TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Przedłuża się wybór wykonawcy węzła Zawodzie
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 17.08.2017 11:48:05 6 komentarzy
Przedłuża się wybór wykonawcy węzła Zawodzie

Samorząd Katowic musi wybrać innego wykonawcę centrum przesiadkowego Zawodzie. Krajowa Izba Odwoławcza uznała odwołanie jednego z oferentów, nakazała unieważnić dokonany już wybór oferty oraz wykluczyć wykonawców, którzy w przetargu uzyskali dwa pierwsze miejsca.

Chodzi o drugą z planowanych czterech inwestycji obecnego etapu budowy Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych.

Węzeł, który zastąpi dotychczasową pętlę tramwajową w dzielnicy Zawodzie, ma służyć głównie przesiadkom z autobusów i samochodów docierających do Katowic od Wschodu - na liczne linie tramwajowe kursujące stamtąd m.in. do centrum miasta. Poza infrastrukturą komunikacji publicznej m.in. w pobliżu zaplanowano jednopoziomowy parking na 275 samochodów.

W pierwszej połowie lipca br. miasto poinformowało, że w przetargu na budowę tego centrum przesiadkowego za najkorzystniejszą ofertę uznało złożoną przez konsorcjum firm NDI i Balzola (z najniższą ceną 61,4 mln zł brutto – przy budżecie zamówienia 79 mln zł brutto). Konsorcjum to w ostatnich latach m.in. przebudowało katowicki rynek.

W przetargu brane były pod uwagę dwa kryteria – ceny (60 proc.) i doświadczenia osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (40 proc.). Niemal wszyscy oferenci otrzymali w drugim z kryteriów maksymalną liczbę punktów. Kolejne oferty pod względem ceny złożyły konsorcja spółek Banimex i Azi-Bud (66,1 mln zł) oraz spółek ZUE i Unibep (66,4 mln zł).

Jak poinformowała PAP w czwartek Ewa Biskupska z katowickiego magistratu, konsorcjum ZUE odwołało się do KIO, argumentując, że wykonawcy, którzy złożyli pierwszą i drugą pod względem przyznanych punktów ofertę, podlegają wykluczeniu, ponieważ poświadczyli w nich nieprawdę. "KIO przychyliła się do zarzutów ZUE . (…) Zamawiający na dzień dzisiejszy nie otrzymał jeszcze kopii wyroku z uzasadnieniem" - zastrzegła Biskupska.

Uwzględniając odwołanie ZUE, Izba nakazała unieważnić wybór oferty, a następnie wykluczyć dwóch wykonawców, którzy uzyskali pierwsze i drugie miejsce pod względem przyznanych punktów. Jak przekazała PAP Biskupska, wybór nowego wykonawcy będzie możliwy po otrzymaniu wyroku.

"Komisja (przetargowa - PAP) najpierw będzie ponownie oceniała pozostałe oferty w postępowaniu. Wykonawca, który złożył ofertę najkorzystniejszą, zostanie wezwany do przesłania dokumentów potwierdzających warunki udziału w postępowaniu - po tych czynnościach nastąpi wybór oferty" - wyjaśniła przedstawicielka miasta.

Węzeł w Zawodziu jest drugą spośród czterech realizowanych obecnie w Katowicach inwestycji tego typu. Rozpoczęły się prace nad centrum przesiadkowym w Ligocie, otwarto już oferty w przetargu na inwestycję w Brynowie; dotąd nie został ogłoszony przetarg dla węzła Sądowa w centrum miasta.

W pierwszym etapie tworzenia Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych przewidziano budowę do 2019 r. m.in. dwóch węzłów typu Park and Ride, bezpośrednio powiązanych z komunikacją tramwajową: Zawodzie i Brynów. Węzeł Sądowa ma integrować komunikację autobusową o różnym zasięgu z komunikacją miejską. Węzeł Ligota przy dworcu kolejowym w południowej dzielnicy o tej nazwie ma z kolei łączyć komunikację miejską z koleją.

W drugim etapie, którego realizację przewidziano na lata 2018-2020, powstać mają węzły Park and Ride powiązane z koleją: Piotrowice i Podlesie, a także węzeł: Kostuchna – położony na końcu planowanej nowej linii tramwajowej. Ostatnio węzły te były już projektowane.

