TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Projekt `Tramwaj dla Łodzi` niezwykle ważny dla miasta
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 16.12.2017 15:21:18 15 komentarzy
Projekt `Tramwaj dla Łodzi` niezwykle ważny dla miasta

Wiceminister rozwoju Jerzy Kwieciński jest przekonany, że podpisana w piątek umowa na dofinansowanie projektu Tramwaj dla Łodzi to niezwykle ważne dla miasta i województwa wydarzenie. Według niego projekt pozwoli usprawnić transport miejski.

W ramach projektu Tramwaj dla Łodzi za 660 mln zł ma być wyremontowanych 11 km torowisk, jezdni i chodników. Wybudowane zostaną dwa kilometry nowych odcinków torów oraz zakupionych ma być 30 nowych tramwajów, zmodernizowana zostanie zajezdnia tramwajowa Chocianowice.

Jak mówił Kwieciński, dofinansowanie projektu pochodzić będzie z działania 6.1 programu infrastruktura i środowisko. "W naszej nomenklaturze jest to działanie, w ramach którego wspieramy transport publiczny w całym kraju, w wielu ośrodkach miejskich. Mamy już w ramach tego działania zakontraktowanych ponad 80 proc. środków spośród prawie 10 mld zł, które są dostępne dla naszego kraju" - mówił wiceminister.

Według niego podpisana w piątek umowa pokazuje, że obietnica, która została złożona kilka miesięcy temu, że rząd będzie wspierać Łódź w procesie rozwojowym, jest realizowana.

Kwieciński jest przekonany, że realizacja projektu przyczyni się do zwalczania smogu w mieście. "Ten projekt świetnie wpisuje się w naszą rządową strategię, strategię na rzecz odpowiedzialnego rozwoju. Również w te działania, które mają zwiększyć atrakcyjność naszych miast, mają pozwolić na walkę ze smogiem, mają ułatwić poruszanie się po ulicach" - powiedział.

Realizacja projektu już się rozpoczęła. W ramach tego zadania wyremontowano skrzyżowanie Śmigłego-Rydza - Dąbrowskiego. Podpisano umowę na przebudowę ul. Dąbrowskiego (od Śmigłego-Rydza do Rzgowskiej). Projekt jest kontynuacją modernizacji torowisk w Łodzi. W 2015 roku zakończono przebudowę trasy W-Z. Wówczas wymieniono 17 kilometrów torów, wzdłuż których powstały nowe chodniki, drogi rowerowe i jezdnie.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Łodź
umowa
dofinansowanie
Unia Europejska
  • max – 16.12.2017

    A przyjechał już jakiś kolejny z Bochum ?

  • ŁDZ – 17.12.2017

    Jeszcze nie ma wyniku przetargu. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, to na wiosnę klika przyjedzie. W samym 2018 mamy ich dostać 12-15 sztuk.

  • ŁDZ – 17.12.2017

    Znaczy jest wynik, ale umowa jeszcze nie jest podpisana. Trwają rozmowy na temat dostaw.

  • Horizon – 17.12.2017

    Ciekawe kiedy b,edzie przetarg na te 30 tramwajów w ramach tego projektu? Do tej pory do Łodzi trafiały PESY ze sztywnymi wózkami, którym nie służą torowiska gorszej jakości. Może teraz czas na tramwaje ze skrętnymi wózkami. Tym tropem poszły inne miasta np. Wrocław

  • AXC – 17.12.2017

    @Horizon Wrocław od zawsze miał tramwaje ze skrętnymi wózkami, jedynie ponad dekadę temu zakupili Skody ze sztywnymi co na ich sieci nie wpływa dobrze na stan torowisk i komfort użytkowania. Nastepne w tym nawet krytykowane Moderusy mają skrętne wózki.Łódź wymieni sporo taboru,ale potrzeby ma nadal ogromne.

  • beta – 18.12.2017

    @ŁDZ: Czy Łódź rozważa zakupy innych używanych tramwajów?

