TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Proces ws. Budowy olsztyńskiej linii ? różne oceny sytuacji
PAP - Opublikowano: 11.10.2016 08:57:46 2 komentarze
Proces ws. Budowy olsztyńskiej linii ? różne oceny sytuacji (foto: UM Olsztyn)

Hiszpańska firma FCC i gmina Olsztyn w odmienny sposób oceniają przyczyny opóźnień w budowie linii tramwajowych w mieście. FCC domaga się od Olsztyna 322 mln zł za zerwanie umowy na inwestycję. Ratusz twierdzi, że doszło do tego z winy FCC.

W poniedziałek sąd zajmujący się tym sporem badał proces projektowania inwestycji.

Pełnomocnicy FCC przekonywali, że ratusz ociągał się z zatwierdzeniem przebiegu tras, zaś pełnomocnicy ratusza wskazywali, że powodem opóźnień były błędy projektowe. Jako dowód pełnomocnicy ratusza podali np., że FCC przedstawił projekt budowy bez zaznaczenia na mapie pasa drogowego, co było, jak to określono, "zupełnym ABC w tej kwestii".

Ponieważ obie strony odmiennie oceniają powody, dla których proces projektowania inwestycji przebiegał wolno sąd zapowiedział, że w dalszym etapie sprawy powoła w tej kwestii biegłego.

Podczas poniedziałkowej rozprawy sąd badał także proces zaangażowania na budowach robotników i sprzętu. Przed tygodniem pełnomocnicy miasta wskazali, że to zaangażowanie było zbyt małe, że na dużych odcinkach robót pracowało kilkudziesięciu robotników i kilka sztuk sprzętu. Po tygodniu FCC podało swoje dane w tej kwestii, które były kilkakrotnie wyższe, niż te wskazywane wcześniej przez Olsztyn.

Sąd zapowiedział, że sam zbada te kwestie w oparciu o dokumenty zgromadzone w aktach sprawy.

Proces pomiędzy FCC a miastem Olsztyn o budowę linii tramwajowych jest największym sporem gospodarczym samorządu w ostatnich latach. FCC domaga się zapłaty za zerwanie umowy przed czasem, miasto argumentuje, że współfinansowane unijnymi środkami prace szły zbyt wolno i miasto nie mogło pozwolić sobie na tak duże opóźnienia w realizowaniu inwestycji.

Pełnomocnik ratusza na poprzedniej rozprawie poinformował sąd, że w czasie wypowiadania umowy poziom realizacji kontraktu wyniósł 3,4 proc. Akta sprawy już liczą 15 tys. stron. Strony postępowania zgłosiły chęć przesłuchania kilkudziesięciu świadków. Sąd na pierwszych rozprawach chce ustalić, jakie kwestie są dla stron sporne, a w czym się one zgadzają. Sędzia zapowiedział, że dopiero po ustaleniu tego sąd będzie decydował o dalszym przebiegu procesu.

Po zerwaniu umowy z FCC budowę linii tramwajowych w Olsztynie dokończyło kilka innych firm - budowy podzielono na mniejsze etapy.

Od grudnia ub. roku mieszkańcy Olsztyna mogą korzystać z tramwajów, które jeżdżą na trzech liniach łączących południowe dzielnice miasta z dworcem kolejowym, Starym Miastem i Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim.

Budowa linii tramwajowych była częścią projektu usprawnienia komunikacji miejskiej, w ramach którego zbudowano też pasy jezdni przeznaczone wyłącznie dla autobusów miejskich i zaprojektowano inteligentny system sterowania ruchem ulicznym. Koszt całej inwestycji sięga 497 mln zł, z czego ponad 350 mln zł to dofinansowanie unijne.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Olsztyn
  • z olsztyna – 14.10.2016

    A zatem kto składa fałszywe oświadczenia przed sądem? Chyba każdy kto wtedy był w Olsztynie zna odpowiedź na to pytanie.

  • andrzejh69 – 14.10.2016

    A kto zapłaci za tę sprawę? Za pracę sędziów i biegłych? 15 tys stron, kto to przeczyta, ogarnie i zrozumie o co w tym chodzi? Hiszpanie nie robili prawie nic i dobrze że ich wyrzucono, a na tę sprawę to szkoda pieniędzy, bo wątpię żeby przegrana strona za nią zapłaciła. Ponadto pewnie się wydłuży termin innych spraw prowadzonych przez ten sąd co będzie szkodą dla mieszkańców Olsztyna i jego okolic.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....