TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Protram na sprzedaż
InfoTram - Opublikowano: 25.08.2016 18:21:25 25 komentarzy
Protram na sprzedaż

Syndyk Masy Upadłości ogłosił przetarg na sprzedaż z wolnej ręki Przedsiębiorstwa Remonty i Modernizacja Tramwajów PROTRAM ? Wrocław Sp. z o.o. w upadłości.

Łączna cena została określona na nie niższą niż 1.522.500,00 zł netto.Ogłoszenia o sprzedaży pojawiły się już w lokalnej prasie. 

Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest złożenie pisemnej oferty na warunkach określonych w Regulaminie Przetargu oraz wpłata wadium w kwocie 150.000,00 zł.Syndyk zastrzegł sobie prawo do swobodnego wyboru ofert oraz prawo unieważnienia przetargu bez podania przyczyn.

O tym, że Protram ogłasza upadłość pisaliśmy na łamach InfoTram w lutym. Powodem podjęcia takiej decyzji był przede wszystkim brak zamówień dla firmy. Jak informowaliśmy nawet MPK Wrocław kupowało i nadal kupuje wagony Moderus Beta od swego czasu bezpośredniego konkurenta Protramu ? poznańskiego Modertransu. Od kilku miesięcy firma nie miała już żadnych poważnych zamówień.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Protram
Wrocław
  • advisor – 25.08.2016

    To się musiało tak skończyć...Ciekawe, czy ktoś będzie chętny na kupno.

  • break – 25.08.2016

    Czyli MPK Wrocław załatwiło Protram

  • hagan – 25.08.2016

    Brawo Wrocław! Mieliście prawie że własnego producenta, mogliście mieć niskoczłonowe WrAs'y, a nie biedy bez wyglądu... Normalnie wstyd, taką firmę doprowadzić do upadku przez własną głupotę. Przecież jakbyście dobrze sprawę rozegrali to byście wysyłali to Protramu stopiątki, a wyjeżdżałyby jako 205WrAs, a tak dostajecie stare poznańskie, gopowskie czy gdańskie stopiątki, oszpecone czołem z MT.

  • hagan – 25.08.2016

    byście wysyłali swoje stopiątki, a Protramowi płacili tylko za robociznę i człon niski bo wagony już by mieli

  • Bede – 26.08.2016

    Co znaczy że syndyk zastrzegł sobie prawo swobodnego wyboru i odmowy bez podawania przyczyn? To w takim wypadku normalne postępowanie? To publiczny przetarg czy prywatna inicjatywa firmy?

  • Panfil – 26.08.2016

    Przestańcie powtarzać te slogany, że firmę "doprowadzono do upadku", "załatwiono". Winowajcą nie są żadne siły zewnętrzne. Myślicie, że Wrocław nie chciałby mieć sprawnie działającego zakładu? Ale firmę trzeba umieć prowadzić, upadek jest rezultatem katastrofalnego poziomu zarządzania, o ile w ogóle o jakimś poziomie mogła być mowa.

  • PiK – 26.08.2016

    Sytuacja kiedy jest się właścielem firmy, ale kupuje się podobne produkty u innego dostawcy, oznacza że władzom Wrocławia Protram nie był już potrzebny. A w takiej sytuacji należało go sprzedać albo zalkwidować, a nie czekać aż zbankrutuje.

  • max – 26.08.2016

    Ale przy upadłości ludzie mają pomostówki

  • KMmowiec – 26.08.2016

    Uszy opadaja jak slyszy sie glupoty ze Moderus Beta to stare tramwaje albo biedazlomy. Swiadczy to intelektualnej impotencji komentujacych. To ze Moderus Beta nie jest szczytem technologi to nie znaczy to stary tramwaj z uzyta rama od 105tek. To nowe tramwaje ktory ma homologacje jako nowa konstrukcja.

  • W – 26.08.2016

    No i co z tego że ma? To nic innego jak dwie stopiątki z niskim członem. Protram też to robił.

  • ZŁOM MODERUS BIEDA – 26.08.2016

    Kupować pesy

  • ZŁOM MODERUS BIEDA – 26.08.2016

    Dlaczego na torach wrocławia jeżdżi 102na na liniach

  • pyrlander – 27.08.2016

    @hagan - tylko przedtem trzeba było mieć WrAs'y nie tylko w formie wizualizacji!

  • maciej12991 – 28.08.2016

    @pyrlanderGdy powstawały WrAsy, to Modertrans jedyne co potrafił, to założyć wyświetlacze do modernizowanych stopiątek.@KMowiecTo, że biedarusy są nowe to nic nie znaczy. Koncepcja tramwaju jest przestarzała o jakieś czterdzieści lat. No ale skoro jesteś takim fanem starych technologii, to kup sobie do domu nowiutką pralkę frania, albo błyszczącego walkmana. Jesteś w swojej wypowiedzi śmieszny i w zasadzie prostymi słowami pokazujesz kim jest przeciętny miłośnik.

