TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Protram ogłasza upadłość
GAZETA WROCŁAWSKA InfoTram - Opublikowano: 01.02.2016 13:42:13 14 komentarzy
Protram ogłasza upadłość

Wrocławska firma Protram, zajmująca się od 17 lat produkcją i modernizacją tramwajów, ogłasza upadłość ? donosi Gazeta Wrocławska. Powodem jest brak nowych zamówień. Pracę straci 50 osób. Komornik już zajął konta firmy.

Upadłość jest konsekwencją wieloletniej polityki miasta, w której wrocławska firma Protram w ogóle nie była uwzględniania ? mówi na łamach Gazety Wrocławskiej Zdzisław Kopka, prezes Protramu. I dodaje, że teraz sytuacja jest tragiczna. Pracownicy nie dostaną wypłat za styczeń, bo nie mamy pieniędzy ? mówi. Czekamy na krok ze strony władz miasta, tylko one mogą nas uratować. Chodzi o to, żeby spółka MPK umorzyła bądź odroczyła w czasie spłatę części kar. Chodzi np. o umowę na dostawę obręczy kół do wagonów typu Skoda ? dodaje Kopka. Prezes wyjaśnia: Mieliśmy krótki termin na realizację dostawy. Niecały miesiąc od podpisania umowy, a na samą dostawę z huty czeka się minimum miesiąc. Dostawa 144 sztuk została zrealizowana w czterech partiach, nie zaburzyło to pracy zajezdni. MPK naliczyło od razu bardzo wysokie kary, prawie 400 tys. zł, to stanowiło ponad 80 procent wartości zamówienia. Mamy wrażenie, że w ten sposób nie chce się leczyć chorego, tylko go dobić.

W tej chwili Protram nie ma żadnych zamówień. Tramwajów nie kupuje od firmy już nawet wrocławskie MPK, które nabyło wagony od bezpośredniego konkurenta Protramu ? Modertransu. W ubiegłym roku do Wrocławia tramwaje dostarczyła też PESA.

Jesteśmy przez MPK pomijani przy remontach tramwajów, bo wszystkie, duże czy małe naprawy, wykonuje się w zajezdniach, a nie u nas ? twierdzi prezes Protramu. Zdaniem Kopki produkowany prze Protram wagon 205 WrAs niczym nie różni się od zamówionych przez Wrocław ostatnio wagonów firmy Modertrans. To tramwaje produkowane przez firmę płacącą podatki we Wrocławiu mogłyby jeździć po naszym mieście. Brakuje tylko woli decydentów - kwituje Kopka.


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Protram
Wrocław
  • break – 01.02.2016

    Poznań dba o swoje Solarisy , Modertrans

  • patton – 01.02.2016

    To po co startowali w przetargu skoro doskonale wiedzieli, że nie są w stanie spełnić warunków terminu dostaw. Teraz biadolenie, że nie było czasu.

  • abs – 01.02.2016

    A wyrobią sie z przebudową wagonu pt-8

  • qwerty – 01.02.2016

    "Zdaniem Kopki produkowany prze Protram wagon 205 WrAs niczym nie różni się od zamówionych przez Wrocław ostatnio wagonów firmy Modertrans. To tramwaje produkowane przez firmę płacącą podatki we Wrocławiu mogłyby jeździć po naszym mieście. Brakuje tylko woli decydentów - kwituje Kopka"A to chyba trzeba było wziąć udział w przetargu i go wygrać, prawda? Co lub kto nie pozwolił Protramowi złożyć ofertę?

  • CośWTymStylu – 01.02.2016

    Qwerty, MPK postawiło wymóg stabilnej, dobrej sytuacji finansowej producenta. O ile mi wiadomo, producent miał mieć na koncie takie środki, które pozwolą mu natychmiast kupić wszystkie niezbędne części do produkcji tramwajów. Protram nie mógł spełnić takiego wymogu - krucho z kasą.

  • z – 01.02.2016

    Jak to możliwe Poznań nie dokłada a Modertrans kwitnie,przecież potrzeba konserwatora.A może jest to celowy plan naprawczy np.przekazanie firmy poznaniakom którzy wielokrotnie pokazali iż mają jaja- a startowali z tego samego poziomu co Protan.

  • TomTom – 01.02.2016

    Protram był też niedopuszczony, bo nie spełniał wymogów doświadczenia. Kwity od MPK Wrocław wygasły w lipcu 2014r.

  • maciej12991 – 02.02.2016

    Przykre, bo produkty Protramu przewyższają jakością produkty Modertransu. No ale to Polska, gdzie łatwiej sprzedać tani bubel niż droższy i lepszy produkt.

  • Kwita – 02.02.2016

    Może newag ich teraz kupi za bezcen i będzie miał kwity na tramwaje.

  • Marcin. – 02.02.2016

    "Przykre, bo produkty Protramu przewyższają jakością produkty Modertransu." Chłopie, co Ty wypisujesz? 205 WrAs to może i lepszy, ale od 115N, Modertrans robi tramwaje o klasę wyżej od Protramu.

  • Marcin Wrocław – 02.02.2016

    Wiedziałem że PROTRAM "kipnie" jak nie wprowadzi do produkcji nowego modelu 206 WRAS który był już dawno planowany. PROTRAM nie mógł konkurować z innymi producentami nawet z Moderusem z modelem "BIEDA". Zaklad jest duży i rzeczywiście ratunek dla niego obecnie jedyny to wciagnięcie np. przez wspomniany wyżej NEWAG!

  • Nabu – 03.02.2016

    Ta sytuacja tylko potwierdza to, że dobrze się stało, że nie trafił do nich ten zeszłoroczny kontrakt na szybkie wykonanie 6 nowych sztuk tramwajów, bo najzwyczajniej w świecie nie sprostali by mu pod względem organizacyjno-finansowym. Smutno to pisać będąc z Wrocławia, ale taka jest prawda.

  • Gruby – 03.02.2016

    Teraz dojdzie do fuzji z newagiem. To pewne.

  • WartoZapytać – 03.02.2016

    A może PESA powinna przemyśleć fuzję z Protramem? Nie przydałby się im oddział na Dolnym Śląsku? Kto wie, może Wrocław nie poprzestanie tylko na tych 8 Twistach. Klienci PESY z południa również mieliby bliżej do Wrocławia, jeśli chodzi choćby o serwis, niż do Bydgoszczy. Warto to przemyśleć. Ludzie z Protramu znają się na remontach i modernizacjach tramwajów, bydgoskiej PESie średnio to wychodziło (patrz: bydgoska Strzała vel. Viagra), byłaby szansa na wymianę doświadczeń.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....