TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Premiera 118N na targach w Poznaniu
HTTP://TRAMWAR4.REPUBLIKA.PL/ - Opublikowano: 25.06.2007 23:45:54 3 komentarze
Premiera 118N na targach w Poznaniu

W dniu 11 czerwca 2007r. podczas Międzynarodowych Targów Poznańskich zaprezentowany został prawie gotowy wagon 118N. Poniżej prezentujemy opis tego pojazdu.

Wagon 118N zostały zaprojektowany w 2005r. przez zespół projektowy Instytutu Pojazdów Szynowych \'Tabor\' z Poznania, przy współpracy Fabryki Pojazdów Szynowych oraz firmy nCart. 118N jest tramwajem trójczłonowym, o długości 30,6m. Pudło o konstrukcji stalowej jest oparte na czterech wózkach (skrajne napędowe typu 9NN pod członami I i III, środkowe toczne typu 8NN pod członem II). Wagon posiada niską podłogę na ponad 67% długości - podłoga znajduje się na zmiennej wysokości - od 300mm (w wejściach) przez 360mm (w przedsionkach), 440mm (nad wózkami tocznymi) do 580mm (nad wózkami napędowymi), przy czym nad wózkami tocznymi podłoga podnosi się łagodnie (bez schodków), natomiast w członach skrajnych (nad wózkami napędowymi) część wysokopodłogowa jest oddzielona jednym stopniem od niskopodłogowej. Wagon posiada impulsowy układ rozruchu oparty o tranzystory IGBT (prod. IEL, zbliżony do zastosowanego w warszawskim zmodernizowanym wagonie 116Na/1 nr tab. 3015), jest napędzany 4 asynchronicznymi silnikami prądu przemiennego o mocy 95kW każdy. Prąd pobierany jest za pomocą pantografu prod. Stemmann, umieszczonego nietypowo - nad członem środkowym.

Nowy wagon ma pomieścić 212 pasażerów (w tym 80 na miejscach siedzących). Duża liczba miejsc siedzących (siedzenia prod. Ster wyłożone tkaniną) jest wynikiem ustawienia siedzeń w znacznej części wagonu w układzie 2+2, co niestety prowadzi do znacznego zmniejszenia szerokości przejścia. W wagonie przewidziano 5 zespołów drzwi odskokowo-przesuwnych (napędzanych maszynami drzwiowymi BODE) - skrajne pojedyncze (szerokość wejścia - 700mm), środkowe - podwójne (szerokość wejścia - 1300mm). Drzwi są wyposażone w fotokomórki, dzięki czemu unika się możliwości przytrzaśnięcia pasażerów. W członie I (naprzeciw II drzwi) znajduje się miejsce dla wózka inwalidzkiego (lub dziecięcego), przy czym w celu ułatwienia wsiadania i wysiadania - w II drzwiach zamontowana jest ręcznie wysuwana rampa. Nieco mniejsze miejsce pozbawione siedzeń znajduje się także naprzeciw ostatnich drzwi wagonu. Wnętrze przedziału pasażerskiego jest ogrzewane 14 agregatami grzewczymi umieszczonymi pod siedzieniami w okolicach wejść, W przedziale pasażerskim jest zastosowana wentylacja wymuszona (dodatkowo wentylację ułatwiają duże przesuwne szybki w oknach), natomiast w kabinie motorniczego zamontowana dodatkowo jest klimatyzacja. Wagon nie posiada lusterek wstecznych - ich rolę pełnią zamocowane na burtach kamery przekazujące obraz na monitor w kabinie motorniczego.

Producent wagonu (FPS Cegielski) liczy na zamówienia z kilku miast polskich, przede wszystkim z Warszawy - wagon został pomalowany w żółto-czerwone barwy, a co ciekawe już podczas przezentacji miał zamontowane warszawskie kasowniki. Po zakończeniu procesu produkcyjnego i uzyskaniu homologacji poznańska firma chce udostępnić wagon do jazd testowych po warszawskich torowiskach.

Więcej informacji i zdjęć oraz dane techniczne pojazdu można znaleźć na stronie http://tramwar4.republika.pl/tw118n.html .
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
118N
poznań
FPS
Cegielski
Tramwaje Warszawskie
  • Paluch – 04.07.2007

    No i oto chodziło Panowie i Panie!! Może wzornictwo nie jest idealne, ale napewno dużo lepsze od tych śmiesznych rysunków co przedstawiliście do kontraktu w Warszawie. Szacuneczke

  • Combino – 07.07.2007

    Byłem,widziałem... Akurat ściany czołowe są gorsze niż na wizualce To muszą zmienić,bo już "bulwy" są bardziej urodziwe);stosunkowo mała ilość drzwi i konfiguracja tyłu (min ten wąziutki wąwóz) praktycznie dyskwalifikują go w przetargu dla Warszawy.Ale na jakieś linie o mniejszej wymianie pasażerów czy do miast wielkości Bydgoszczy lub Torunia Puma byłaby dobra :) Reasumując: w szczycie nie polecam,ale poza szczytem (pomijając "mordę") nie tak źle...

  • TMN – 08.07.2007

    Nie byloby tak ciasno gdyby zrobili układ siedzeń 1+2.Może to poprawią.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....