  • pyrlander – 28.08.2016

    @maciej12991 - a widziałeś choć jeden prototyp WrAs'a? W tym czasie Protram remontował pojedyncze wagony, podczas gdy Modertrans zbierał doświadczenia na modernizacjach '105' do Alfy, w tym ze zmienionym układem napędowym. Protram po prostu zaspał i chwalił się wizualizacją tramwaju, który nigdy nie miał powstać. Proste jak drut!Pomijasz inny istotny aspekt - możliwości miast, nie tylko finansowe, ale i jakości infrastruktury. Tak długo, jak długo to się nie zmieni, Moderusy Beta będą znajdować nabywców, bo tabor niestety musi być wymieniany.

  • Marcin Wrocław – 28.08.2016

    Ja widzę dwa rozwiązania. Pierwsze mniej realne to przerobić zakład PROTRAMU na zajezdnie tramwajową zamiast rozbudowywać te na Gaju i Borku. Druga taka by zakład kupiła firma produkując pojazdy szynowe, która ma dobrą kondycję finansową-Pesa,Bombardier itp. Nie było by to trudne bo infrastruktua jest a wymagaloby się tylko pewnych przeróbek. Firma musiałaby startować z produkcja modelu tramwaju, który będzie miał uznanie i we Wrocławiu i w Polsce i za granicą! Najgorsze wyjście to zniszczenie wszystkiego i przekazanie terenu deweloperom pod budowę kolejnych domów.

  • Gdanek – 29.08.2016

    Dobrze by było gdyby Protram przejęła PESA lub Solaris i otworzyli w nim Zakład Naprawy i Modernizacji Taboru, żeby cudo o nazwie Modertrans miało konkurencję i zaczęło myśleć coś o innej przeróbce 105Na niż na biedarusy, przecież to jest jeżdżąca tragedia! To już wagony 114Na w Gdańsku są lepiej wykonane niż to... Kupowanie biedarusów akceptowalne jest tylko przez GOP (fatalne torowiska i potrzeba dużej ilości taboru) inne miasta niech myślą wyżej tak jak W-wa. Zobaczcie Gdańsk i Elbląg oraz kilka wagonów w Krakowie, N8C ściągane z Niemiec i przerobione na N8CNF wyglądają świetnie i są w lepszych technologiach niż to coś z MT. Ja tam się cieszę że w Gdańsku produkty MT (modernizacje to inna sprawa!) na pewno nie zawitają bo te cuda nie wjadą na Chełm czyli są nieprzydatne.

  • wilhelm – 29.08.2016

    Protram przez dłuższy okres prezentował postawę, że nie musi starać się o klienta, zamiast szukać okazji do zarobku czekali aż sama się zjawi. Nie muszę chyba tłumaczyć jak absurdalna była to postawa, sentyment sentymentem, ale tak to się musiało skończyć. A co przyniesie przyszłość, kto zdecyduje się na zakup, doprawdy trudno przewidzieć.

  • allensteiner – 30.08.2016

    Precz z zas.anym polsko-kurpiowskim szajsem. Lepiej od razu kupujcie demobil z Niemiec. Wiadomo co niemieckie to dobre ... bo niemieckie. Z wschodniopruskim pozdrowieniem.

  • XWJ – 31.08.2016

    Lol: Przede wszystkim Protram był na "sznurkach" pociąganych przez samego prezydenta, więc można śmiało obwinić miasto za taki stan rzeczy. Po drugie: Protram nie miał jak działać i się rozwijać, bo samo klepanie 205WrAs to nie wszystko, a konkurencja rosła. Miasto powinno taką firmę zreformować i przekształcić oraz solidnie zdotować, tak by stanęła na nogi.

  • AXC – 31.08.2016

    @MarcinWrocław- też wolałbym to pierwsze rozwiązanie. Miastu przydałaby się kolejna zajezdnia bo pozostałe są za małe a w kontekście nawet okrojonych planów rozwijania sieci tramwajowej-Nowy Dwór,Popowice przyda się każde miejsce na nowy tabor. Szans na to, by ktoś przejął nie widzę bo Pesa,Newag wolą rozwijać się u siebie, Bombardier ma na Fabrycznej zakład, ale robi tam lokomotywy. Firma nie ma żadnych referencji,doświadczeń a nawet jakby jakaś rodzima firma wzięła to skończyło by się jak gliwicki oddział Newagu- ostatecznie do zamknięcia. Protram przespał czas na rozwój, inni poszli do przodu -Pesa, Solaris,Newag ma chociaż sprowadzony prototyp. Modertrans jako tako trzyma się, ale co będzie jak skończą się poznańskie i wrocławskie zlecenia? Gamma wciąż jest na papierze.

  • hahaha – 01.09.2016

    R.I.P [*]

  • Jędrek – 18.10.2016

    @GdanekWeź Gdanek lepiej sprawdz jak coś napiszesz. N8C ściągane z Niemiec i przerabiane na N8CNFsą właśnie przez Modertrans.

  • re wooki – 17.12.2016

    Mój ojciec pracował tam więc znam sprawe dla miasta było niewygodne to bo nie mogli wyjść z funduszy bo tramwaje były za tanie i musieli zwracać dofinansowania

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....