TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Premiera Tramino Olsztyn na TRAKO [FILM]
InfoTram.pl - Opublikowano: 23.09.2015 10:50:47 7 komentarzy
Solaris Tramino dla Olsztyna

Na gdańskich targach TRAKO 2015 Solaris po raz pierwszy oficjalnie zaprezentował swój najnowszy tramwaj Tramino Olsztyn, czyli najcichszy tramwaj na polskim rynku. Zapraszamy na film z debiutu! Pierwsza prezentacja pojazdu w tej wersji miała miejsce 19 czerwca. w Olsztynie. Natomiast oficjalną premierę Solarisa Tramino Olsztyn zaplanowano właśnie na Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO w Gdańsku.


Historia kontraktu

Zgodnie z umową zawartą w 2012 roku pomiędzy Gminą Olsztyn a Solarisem 19 czerwca tego roku zaprezentowano pierwszy z piętnastu nowoczesnych, dwukierunkowych oraz w pełni niskopodłogowych tramwajów o długości 29,3 metra i szerokości 2,5 metra. -?Tramwaj, którym będziemy jeździć po Olsztynie, jest nie tylko piękny, ale także komfortowy, nowoczesny i całkowicie przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jestem przekonany, że nasi mieszkańcy chętnie będą nim podróżować, korzystając z klimatyzowanego wnętrza i dostępu do bezprzewodowego Internetu. I co istotne ? czas przejazdu tramwajem będzie zdecydowanie krótszy niż innymi środkami transportu? ? powiedział Piotr Grzymowicz, Prezydent Olsztyna.

-?Jesteśmy dumni, iż Solaris zapisuje się w najnowszej historii Olsztyna. To dla nas ogromna radość ijednocześnie odpowiedzialność móc uczestniczyć w procesie przywracania miastu transportu tramwajowego. Dołożyliśmy wszelkich starań by dostarczyć pojazd najlepszej jakości, z którego komfortu iniezawodności mieszkańcy oraz przewoźnik będą w pełni zadowoleni. Zależy nam, aby Tramino jak najlepiej wpisało się w miejski krajobraz? ? oświadczył w trakcie prezentacji Zbigniew Palenica, Członek Zarządu Solarisa ds. Pojazdów Szynowych, Sprzedaży i Marketingu.

W 2015 roku do klienta dostarczone zostaną wszystkie zamówione tramwaje. Solaris Tramino Olsztyn. Tym samym popięćdziesięciu latach przerwy szynowy transport miejski powrócił do stolicy Warmii i Mazur.

Tramino w detalach

Każda z trzech sekcji Tramino Olsztyn osadzona została na tzw. wózku. Dwa skrajne są wózkami napędowymi, a środkowy to wózek toczny. Wszystkie wózki są w pełni skrętne. Układ napędowy stanowią łącznie cztery asynchroniczne silniki trakcyjne o mocy 120 kW każdy. Tramwaj zabiera na pokład ponad 200 podróżujących, z czego 43 na miejscach siedzących. Sześć par podwójnych drzwi po każdej ze stron pozwala pasażerom na szybkie i komfortowe wejście oraz opuszczenie pojazdu. Klimatyzowana przestrzeń pasażerska monitorowana jest za pomocą systemu kamer. Na całej długości pojazdu, jak i przy jego wejściach nie ma ani jednego stopnia, a podłoga jest w całkowicie płaska, pozbawiona jakichkolwiek wzniesień czy nachyleń.

Solaris zrealizował dotychczas tramwajowe zamówienia dla Poznania (45 sztuk) oraz niemieckiej Jeny (5sztukpojazdów dwukierunkowych). W tym roku zakończy się również dostawa pojazdów szynowych polskiego producenta do Brunszwiku (18 sztuk) oraz Olsztyna (15 sztuk). Z kolei w latach 2016-2020 doLipska pojedzie 41 egzemplarzy Tramino.

Tym samym popięćdziesięciu latach przerwy szynowy transport miejski powrócił do stolicy Warmii i Mazur. Jeszcze w tym roku wszystkie 15 Solarisów znajdzie się w taborze MPK.

Dane techniczne Tramino Olsztyn

Długość całkowita

29300 mm

Szerokość pudła wagonu

2500 mm

Szerokość przejścia w przedziale pasażerskim

700 mm

Wysokość przy złożonym pantografie

3800 mm

Liczba pudeł

3

Liczba wózków

napędowych

2

tocznych

1

z jedną osią napędową

?

Rozstaw kół

1435 mm

Średnica kół (nowych/zużytych)

682/602 mm

Minimalny promień skrętu

18 m

Wysokość podłogi ponad główką szyny

360 mm

Ilość procentowa obszaru niskopodłogowego

100%

Liczba miejsc siedzących

43

Liczba miejsc stojących (5 osób/m2)

>200

Liczba miejsc dla osób z wózkami

2

Liczba drzwi

drzwi podwójne (szerokość 1300 mm)

12

Napięcie zasilające

600 V (+200 V, -200 V)

Liczba i moc silników trakcyjnych

4 x 120 kW

Silniki trakcyjne

asynchroniczne

Maksymalna prędkość konstrukcyjna

75 km/h

Maksymalna prędkość

70 km/h

Klimatyzacja

kabiny motorniczego

Tak

przestrzeni pasażerskiej

Tak

Okres użytkowania

Min. 25 lat



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Tramino
MPK Olsztyn
  • mig20 – 23.09.2015

    Piękna maszyna :)

  • poznaniak – 23.09.2015

    Solaris - inaczej niż PESA - to firma solidna !!

  • Wicie kto – 23.09.2015

    Widziałem go. Jak dla mnie rozczarowanie. Nic mnie na mnie nie zrobiło wrażenia w tym tramwaju. Od taki ciosany siekierą. Nie umywa się do naszych. Buahahahahhahahahahahaahahha

  • olsztyniak – 23.09.2015

    [komentarz usunięty, powód: obraźliwy]

  • mkd – 23.09.2015

    Proszę o usuwanie komentarzy tego trolla pod nickiem "Wicie kto" gdyż spami pod prawie każdym postem o pesie.

  • Em – 26.09.2015

    Widziałem ten pojazd, sporo przewyższa wykonaniem i projektem wnętrza pozostałe dwa tramwaje wystawione w Gdańsku.

  • HH – 30.09.2015

    NIesamowity sukces odniesie ta inwestycja. Mają najlepszy tabor w Polsce, na najlepszych możliwych trasach i z bardzo dobrą częstotliwością. Szkoda tylko, że takie ciężkie te tramwaje, ale to już wina olsztyńskiego Mpku, który nie zmusił Solarisa do dodatkowych wysiłków mających na celu zmniejszenie nacisków jednostkowych. Z tym, że pojazdy typu GTx, powinny się cechować mniejszymi naciskami dynamicznymi, więc jakiejś mega tragedii w zużywaniu się olsztyńskich pięknych torowisk być nie powinno.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....