TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Premiera Tramino Olsztyn na TRAKO [FILM]
InfoTram.pl - Opublikowano: 23.09.2015 10:50:47 7 komentarzy
Solaris Tramino dla Olsztyna

Na gdańskich targach TRAKO 2015 Solaris po raz pierwszy oficjalnie zaprezentował swój najnowszy tramwaj Tramino Olsztyn, czyli najcichszy tramwaj na polskim rynku. Zapraszamy na film z debiutu! Pierwsza prezentacja pojazdu w tej wersji miała miejsce 19 czerwca. w Olsztynie. Natomiast oficjalną premierę Solarisa Tramino Olsztyn zaplanowano właśnie na Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO w Gdańsku.


Historia kontraktu

Zgodnie z umową zawartą w 2012 roku pomiędzy Gminą Olsztyn a Solarisem 19 czerwca tego roku zaprezentowano pierwszy z piętnastu nowoczesnych, dwukierunkowych oraz w pełni niskopodłogowych tramwajów o długości 29,3 metra i szerokości 2,5 metra. -?Tramwaj, którym będziemy jeździć po Olsztynie, jest nie tylko piękny, ale także komfortowy, nowoczesny i całkowicie przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jestem przekonany, że nasi mieszkańcy chętnie będą nim podróżować, korzystając z klimatyzowanego wnętrza i dostępu do bezprzewodowego Internetu. I co istotne ? czas przejazdu tramwajem będzie zdecydowanie krótszy niż innymi środkami transportu? ? powiedział Piotr Grzymowicz, Prezydent Olsztyna.

-?Jesteśmy dumni, iż Solaris zapisuje się w najnowszej historii Olsztyna. To dla nas ogromna radość ijednocześnie odpowiedzialność móc uczestniczyć w procesie przywracania miastu transportu tramwajowego. Dołożyliśmy wszelkich starań by dostarczyć pojazd najlepszej jakości, z którego komfortu iniezawodności mieszkańcy oraz przewoźnik będą w pełni zadowoleni. Zależy nam, aby Tramino jak najlepiej wpisało się w miejski krajobraz? ? oświadczył w trakcie prezentacji Zbigniew Palenica, Członek Zarządu Solarisa ds. Pojazdów Szynowych, Sprzedaży i Marketingu.

W 2015 roku do klienta dostarczone zostaną wszystkie zamówione tramwaje. Solaris Tramino Olsztyn. Tym samym popięćdziesięciu latach przerwy szynowy transport miejski powrócił do stolicy Warmii i Mazur.

Tramino w detalach

Każda z trzech sekcji Tramino Olsztyn osadzona została na tzw. wózku. Dwa skrajne są wózkami napędowymi, a środkowy to wózek toczny. Wszystkie wózki są w pełni skrętne. Układ napędowy stanowią łącznie cztery asynchroniczne silniki trakcyjne o mocy 120 kW każdy. Tramwaj zabiera na pokład ponad 200 podróżujących, z czego 43 na miejscach siedzących. Sześć par podwójnych drzwi po każdej ze stron pozwala pasażerom na szybkie i komfortowe wejście oraz opuszczenie pojazdu. Klimatyzowana przestrzeń pasażerska monitorowana jest za pomocą systemu kamer. Na całej długości pojazdu, jak i przy jego wejściach nie ma ani jednego stopnia, a podłoga jest w całkowicie płaska, pozbawiona jakichkolwiek wzniesień czy nachyleń.

Solaris zrealizował dotychczas tramwajowe zamówienia dla Poznania (45 sztuk) oraz niemieckiej Jeny (5sztukpojazdów dwukierunkowych). W tym roku zakończy się również dostawa pojazdów szynowych polskiego producenta do Brunszwiku (18 sztuk) oraz Olsztyna (15 sztuk). Z kolei w latach 2016-2020 doLipska pojedzie 41 egzemplarzy Tramino.

Tym samym popięćdziesięciu latach przerwy szynowy transport miejski powrócił do stolicy Warmii i Mazur. Jeszcze w tym roku wszystkie 15 Solarisów znajdzie się w taborze MPK.

Dane techniczne Tramino Olsztyn

Długość całkowita

29300 mm

Szerokość pudła wagonu

2500 mm

Szerokość przejścia w przedziale pasażerskim

700 mm

Wysokość przy złożonym pantografie

3800 mm

Liczba pudeł

3

Liczba wózków

napędowych

2

tocznych

1

z jedną osią napędową

?

Rozstaw kół

1435 mm

Średnica kół (nowych/zużytych)

682/602 mm

Minimalny promień skrętu

18 m

Wysokość podłogi ponad główką szyny

360 mm

Ilość procentowa obszaru niskopodłogowego

100%

Liczba miejsc siedzących

43

Liczba miejsc stojących (5 osób/m2)

>200

Liczba miejsc dla osób z wózkami

2

Liczba drzwi

drzwi podwójne (szerokość 1300 mm)

12

Napięcie zasilające

600 V (+200 V, -200 V)

Liczba i moc silników trakcyjnych

4 x 120 kW

Silniki trakcyjne

asynchroniczne

Maksymalna prędkość konstrukcyjna

75 km/h

Maksymalna prędkość

70 km/h

Klimatyzacja

kabiny motorniczego

Tak

przestrzeni pasażerskiej

Tak

Okres użytkowania

Min. 25 lat



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Tramino
MPK Olsztyn
  • mig20 – 23.09.2015

    Piękna maszyna :)

  • poznaniak – 23.09.2015

    Solaris - inaczej niż PESA - to firma solidna !!

  • Wicie kto – 23.09.2015

    Widziałem go. Jak dla mnie rozczarowanie. Nic mnie na mnie nie zrobiło wrażenia w tym tramwaju. Od taki ciosany siekierą. Nie umywa się do naszych. Buahahahahhahahahahahaahahha

  • olsztyniak – 23.09.2015

    [komentarz usunięty, powód: obraźliwy]

  • mkd – 23.09.2015

    Proszę o usuwanie komentarzy tego trolla pod nickiem "Wicie kto" gdyż spami pod prawie każdym postem o pesie.

  • Em – 26.09.2015

    Widziałem ten pojazd, sporo przewyższa wykonaniem i projektem wnętrza pozostałe dwa tramwaje wystawione w Gdańsku.

  • HH – 30.09.2015

    NIesamowity sukces odniesie ta inwestycja. Mają najlepszy tabor w Polsce, na najlepszych możliwych trasach i z bardzo dobrą częstotliwością. Szkoda tylko, że takie ciężkie te tramwaje, ale to już wina olsztyńskiego Mpku, który nie zmusił Solarisa do dodatkowych wysiłków mających na celu zmniejszenie nacisków jednostkowych. Z tym, że pojazdy typu GTx, powinny się cechować mniejszymi naciskami dynamicznymi, więc jakiejś mega tragedii w zużywaniu się olsztyńskich pięknych torowisk być nie powinno.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....