Katowicki System Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych będzie współfinansowany z funduszy europejskich z dwóch źródeł. We wrześniu ub. roku zarząd woj. śląskiego przyznał łącznie ok. 120 mln zł dofinansowania z RPO Woj. Śląskiego na trzy węzły zgłoszone w procedurze Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT): Zawodzie, Brynów oraz Ligota.

Środki ZIT – w zamierzeniu katowickiego samorządu – mają również wesprzeć budowę węzłów: Piotrowice, Podlesie i Kostuchna.

Projekt dotyczący węzła Sądowa został zgłoszony do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (w tzw. komponencie POIiŚ_TRA – komplementarnym do ZIT).

Według informacji podawanych przez miasto, wraz z ogłaszaniem dotychczasowych przetargów, koszt budowy węzła Zawodzie oszacowano na 64,2 mln zł, węzła w Brynowie na ponad 66,6 mln zł, natomiast węzeł w Ligocie ma powstać kosztem ok. 14 mln zł (zawarta już umowa z firmą Skanska opiewa na 9 mln zł).



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Katowice
węzeł przesiadkowy
  • kubex – 17.08.2017

    Te węzły aż proszą się o połączenie z koleją. Ale niestety układ ulic i budynków w Katowicach nie pozwala za bardzo.

  • kubex – 17.08.2017

    A co do samej inwestycji - wyrzucanie pieniędzy w błoto, o wiele taniej i lepiej by było zrobić takie centrum przesiadkowe jak na rynku w Chorzowie. I ustalić jakieś przyzwoite częstotliwości odjazdów, szczególnie w weekendy bo te które są teraz są beznadziejne. Jeśli częstotliwości mają zostać takie jak teraz to nie widzę sensu w tej inwestycji, bo to jest stawianie przerośniętego budynku chyba po to żeby pasażerowie wypuścili w nim korzenie.

  • andrzejh69 – 17.08.2017

    To centrum Zawodzie można by było bez większych problemów przybliżyć do linii kolejowej i przystanek kolejowy Katowice Zawodzie też lekko przesunąć w kierunku wschodnim - w ten sposób udało by się je zintegrować z koleją. Do centrum Ligota można by było ul. Kolejową podciągnąć linię tramwajową z Brynów pętla ulicą Kłodnicką (ok 1km) albo ul. Kolejową co też by zintegrowało kolej z tramwajem. Ale po co .. to przecież Śląsk, gdzie rzadko kiedy projekty są "dopięte na ostatni guzik". W centrum miasta po d samym dworcem było centrum przesiadkowe, ale trzeba było je zniszczyć budując galerię handlową.

  • www – 17.08.2017

    @andrzejh69 To nie było centrum przesiadkowe, ale ohydny plac postojowy, a że przypadkiem było tam parę przystanków...

  • andrzejh69 – 18.08.2017

    WWW - to było bardzo dobrze rozwiązane centrum przesiadkowe, a ohydne owszem było ale z powodu braku sprzątania i odpowiedniego (takiego jak obecnie) podejścia do bezdomnych. Przystanków nie było parę - przejeżdżały tam lub kończyły prawie wszystkie katowickie linie w tym podmiejskie. Ale niestety śląskim zwyczajem trzeba było to zepsuć - wybudować galerię która to przecież w mniemaniu śląskich władz jest ważniejsza niż integracja środków transportu. A teraz się szuka na siłę rozwiązania że niby "centrum Sądowa" ten problem rozwiąże. A tak naprawdę to nie rozwiąże, gdyż sporo drogi będzie stamtąd do kolei czy do tramwaju. Zamydli się jedynie ludziom oczy że jest ładne nowe centrum autobusowe i ładny nowy dworzec autobusowy, a że pomiędzy nimi będzie 10 minut marszu to przecież nieistotny szczegół.

  • GOPOWIEC – 22.08.2017

    Rzeczywiście dobrze byłoby węzeł Zawodzie połączyć i skomunikować nową drogą ze stacją kolejową Katowice Załęże. Wymagałoby wyburzenia kilka starych kamienic. Dobrze, że coś się zaczyna dziać w rozwoju komunikacji na Śląsku (w tym i Sosnowcu) :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....