TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Przedłuża się wybór wykonawcy węzła Zawodzie
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 17.08.2017 11:48:05 6 komentarzy
Przedłuża się wybór wykonawcy węzła Zawodzie

Samorząd Katowic musi wybrać innego wykonawcę centrum przesiadkowego Zawodzie. Krajowa Izba Odwoławcza uznała odwołanie jednego z oferentów, nakazała unieważnić dokonany już wybór oferty oraz wykluczyć wykonawców, którzy w przetargu uzyskali dwa pierwsze miejsca.

Chodzi o drugą z planowanych czterech inwestycji obecnego etapu budowy Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych.

Węzeł, który zastąpi dotychczasową pętlę tramwajową w dzielnicy Zawodzie, ma służyć głównie przesiadkom z autobusów i samochodów docierających do Katowic od Wschodu - na liczne linie tramwajowe kursujące stamtąd m.in. do centrum miasta. Poza infrastrukturą komunikacji publicznej m.in. w pobliżu zaplanowano jednopoziomowy parking na 275 samochodów.

W pierwszej połowie lipca br. miasto poinformowało, że w przetargu na budowę tego centrum przesiadkowego za najkorzystniejszą ofertę uznało złożoną przez konsorcjum firm NDI i Balzola (z najniższą ceną 61,4 mln zł brutto – przy budżecie zamówienia 79 mln zł brutto). Konsorcjum to w ostatnich latach m.in. przebudowało katowicki rynek.

W przetargu brane były pod uwagę dwa kryteria – ceny (60 proc.) i doświadczenia osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (40 proc.). Niemal wszyscy oferenci otrzymali w drugim z kryteriów maksymalną liczbę punktów. Kolejne oferty pod względem ceny złożyły konsorcja spółek Banimex i Azi-Bud (66,1 mln zł) oraz spółek ZUE i Unibep (66,4 mln zł).

Jak poinformowała PAP w czwartek Ewa Biskupska z katowickiego magistratu, konsorcjum ZUE odwołało się do KIO, argumentując, że wykonawcy, którzy złożyli pierwszą i drugą pod względem przyznanych punktów ofertę, podlegają wykluczeniu, ponieważ poświadczyli w nich nieprawdę. "KIO przychyliła się do zarzutów ZUE . (…) Zamawiający na dzień dzisiejszy nie otrzymał jeszcze kopii wyroku z uzasadnieniem" - zastrzegła Biskupska.

Uwzględniając odwołanie ZUE, Izba nakazała unieważnić wybór oferty, a następnie wykluczyć dwóch wykonawców, którzy uzyskali pierwsze i drugie miejsce pod względem przyznanych punktów. Jak przekazała PAP Biskupska, wybór nowego wykonawcy będzie możliwy po otrzymaniu wyroku.

"Komisja (przetargowa - PAP) najpierw będzie ponownie oceniała pozostałe oferty w postępowaniu. Wykonawca, który złożył ofertę najkorzystniejszą, zostanie wezwany do przesłania dokumentów potwierdzających warunki udziału w postępowaniu - po tych czynnościach nastąpi wybór oferty" - wyjaśniła przedstawicielka miasta.

Węzeł w Zawodziu jest drugą spośród czterech realizowanych obecnie w Katowicach inwestycji tego typu. Rozpoczęły się prace nad centrum przesiadkowym w Ligocie, otwarto już oferty w przetargu na inwestycję w Brynowie; dotąd nie został ogłoszony przetarg dla węzła Sądowa w centrum miasta.

W pierwszym etapie tworzenia Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych przewidziano budowę do 2019 r. m.in. dwóch węzłów typu Park and Ride, bezpośrednio powiązanych z komunikacją tramwajową: Zawodzie i Brynów. Węzeł Sądowa ma integrować komunikację autobusową o różnym zasięgu z komunikacją miejską. Węzeł Ligota przy dworcu kolejowym w południowej dzielnicy o tej nazwie ma z kolei łączyć komunikację miejską z koleją.

W drugim etapie, którego realizację przewidziano na lata 2018-2020, powstać mają węzły Park and Ride powiązane z koleją: Piotrowice i Podlesie, a także węzeł: Kostuchna – położony na końcu planowanej nowej linii tramwajowej. Ostatnio węzły te były już projektowane.

