TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Priorytet dla warszawskich tramwajów [FILM]
- Opublikowano: 25.06.2018 14:00:38 2 komentarze
Priorytet dla warszawskich tramwajów

Jest już priorytet dla tramwajów na jednym z najbardziej ruchliwych skrzyżowań w stolicy. Przez Rondo Radosława tramwaje przejeżdżają co kilkadziesiąt sekund. Inżynierowie i programiści Tramwajów Warszawskich opracowali inteligentny algorytm sterujący sygnalizacją na rondzie, by skrócić czas przejazdu wszystkich linii.

Jest to rozwiązanie "szyte na miarę" specjalnie dla tego skrzyżowania.

Zanim wykonaliśmy pierwsze prace na rondzie, jeden ze specjalistów pracujący w Tramwajach Warszawskich przetestował w środowisku komputerowym kilkadziesiąt koncepcji algorytmów. Na samym skrzyżowaniu zostało włączonych ok. 50 czujników wykrywających nadjeżdżające pojazdy – samochody i tramwaje. Algorytm włączyliśmy w pierwszych dniach czerwca, a po 48 godzinach testów i dostrajania przejął on sterowanie sygnalizacją. Bardzo ważna dla Tramwajów Warszawskich była współpraca ze służbami odpowiedzialnymi za ruch drogowy w stolicy – Zarządem Dróg Miejskich i Biurem Polityki Mobilności i Transportu – informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

Pasażer oszczędza 2,5 minuty

Są już pierwsze dane dla ciągu ulic, które najbardziej wymagały przyśpieszenia jazdy tramwajów czyli odcinka od placu Grunwaldzkiego do Powązkowskiej:

czas przejazdu do czerwca: średnio powyżej 7,5 minut

czas przejazdu po włączeniu algorytmu: średnio 4,5 minuty

W ekstremalnych przypadkach, związanych z jakąś nietypową sytuacją na skrzyżowaniu, czas przejazdu wynosił nawet kilkanaście minut.

Kolejne priorytety dla tramwajów

W ostatnich dniach włączyliśmy priorytet na skrzyżowaniu przy kinie Femina - na al. Jana Pawła II między rondem ONZ a kinem Femina i na al. Solidarności od kina Femina do pl. Bankowego. W najbliższym czasie kolejny priorytet dla tramwajów będzie na ul. Radiowej od Powstańców Śląskich do Dywizjonu 303. A w tym roku zaplanowaliśmy prace związane z przyśpieszeniem tramwajów na dwóch odcinkach: Woronicza – Wołoska i na Puławskiej od Dolnej do Woronicza – podaje Maciej Dutkiewicz.

Najważniejsze ulice i skrzyżowania w Warszawie, gdzie są priorytety dla tramwajów:

ciąg trasy Mostu Północnego - Światowida

trasa na Bródno od ul. Targowej do pętli Żerań Wschodni

trasa na Marymonckiej od skrzyżowania z ul. Popiełuszki do węzła z Trasą mostu północnego

ciąg Jana Pawła II od Ronda ONZ do Kina Femina

ciąg trasy na Bemowo na ul. Połczyńskiej i Powstańców Śląskich (od południa do skrzyżowania z ul. Radiową).

rondo Babka

Wilsona



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Warszawskie
Warszawa
priorytet
  • Paolo Diego – 26.06.2018

    Czekam na ten priorytet w ciagu ulic Wolska / al. "Solidarnosci"

  • Lech Malinowski – 26.06.2018

    Wreszcie, bo korki tam były niemiłosierne, w dodatku światła były tam tak głupio ustawione, że na przykład z kierunku żoliborza zdążał wjechać tylko jeden tramwaj (zamiast zwyczajowo dwóch), podejrzewam że zamiast "inteligentnego systemu" wystarczyłoby wydłużyć niektóre cykle świateł o 10 sekund i problem by się sam rozwiązał w sposób naturalny.

  • Komentator – 26.06.2018

    Podejrzewam, że gdyby wydłużono cykl o 10 sekund, to byś to skrzyżowanie zakorkował na amen. Dla ruchu szynowego i drogowego. Ja czekam z utęsknieniem na priorytet na Grochowskiej, w szczycie zysk byłby pewnie większy niż te 2 i pół minuty...

  • Komentator – 26.06.2018

    Podejrzewam, że gdyby wydłużono cykl o 10 sekund, to byś to skrzyżowanie zakorkował na amen. Dla ruchu szynowego i drogowego. Ja czekam z utęsknieniem na priorytet na Grochowskiej, w szczycie zysk byłby pewnie większy niż te 2 i pół minuty...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....