu departamentu Ain głoszący o rozbudowie linii tramwajowej w Saint-Genis-Pouilly. Ponieważ to miasteczko nie ma obecnie linii tramwajowej, natomiast sąsiaduje z Genewą, więc najprawdopodobniej również w tym przypadku chodzi o przedłużenie szwajcarskiej sieci tramwajowej. Z kolei całkowicie nowy system tramwajowy powstanie w znanym bardziej z malarstwa mieście Awinion.

Jak najnowszy program pokazuje Francja na dobre „zakochała”się w tramwajach i w przeciągu najbliższych lat będziemy w dalszym stopniu obserwować rozwój tego środka transportu. W przeciągu najbliższych 15 lat Francja będzie przeżywała zarówno inauguracje nowych systemów tramwajowych, jak również nowych linii i przedłużeń istniejących systemów. Ważnym krokiem będą również tramwaje międzynarodowe, które powrócą po latach nieobecności. Widać również bardzo duże odejście od systemów metra, które nie tylko są droższe w budowie ale również zajmują więcej czasu i dają gorszy efekt wizualny a przecież inwestujący w te systemy politycy liczą na szybkie i zauważalne efekty, które można by przypisać jako swoje zasługi –tramwaj idealnie spełnia te oczekiwania.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Francja
tramwaj
metro
tramwaj dwusystemowy
  • Zyx – 15.02.2011

    Inwestycje napawają optymizmem. Szkoda, że w wielu przypadkach nawet po realizacji tych zakontraktowanych opisanych w artykule rozmiary większości sieci będą w dalszym ciągu nieadekwatne do wielkości i zapotrzebowania poszczególnych miast. Przykładem jest Marsylia - miasto posiada obecnie dwie linie tramwajowe oraz dwie linie metra, lecz obecnie tramwaje obsługują w większości obszar, do którego i tak dociera już metro. W tym samym czasie większość dzielnic obsługiwana jest jedynie krótkimi, 12-metrowymi autobusami (choć z drugiej strony liczba dziennych kursów często powala typowego przybysza z Polski).

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....