Katowicki System Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych będzie współfinansowany z funduszy europejskich z dwóch źródeł. We wrześniu ub. roku zarząd woj. śląskiego przyznał łącznie ok. 120 mln zł dofinansowania z RPO Woj. Śląskiego na trzy węzły zgłoszone w procedurze Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT): Zawodzie, Brynów oraz Ligota.

Środki ZIT – w zamierzeniu katowickiego samorządu – mają również wesprzeć budowę węzłów: Piotrowice, Podlesie i Kostuchna.

Projekt dotyczący węzła Sądowa został zgłoszony do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (w tzw. komponencie POIiŚ_TRA – komplementarnym do ZIT).

Według informacji podawanych przez miasto, wraz z ogłaszaniem dotychczasowych przetargów, koszt budowy węzła Zawodzie oszacowano na 64,2 mln zł, węzła w Brynowie na ponad 66,6 mln zł, natomiast węzeł w Ligocie ma powstać kosztem ok. 14 mln zł (zawarta już umowa z firmą Skanska opiewa na 9 mln zł).



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Katowice
węzeł przesiadkowy
  • kubex – 17.08.2017

    Te węzły aż proszą się o połączenie z koleją. Ale niestety układ ulic i budynków w Katowicach nie pozwala za bardzo.

  • kubex – 17.08.2017

    A co do samej inwestycji - wyrzucanie pieniędzy w błoto, o wiele taniej i lepiej by było zrobić takie centrum przesiadkowe jak na rynku w Chorzowie. I ustalić jakieś przyzwoite częstotliwości odjazdów, szczególnie w weekendy bo te które są teraz są beznadziejne. Jeśli częstotliwości mają zostać takie jak teraz to nie widzę sensu w tej inwestycji, bo to jest stawianie przerośniętego budynku chyba po to żeby pasażerowie wypuścili w nim korzenie.

  • andrzejh69 – 17.08.2017

    To centrum Zawodzie można by było bez większych problemów przybliżyć do linii kolejowej i przystanek kolejowy Katowice Zawodzie też lekko przesunąć w kierunku wschodnim - w ten sposób udało by się je zintegrować z koleją. Do centrum Ligota można by było ul. Kolejową podciągnąć linię tramwajową z Brynów pętla ulicą Kłodnicką (ok 1km) albo ul. Kolejową co też by zintegrowało kolej z tramwajem. Ale po co .. to przecież Śląsk, gdzie rzadko kiedy projekty są "dopięte na ostatni guzik". W centrum miasta po d samym dworcem było centrum przesiadkowe, ale trzeba było je zniszczyć budując galerię handlową.

  • www – 17.08.2017

    @andrzejh69 To nie było centrum przesiadkowe, ale ohydny plac postojowy, a że przypadkiem było tam parę przystanków...

  • andrzejh69 – 18.08.2017

    WWW - to było bardzo dobrze rozwiązane centrum przesiadkowe, a ohydne owszem było ale z powodu braku sprzątania i odpowiedniego (takiego jak obecnie) podejścia do bezdomnych. Przystanków nie było parę - przejeżdżały tam lub kończyły prawie wszystkie katowickie linie w tym podmiejskie. Ale niestety śląskim zwyczajem trzeba było to zepsuć - wybudować galerię która to przecież w mniemaniu śląskich władz jest ważniejsza niż integracja środków transportu. A teraz się szuka na siłę rozwiązania że niby "centrum Sądowa" ten problem rozwiąże. A tak naprawdę to nie rozwiąże, gdyż sporo drogi będzie stamtąd do kolei czy do tramwaju. Zamydli się jedynie ludziom oczy że jest ładne nowe centrum autobusowe i ładny nowy dworzec autobusowy, a że pomiędzy nimi będzie 10 minut marszu to przecież nieistotny szczegół.

  • GOPOWIEC – 22.08.2017

    Rzeczywiście dobrze byłoby węzeł Zawodzie połączyć i skomunikować nową drogą ze stacją kolejową Katowice Załęże. Wymagałoby wyburzenia kilka starych kamienic. Dobrze, że coś się zaczyna dziać w rozwoju komunikacji na Śląsku (w tym i Sosnowcu) :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....