Protram przebuduje wagony Ptb
Tramwaje Śląskie wybrały ofertę złożoną przez firmę Remontyi Modernizacja Tramwajów PROTRAM Wrocław Sp. z o.o. w przetargu na przebudowęczłonu środkowego wagonu Ptb na człon niskopodłogowy. Zamówienie przewidujetakże opcję na zmodernizowanie kolejnych 9 wagonów. Wrocławska firmazaproponowała cenę 1.817.079,00 zł. Konkurencyjną ofertę złożył MODERTRANSPOZNAŃ Sp. z o.o., który za wykonanie prac chciał 2.541.180,00 zł.
Protram uzyskał 100 punktów, z czego 95 za kryterium cena i5 punktów za gwarancję.
Modertrans dostał 72,93 punktów, przegrywając rzecz jasnaceną, za którą uzyskał 67,93 pkt. Za gwarancję, podobnie jak Protram ? 5 pkt.
Jako pierwszy zmodernizowany zostanie wagon nr 913.
Przebudowa ma polegać, najkrócej mówiąc, na obniżeniuwysokości podłogi w przedmiotowym członie z 960 mm do 350 mm nad pgs. Podłogaczłonu środkowego wagonu znajduje się teraz na wysokości właśnie 960 mm nadpoziomem główki szyny (podany wymiar określono dla wagonu nieobciążonego,wyposażonego w nowe obręcze kół). Przebudowany, niskopodłogowy człon środkowyzostanie w ramach modernizacji wagonu Ptb połączony z istniejącymi dwomawysokopodłogowymi członami skrajnymi wagonu, przy wykorzystaniu dotychczasowychprzegubów tramwaju. Te prace przewoźnik wykona najprawdopodobniej samodzielnie.Przebudowa członu środkowego, w efekcie końcowym ma na celu uzyskaniezmodernizowanego, trójczłonowego wagonu jednokierunkowego z niskopodłogowymczłonem środkowym oraz członami skrajnymi wysokopodłogowymi. W zakres usługibędącej przedmiotem zamówienia zalicza się:
1) odbiór członu środkowego do przebudowy wraz z jegotransportem do siedziby wykonawcy,
2) wykonanie projektu przebudowy członu środkowego iprzedstawienie projektu technicznego Zamawiającemu w celu jego akceptacji,
3) wykonanie wszystkich prac związanych z przebudową członuśrodkowego,
4) opracowanie i dostarczenie niezbędnej dokumentacjitechnicznej (powykonawczej),
5) dostarczenie do siedziby zamawiającego przebudowanegoczłonu,
6) udział przedstawicieli wykonawcy przy przeprowadzaniuprzez specjalistyczną jednostkę badań technicznych, rozszerzonychdopuszczających wagon do ruchu.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze