Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Protram przebuduje wagony Ptb

infotram
02.07.2015 06:53
0 Komentarzy

Tramwaje Śląskie wybrały ofertę złożoną przez firmę Remontyi Modernizacja Tramwajów PROTRAM Wrocław Sp. z o.o. w przetargu na przebudowęczłonu środkowego wagonu Ptb na człon niskopodłogowy. Zamówienie przewidujetakże opcję na zmodernizowanie kolejnych 9 wagonów. Wrocławska firmazaproponowała cenę 1.817.079,00 zł. Konkurencyjną ofertę złożył MODERTRANSPOZNAŃ Sp. z o.o., który za wykonanie prac chciał 2.541.180,00 zł.

Protram uzyskał 100 punktów, z czego 95 za kryterium cena i5 punktów za gwarancję.

Modertrans dostał 72,93 punktów, przegrywając rzecz jasnaceną, za którą uzyskał 67,93 pkt. Za gwarancję, podobnie jak Protram ? 5 pkt.

Jako pierwszy zmodernizowany zostanie wagon nr 913.

Przebudowa ma polegać, najkrócej mówiąc, na obniżeniuwysokości podłogi w przedmiotowym członie z 960 mm do 350 mm nad pgs. Podłogaczłonu środkowego wagonu znajduje się teraz na wysokości właśnie 960 mm nadpoziomem główki szyny (podany wymiar określono dla wagonu nieobciążonego,wyposażonego w nowe obręcze kół). Przebudowany, niskopodłogowy człon środkowyzostanie w ramach modernizacji wagonu Ptb połączony z istniejącymi dwomawysokopodłogowymi członami skrajnymi wagonu, przy wykorzystaniu dotychczasowychprzegubów tramwaju. Te prace przewoźnik wykona najprawdopodobniej samodzielnie.Przebudowa członu środkowego, w efekcie końcowym ma na celu uzyskaniezmodernizowanego, trójczłonowego wagonu jednokierunkowego z niskopodłogowymczłonem środkowym oraz członami skrajnymi wysokopodłogowymi. W zakres usługibędącej przedmiotem zamówienia zalicza się:

1) odbiór członu środkowego do przebudowy wraz z jegotransportem do siedziby wykonawcy,

2) wykonanie projektu przebudowy członu środkowego iprzedstawienie projektu technicznego Zamawiającemu w celu jego akceptacji,

3) wykonanie wszystkich prac związanych z przebudową członuśrodkowego,

4) opracowanie i dostarczenie niezbędnej dokumentacjitechnicznej (powykonawczej),

5) dostarczenie do siedziby zamawiającego przebudowanegoczłonu,

6) udział przedstawicieli wykonawcy przy przeprowadzaniuprzez specjalistyczną jednostkę badań technicznych, rozszerzonychdopuszczających wagon do ruchu.

Komentarze