  • Portowiec – 18.12.2017

    Niech wezmą 105,Szczecin ich się pozbywa.Na wasze tory będą w sam raz

  • widzew – 18.12.2017

    Skrętne mają Twisty / krakowiak/ takie bym widział

  • ŁDZ – 18.12.2017

    @beta tak, negocjowane są tramy z Helsinek, ale tutaj też niemieckie miasta mają chrapkę, więc ciężko idzie. Poza tym obserwowane są używki z innych kilku zachodnioeuropejskich miast.Przetarg na 30 ma być na wiosnę, a dostawa w latach 2020-21.

  • masal – 18.12.2017

    @ ŁDZ: A w których zachonioeuropejskich miastach są tramwaje niskopodłogowe (całkowicie i częśćiowo) do kupienia w najbliższych latach ?

  • Łooodziak – 19.12.2017

    @Horizon i @ŁDZ Łódź jak i nasz przewoźnik MPK nie mają w planach kupowania tramwajów ze skrętnymi wózkami. Powód? Już wam cytuję a jeśli nie wierzycie mogę wam pokazać bądź możecie sprawdzić na FB na ich profilu po serii komentarzy (mała awantura) Więc to ich odpowiedź :NASI SPECJALIŚCI CZY DZIAŁU TECHNICZNEGO MAJĄ KONTAKT Z PRZEDSTAWICIELAMI TRAMWAJÓW WARSZAWSKICH I NIE TYLKO. PRZECIEŻ GDYBY BYŁO WIADOMO, I BYŁBY NA TO JAKIEŚ DOWODY, ŻE WÓZKI SKRĘTNE FAKTYCZNIE SĄ LEPSZE TO BYŚMY JE WPROWADZILI. ZWYCZAJNIE NIE MA NA TO JEDNOZNACZNYCH I TWARDYCH DOWODÓW. W ten o to sposób debilizm wygrał nad wszystkim... Nie wiem co za idioci tam pracują lecz najwyraźniej nie znają podstaw fizyki z gimnazjum. Tacy o to fachowcy są w Łodzi.

  • ŁDZ – 19.12.2017

    @Łooodziak pan od profilu FB chyba nie ma specjalnego rozeznania (chyba to nie jest Grochala, bo uważam go za mądrzejszego faceta) i już został zjechany przez innych...Z moich info wynika, że się zastanawiają nad specyfikacją i raczej na pewno nie będzie to kopia dwóch ostatnich przetargów też ze względu na Chocianowice i Pabianicką - tam te Swingi z 10 tarłyby krawężniki na przystankach, bo tramwaj jest za szeroki.MPK ma "podsuwane" kontakty i podobno coś tam już zaczynają działać w kwestii używek, ale niczego nie można potwierdzić :) Ostatnio nawet ponoć wysłali zapytanie do Halle, czy by kilku NF6D nie sprzedali za sensowną cenę, bo tam są wbudowane drzwi do kabiny motorniczego, które MPK chce zamontować, a po co wymyślać samemu, jak już gdzieś to jest zrobione i to dobrze? ;)

  • Łooodziak – 19.12.2017

    @ŁDZ Nie mam pojęcia, ale ja już wielokrotnie pisałem do radnych i dziennikarzy ws. Skrętnych wózków a prezes odpowiada, że Swingi na 10 mogą być bo nie ma skrętów. Na komisji transportu zawsze unikają tego tematu gdy radni się pytają. Wiesz chodzi o jakość bo Cityrunner niby ma sztywne wózki lecz nie tak do końca one są elastyczne. Tylko, że Łódź nie stawia na jakość a cenę.

  • tepe – 20.12.2017

    Jak na razie to Łodź stawia na bydłowozy dla usługi scjalnej.

  • Horizon – 20.12.2017

    Pisząc o tych wózkach skrętnych miałem na myśli kontrakt na nowe tramwaje, te 30 stuk z Programu Tramwaj dla Łodzi i ewentualnie następne jeżeli będą. Skoro już jesteśmy skazani na wyroby PESA to może Twist-y. Ale skoro jest taki opór... Tylko dlaczego?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....