TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Premiera Tramino Lipsk
InfoTram.pl - Opublikowano: 12.02.2017 23:40:16 14 komentarzy
Premiera Tramino Lipsk

Dostarczony do Lipska tramwaj Solarisa został w ostatnią sobotę (11 lutego) po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany mieszkańcom tego miasta.

Mimo niezbyt sprzyjającej pogody i padającego śniegu, choć jeszcze dzień wcześniej nie padało a momentami nawet świeciło słońce, przed lipską halę targową przybyło wielu chętnych do obejrzenia z bliska najnowszego tramwaju, jaki zakupiło tamtejsze Leipziger Verkehrsbetriebe. Ci, których mróz odstraszył będą mieli jeszcze okazję. Przez najbliższy tydzień wszyscy chętni mogą bowiem zapoznać się z tym nowoczesnym pojazdem biorąc udział w specjalnych prezentacjach organizowanych przez LVB. Wagon będzie dostępny do 19 lutego przed wejściem do Glass Halle przy terenie targów w Lipsku. Nic zatem straconego.

Zgodnie z podpisaną w 2015 roku umową ramową przewoźnik może zakupić do 41 tramwajów w latach 2016-2020. Dotychczas LVB zamówiło 14 sztuk Tramino. Pierwsze z nich zostały już przekazane klientowi. Obecnie, w ścisłym współdziałaniu z przewoźnikiem, przeprowadzane są działania uruchamiające pojazdy i przystosowujące je do sieci miejskiej, jazdy testowe oraz prace związane z uzyskaniem homologacji. Trwa szkolenie pracowników, zarówno motorniczych, jak i odpowiedzialnych za serwis. Pierwsze Tramino, o czym mogliśmy się przekonać, już jeździ. Z dobrych informacji warto podać również, że wielce prawdopodobnym jest, że Lipsk skorzysta z opcji i kupi wszystkie zakontraktowane wagony. Łącznie, jak wspominamy wcześniej, 41 sztuk.

Skonstruowanie i produkcja tramwajów dla Lipska to świetny przykład polsko-niemieckiej współpracy. Jesteśmy niezwykle dumni z tego projektu. Będąc polską firmą rodzinną mogliśmy stworzyć i dostarczyć najnowocześniejszy tramwaj w Europie ? powiedziała podczas prezentacji Solange Olszewska, Prezes Zarządu Solarisa.

Lipsk, podobnie jak kilka jeszcze miast z dawnych landów wschodnich, cały czas prowadzi wymianę floty taborowej. A to oznacza szansę na kolejne zamówienia dla Solarisa, a być może już dla nowej spółki Solaris Tram. W Lipsku nadal na trasach można spotkać Tatry, które, i tu ciekawostka, kursują z doczepami niskopodłogowymi. Los tych wagonów wydaje się być jednak przesądzony, władze miasta nie ukrywają, że chcą zastąpić je nowymi wagonami. Czy będą to Solarisy? Oby.

Z nowego nabytku zadowoleni są przedstawiciele niemieckiego miasta i przewoźnika. Tramino XL ? to nawiązanie to ciągle rozbudowującego się miasta. Nowe lipskie tramwaje są najlepszym przykładem nowoczesnego transportu publicznego w rozwijającym się mieście. Wraz z rosnącą liczbą mieszkańców rosną potrzeby komunikacyjne. To wyzwanie dla nas wszystkich ? mówił Burkhard Jung, Burmistrz Lipska.

Przypomnijmy, że tramwaje dla Lipska mają łączną długość 37,63 m i szerokość 2,3 m. Składają się z czterech członów. Wyposażone zostały w cztery klasyczne wózki napędowe oraz jeden wózek toczny Jacobsa. Szerokość rozstawu kół tramwaju to 1458 mm, charakterystyczne dla lipskiej infrastruktury.

Przy budowaniu Tramino XL, trzeba przyznać nieco innego niż dotychczasowe wagony z tej rodziny, Solaris ściśle współpracował z klientem. Ale nie tylko. I tak koncepcja stylistyczna powstała we współpracy z przewoźnikiem, ale również ze studiem projektowym IFS Design. Zaczęła się ona już w trakcie najwcześniejszych etapów przygotowań realizacji zamówienia. Szczegółowa analiza rozmieszczenia poszczególnych elementów pozwoliła na zoptymalizowanie tramwaju pod kątem komfortu i ergonomii, a także przyzwyczajeń i życzeń motorniczych miasta Lipsk. To właśnie ze wzglądu na potrzeby kierujących powstała specjalna makieta miejsca pracy motorniczego odzwierciedlająca w najdrobniejszych szczegółach sugerowane rozwiązania. Pracownicy LVB mieli możliwość przetestowania oraz odniesienia się do nich. Pozwoliło to wypracować najlepszy projekt wdrożony następnie do realizacji. Motorniczy skorzysta choćby z ergonomicznego, w pełni zautomatyzowanego fotela. Chcąc zapewnić maksymalną spójność estetyczną i jednocześnie zredukować hałas urządzeń umieszczonych na pojeździe, tramwaj wyposażono w osłony dachowe.

