Przejazdy techniczne tramwajów na Górnym Tarasie Rataj
Pierwsze tramwajeprzejechały przez rondo Żegrze i Górny Taras Rataj. Na razie to tylko jazdytestowe, ale już we wrześniu do wagonów wsiądą pasażerowie. Remont torowiskadobiega końca.
W poniedziałek (12 sierpnia) pierwsze tramwaje wjechały nanowe torowisko na Górnym Tarasie Rataj. Na kilka godzin włączono sygnalizacjęświetlną na rondzie Żegrze, a na pobliskich skrzyżowaniach ruch sterowany byłręcznie. To już ostatnie przygotowania – koniecznie przed oddaniem trasy doużytku.
Po raz pierwszytestowano sygnalizację świetlną na rondzie z udziałem tramwajów. Pokorekcie oprogramowania działa ona prawidłowo. Trwają prace związane zuruchomieniem pozostałych sygnalizacji świetlnych w rejonie modernizowanejtrasy – podaje portal poznan.pl.
– Dzięki ulepszeniu torowiska pasażerowie zyskają większykomfort podróżowania – podkreśla Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydentaPoznania, który razem z drogowcami sprawdzał w poniedziałek stan nowych torów.- Będą mogli korzystać z przejść naziemnych i nowych przystanków, m.in. tego naos. Czecha, gdzie z autobusu na tramwaj będzie można przesiąść się „drzwiw drzwi”.
Inwestycja ma zostać oddana do użytku we wrześniu.
Zakończono już roboty związane z sieciami podziemnymi. Dlapieszych przygotowano nowe chodniki, a dla rowerzystów – drogi rowerowe.Rozbudowano też rondo Żegrze, likwidując przejścia podziemne. Trwają jeszczeprace odtworzeniowe, wypełnianie torowiska – w zależności od lokalizacji -płytami betonowymi, kruszywem bądź matami z rozchodnika, a także nasadzeniazieleni i montaż elementów małej architektury: ławek i wiat.
Zakończono przebudowę większości pobliskich skrzyżowań – zwyjątkiem skrzyżowania ulic Żegrze, Kurlandzkiej i Inflanckiej, gdzie ZakładRobót Drogowych na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich rozpoczął remont nawierzchnijezdni. Prace są w pełni skoordynowane z modernizacją torowiska, dzięki czemuna kierowców czeka mniej utrudnień.
W wyniku zastosowanej technologii na nowym torowiskutramwaje będą jechać ciszej, a pasażerowie będą odczuwać mniej drgań. Powstanienowoczesna trasa tramwajowa – trwała, stabilna, dostępna dla osób zniepełnosprawnościami, przyjazna nie tylko pasażerom, ale także kierowcom ipieszym, którzy będą poruszać się w jej obrębie.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze