TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Przeżyjmy to jeszcze raz – Solaris Tramino
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 15.12.2009 00:14:21 5 komentarzy
Przeżyjmy to jeszcze raz – Solaris Tramino

Chyba każdy zapytany o najważniejsze wydarzenie branży tramwajowej w mijającym, 2009 roku, odpowie –premiera Solarisa Tramino. O szczegóły projektu zapytaliśmy twórcę tego sukcesu –Krzysztofa Olszewskiego, Przewodniczącego Rady Nadzorczej Solaris Bus&Coach.  

  

InfoTram: Już dziś możemy chyba uznać premierę Tramino na Trako 2009 za najważniejsze tegoroczne wydarzenie w branży tramwajowej?

Krzysztof Olszewski: Targi bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły. Nie przeżyłem jeszcze takiej konferencji prasowej. Z racji liczby zgromadzonych osób wydawało mi się, że przemawiam do załogi naszej fabryki. Byłem wzruszony, że na specjalistycznych targach wywołaliśmy takie zainteresowanie. Mimo, że pogoda była okropna, po konferencji wszyscy wyszli na zewnątrz zobaczyć nowy pojazd. Każdy chciał usiąść na miejscu motorniczego i zobaczyć nowy system oświetlania. Takie zainteresowanie to także dla nas duża odpowiedzialność, żeby teraz nikogo nie zawieść. 

InfoTram: Pierwsza umowa z polskim przewoźnikiem została podpisana. Było o nią trudno?

KO: Do końca nie byliśmy pewni zwycięstwa. Nasza oferta okazała się jednak najlepsza. Zgodnie z umową pierwsze Tramino dla Poznania, będą gotowe w czerwcu 2011, a ostatnie z 40 sztuk zostaną dostarczone w marcu 2012, czyli tuż przed Mistrzostwami Europy w piłce nożnej.

InfoTram: Gdzie będą produkowane Tramino?

KO: Wygląda na to, że szkielety będą produkowane tam gdzie do tej pory, czyli w Autosanie w Sanoku, wykonanie wózków zlecimy do zakładu w Neubrandenburg. Całe wykończenie wnętrza, montaż i uruchomienie elektryki oraz elektroniki będziemy realizować sami, choć rozważane są jeszcze opcje współpracy z jakimś partnerem.

InfoTram: Czy Tramino będzie dostępne także w wersji wąskotorowej? Są przecież w Polsce takie torowiska?

KO: Tak. Oczywiście jesteśmy otwarci na klientów i możemy przygotować produkt według ich zamówienia i potrzeb. Jest to praktycznie kwestia wózków, które nie stanowią dla Solarisa żadnego problemu. Podobnie jak inne elementy wykończeniowe. Zaprezentowany przez nas na Trako wagon nie miał np. lusterek. Zastępowały je kamery przekazujące motorniczemu obraz z zewnątrz. Ale na życzenie klienta możemy zamontować tradycyjne lusterka.

InfoTram: Nie boi się Pan, że po wprowadzeniu Tramino do liniowego ruchu ujawnią się tzw. choroby wieku dziecięcego, a co za tym idzie na Solarisa spadnie krytyka? Tak było z PESĄ w Warszawie.  

KO:Wyprodukowaliśmy na razie jeden egzemplarz testowy, który będzie jeszcze dogłębnie sprawdzany. Chcemy wyeliminować wszystkie niedociągnięcia, sprawdzić każdy detal. Wierzę, że w produkcji seryjnej błędów nie będzie.    

InfoTram: Co dziś może Pan powiedzieć Poznaniakom, aby zapewnić ich, że MPK dokonało słusznego wyboru?

KO: Mogę zapewnić mieszkańców Poznania, że tramwaje, które dostarczymy do MPK zostaną wykonane z najwyższą starannością i z zachowaniem najwyższych standardów jakości. Będą to pojazdy mające nowoczesny design i najnowsze rozwiązania techniczne. Nie możemy dopuścić, aby reputacja naszej marki została nadszarpnięta, dlatego Tramino przygotowujemy z największą starannością, korzystając z pomocy wielu specjalistów.

InfoTram: Nowy, kolejny rozdział w historii Solarisa rozpoczął się. Autobus, trolejbus, hybryda, tramwaj. Będą następne? Na konferencji prasowej w Gdańsku padło pytanie o ezt?

KO: Tak, rozpoczęliśmy nowy rozdział i musimy się teraz koncentrować na jego rozwoju. To nie jest pora na myślenie o pociągach.

InfoTram: Ale patrząc na przebojowość Pana czy Pani Prezes Solagne Olszewskiej takiej ewentualności nie można wykluczyć.

KO: Nie.

InfoTram: Bardzo dziękujemy za rozmowę.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Solaris
Tramino
Poznań
Trako
  • kajttek – 16.12.2009

    no, to teraz mają połtora roku na testy, to chyba wystarczająca dużo czasu by ujawnić wszystkei choroby wieku dziecięcego ;)

  • nishio – 18.12.2009

    Sąd odrzucił pozew PESY, decyzja prawomocna, koniec monopolu, Poznań będzie miał najlepsze tramy :))

  • Combino – 20.12.2009

    Jakie najlepsze,technicznie będzie mieć to samo.Pamietam,jak kilka miesięcy temu życzyłem Solarisowi wygranej w tym przetargu (w którymś z archiwalnych tematów jeszcze ten post na pewno jest),ale okoliczności w jakich wygrał przyprawiają mnie o obrzydzenie (zwłaszcza Firlik gadający tak,jakby był na żołdzie Solarisa.A mogło być tak pięknie:wystarczyło,że by Olszewski dał niższą cenę (co jest normalne przy pierwszym przetargu) i niepotrzebna by była ta cała gimnastyka z punktacją parametrów aby tylko wygrał "swój" (czyli lokalny) Solaris :/

  • Piotrek – 21.12.2009

    Z tymi najlepszymi tramami to bym nie przesadzał. Wystarczy spojrzeć na siedzenia.

  • AK – 21.12.2009

    @piotr. witam, powoli mamy dosyć Twoich jednostronnych i nudnych wpisów a`la "antyster". Albo zaczniesz być bardziej kreatywny, albo zaczniemy usuwać twoje posty. Pozdrowienia dla Gliwic.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....