Nie mniej czasu poświęcono na zaplanowanie przestrzeni pasażerskiej. Jak informowaliśmy na łamach InfoTram.pl najpierw była makieta w skali 1:1. Ta wystawiona została podczas targów InnoTrans w Berlinie w 2016 roku.

Staranne rozplanowane wnętrze tramwaju pozwoliło wygospodarować 75 miejsc siedzących przy zachowaniu szerokiego przejścia na całej długości Tramino. Oprócz zastosowania harmonijnie dobranych kolorów, ergonomicznego rozmieszczenia siedzeń, poręczy oraz czterech miejsc dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, polski producent postawił na wiele dodatkowych innowacyjnych rozwiązań. I tak, o czym już informowaliśmy, na szczególną uwagę zasługują zabudowane w suficie, specjalnie zaprojektowane panele oświetleniowe. Dopasowują one barwy i natężenie światła do warunków pogodowych. Dzięki temu w zimie oświetlenie rozbłyskać będzie w barwach ciepłych, natomiast latem w zimnych co znacząco podniesie komfort podróżowania.

Dalej. W pojeździe zastosowano cztery pary szerokich drzwi dwuskrzydłowych o szerokości 1500 mm oraz dwie pary jednoskrzydłowych o szerokości 800 mm. Dzięki takim parametrom możliwe jest płynne i szybkie wsiadanie i wysiadanie podróżujących. Na to udogodnienie uwagę zwracali przedstawiciele miasta. Takie było też wymaganie zamawiającego. Jak wspomnieliśmy wcześniej Lipsk ciągle rozwija się, a to sprawia, że czas postoju tramwaju na przystanku trzeba ograniczyć do minimum, przy zachowaniu potrzeb przewozowych odpowiedniej liczby pasażerów. Wagon jest rzecz jasna przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na sobotniej prezentacji przetestowali go zarówno mieszkańcy Lipska poruszający sią na wózkach inwalidzkich, jak i o kulach. Żaden z nich nie miał problemów z dostaniem się do wnętrza pojazdu, jak również z zajęciem odpowiedniego miejsca, zapewniającego wygodną podróż.

Usprawniono także system informacji pasażerskiej umieszczając specjalne zewnętrzne wyświetlacze, dla pasażerów wsiadających do tramwaju, zabudowane nad dwuskrzydłowymi drzwiami pojazdu. Tramwaj wyposażony jest w wydajną klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Oddzielne urządzenie chłodzące zapewnia komfort pracy motorniczemu spędzającemu w pojeździe najwięcej czasu. Takie właśnie jest Tramino XL!



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Lipsk
Tramino
Solaris
Niemcy
  • max – 12.02.2017

    Ciekawe jak wygląda Tramino Kraków?

  • advisor – 13.02.2017

    Robi wrażenie. Lipskie malowanie bardzo mu pasuje, ciekawie wygląda z asymetryczną szybą przednią i tylną. Wbrew niektórym malkontentom Solaris pokazał, że umie robić tramwaje i sprzedawać je do Europy Zachodniej (a już szczególnie do Niemiec z ich wyśrubowanymi wymaganiami), co do tej pory jest mokrym snem PESY i reszty producentów.

  • :( – 13.02.2017

    @maxJeszcze go nie ma i nie wykluczone, że nie będzie to Tramino tylko Krakowiak II

  • Fjodor – 13.02.2017

    Warszawa z utęsknieniem czeka na takie tramwaje! Liczymy na Was.

  • a2n – 13.02.2017

    Wbrew pozorom to jest bardzo specyficzny wagon - chodzi o liczbę członów , drzwi oraz wózków oraz ich konstrukcję.W Lipsku będzie w sam raz , w polskich miastach na pewno by się nie sprawdził.Wygląd rzecz gustu - taki sobie zamawiający zażyczył - de gustibus non disputandum.Pierwsze jazdy eksploatacyjne pokażą jak się sprawuje i czy spełnia nadzieje LVB.

  • MPKBiskupice – 13.02.2017

    Wygląda jak Tramwaj . A jak to coś z Bydłoszczy

  • Mośkowiak – 13.02.2017

    Paskudny jest

  • krakowianin – 13.02.2017

    Świetna estetyka !!!

  • trakt – 13.02.2017

    Wygląda bardzo efektownie .

  • Stylista – 13.02.2017

    Piekny stylistycznie, to nowy trend,

  • Misiek Krk – 13.02.2017

    Jakoś mi się nie podoba. Ładniejsze Tramino Olsztyn. Przypomina nieco krakowskie NGT8 wyglądające jak 8 pasażer Nostromo.

  • mim – 14.02.2017

    Trochę brzydal, ale słodki.

  • dll – 14.02.2017

    ciekawy. widziałbym go we Wrocławiu

  • ex-allensteiner – 17.02.2017

    Brzydal fuj, prawie jak ciekly metal z Terminatora 2.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....