Przywracamy ruch tramwajowy – informuje MPK Olsztyn. I wyjaśnia, że w nocy był lekki mróz, który - w połączeniu z dużą wilgotnością powietrza - spowodował osadzenie się grubej warstwy szadzi na przewodach elektrycznych.
Służby techniczne kończą czyszczenie. Niebawem wszystkie linie będą działały bez problemów – dodaje MPK.
Przewoźnik uruchomił zastępczą komunikację autobusową, ale jak podają olsztyńskie media, za późno. Co więcej autobusy nie były w stanie przewieźć wszystkich pasażerów. To pokazuje, jak ważną rolę w tamtejszym systemie transportowym pełnią tramwaje.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Trzeba zafundować przecieraki sieci!
Dokładnie, może odkupić jakiś najtańszy szrot z innej sieci z przeznaczeniem na przecierkę?
Może Olsztyn w porozumieniu z Bydgoszczą weźmie swoją eNkę z 1965 roku(wystarczy wymienić wózek z 1000mm na 1435mm), a coś sprezentuje!?
Trzeba korzystać z doswiadczen innych i kupic urządzenie do zapobiegania i odladzania sieci trakcyjnej jakie ma np. MPK w Krakowie
Zwykłą 105 wystarczy. Słownie jeden wagon - sporo tego jest do kupienia w cenie złomu.
Tylko Olsztyn musi kupić dwa wagony 105Na. Spiąć je tyłami i niech sobie jeździ jako techniczny. Węższy może być bo i tak pasażerów nie będzie zabierał.
@xyz Czemu miałby być węższy niż zwykła 105? Akurat Olsztyn ma skrajnię pozwalającą na najszersze tramwaje w Polsce.
hahha taka metropolia i mróz ją dobija.... W Gdańsku kursują po sieci w nocy 3 N8C i mają wyznaczone wszelakie różne trasy i dosłownie przecierają całą sieć w godzinach 23:30 - 4:30. Każdy wagon odwiedza wszystkie zakamarki na gdańskiej sieci, łącznie z nieużywanymi łącznicami (wariackie łuki czyli Opera-Kliniczna, Stogi-Siedlce, Hucisko-PKS i pętle objeżdżane dookoła łącznie z nieużywaną Kliniczną.
^^ Bo widać,kto ma tramwaje cały czas pod ponad wieku,a kto się musiich uczyć od zera; szkoda,że Elbląg pokasowal wszystkie wiekowe dwukierunkowe odkupione onegdaj z Mainz,bo Olsztyn miałby co odkupić ;)
Pozostaje w Olsztynie uruchomić nocną linię tramwajową. Dzięki temu sieć napowietrzna zimą nie będzie oszroniona.
W taką pogodę uruchamia się przecieraki. Pewnie w Olsztynie nie wiedzą co to takiego. Nie trzeba technicznej N, może nawet być wóz liniowy.
Jaja i obciach do kwadratu. Pewnie solaris słońca pożałował,tak to jest jak kupuje się szrot.
Może skończymy już to radosne wyzłośliwianie się?Jak nie lubię się z Combino, tak tutaj się z nim zgadzam - Olsztyn wciąż uczy się obsługi linii tramwajowych i ma co nadrabiać w porównaniu do innych miast. Swoją drogą Olsztynowi przydałby się tramwaj techniczny, coś podobnego do tych, które zamówiły TW.
Taki wagon można kupić używany, albo z używanego go zrobić. Ale po co! Lepiej okraść cały region bo olsztyńiowy akurat to jest teraz niezbędne!
Mogliby sobie ściągnąć N na zabytek. Przy okazji, w nocy mogłaby przecierać sieć.
Wstyd i amatorszczyzna w onucach
Tylko po co Olsztynowi przy małej sieci i jednej zajezdni potrzebny jakikolwiek wagon techniczny do czego miałby służyć. Dziś jeśli już to kupuje się pojazdy dwutrakcyjne. Są bardziej uniwersalne, prostsze w eksploatacji. Tylko w Warszawie i na Śląsku ma jeszcze sens używanie wagonów technicznych. Dawniej gdy przedsiębiorstwo tramwajowe zajmowało się wszystkim od budowy torowisk sieci i pojazdów po ich eksploatację, budowa pojazdów technicznych na bazie starego taboru była rozwiązaniem najtańszym i najwygodniejszym. Dziś takie MPK Olsztyn swoimi siłami pewnie tylko eksploatuje tramwaje, a już do ich sprzątania pewnie zatrudnia firmę zewnętrzną i nie interesuje ich jaki i czy w ogóle mają odkurzacz. Podobnie pewnie jest z torami i trakcją do wszystkiego bierze się specjalistyczne firmy zamiast zatrudniać własnych ludzi i kupować sprzęt do utrzymania szczególnie przy tak małej sieci jaką ma Olsztyn. Większość miast pozbyła się wagonów wieżowych, lorek a nawet pługów i szlifierek. Tylko gdzieniegdzie ostały się holowniki i tak jak w Krakowie przecieraki.
Co do lodu na sieci, to tu nie ma mocnych. Nawet taki doświadczony przewoźnik jak praskie DPHM miało kilka lat temu taki problem że po nocy z lodem na sieci tramwaje stanęły w całym mieście.
@tp: a po co takiej malutkiej sieci trolejbusowej jak Landskrona pojazd techniczny? A mają Volkswagena z pałami,służącego właśnie od odladzania sieci. Mała sieć to wcale nie znaczy,że nie powinna mieć wozu technicznego.
System na krzywy ryj i tyle w temacie.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.