TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pragoimex testuje EV01 w Pradze [FILM]
InfoTram - Opublikowano: 15.02.2016 15:10:20 9 komentarzy
EV01 (foto: Pragoimex)

Od początku lutego na testach w Pradze przebywa wagon EV01, wyprodukowany przez Pragoimex. To prototypowa jednostka, która od kilku dni wozi pasażerów w czeskiej stolicy. Jest jednoczłonowa, licząca 15,1 m, wyposażona w 4 drzwi, z czego 3 są podwójne, zaś pierwsze, patrząc od czoła, składu pojedyncze. Tramwaj może zabrać na swój pokład 110 pasażerów, z czego 30 na miejscach siedzących.

W Pradze pojazd można spotkać na liniach nr 6 w dni powszednie, nr 5 w soboty i nr 7 w niedziele. W czeskiej stolicy ma zostać aż do sierpnia. Co ciekawe DPP nie ma zamiaru kupować podobnych jednostek, na testach zatem prawdopodobnie przygoda Evičky ze stolicą się zakończy. Pragoimex już szuka kolejnych przewoźników, którzy będą zainteresowani testowaniem pojazdu.


 

EV01 t najkrótsza jednostka z rodziny tramwajów Vario. Więcej informacji na ten temat znajdziecie w poniższym linku.


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Pragoimex
Praga
EV01
  • Faja – 15.02.2016

    Fajny

  • Tram – 15.02.2016

    A wersja EV02 wygląda tak: https://youtu.be/8GvYjHTpSjE Liberec

  • P.L. – 15.02.2016

    Co to za tramwaj co zabiera 110 osób ? Te powinny iść w stronę lekkiej kolejki miejskiej, a więc; - wagony jednoprzestrzenne, zabierające minimum 220 osób, dwukierunkowe. Wtedy to ma jakiś sens.

  • kinomaniak – 15.02.2016

    Piszecie, że wagon ma 15,1m, a w filmie mówią o 16 metrach. To jak to w końcu jest?

  • asm. – 15.02.2016

    @ P.L no mniej, jakieś 150 osób/wagon, taki może być najmniejszy. Ten bierze podobnie jak nasze kkonstalowskie akwarium 13, 5 metra. Trochę mało, chyba że na jakieś linie nocne, albo małego miasta.

  • www – 15.02.2016

    @P.L. Akurat Czesi poszli po rozum i wolą w weekend puszczać mniejsze tramwaje tak samo często jak w tygodniu. Na niektórych liniach w tygodniu tramwaje jeżdżą w składach, a w weekend dają pojedynczy skład. To ma sens, bo dla pasażera najważniejsza jest częstotliwość, a nie długość składu (o ile się w nim mieszczą, bo pomysły z GOP są zaprzeczeniem rozsądnego zarządzania), który będzie jeździł raz na godzinę. Poza tym jadący pusty długi skład do tanich nie należy. Jaki np. sens puszczanie w weekend długich Pes z Wiatracznej aż do Gocławka. Po co, skoro autobusy podmiejskie kończą właśnie na Wiatracznej. Teraz w końcu mamy krótkie Pesy, które pozwolą zoptymalizować linie - z drugiej strony potrzebujemy też dłuższych tramwajów na obciążone linie tranzytowe, bo 30. metrowe Pesy są po prostu za małe na niektórych liniach.Warszawa chciała skopiować pomysł Pragi, ale jakoś tych zmian nie widać jeszcze za bardzo. Ideologia budowy lekkich kolejek miejskich zamiast tramwajów jakoś nie ma powszechnego poparcia w Europie zachodniej. Teraz stawia się na zwykłe tramwaje dostępne z poziomu ulicy, a nie jakichś peronów jak w niektórych niemieckich miastach. No, ale my uważamy, że wiemy lepiej. Warto porównać myślenie na zdjęciach z Utrechtu (kanał w miejsce szerokiej ulicy) i Gliwic (w miejscu dawno zlikwidowanego kanału zbudowano właśnie DTŚ). Jesteśmy niestety 30 lat w myśleniu do tyłu. I nie jest to żadna złośliwość.Co do tramwaju Pragoimex dla Pragi to bardzo fajne rozwiązanie. Tam się da, a u nas wciska się jakoby Beta była "nowoczesna", bo ma fragmencik obniżonej podłogi. Czesi potrafią, a my nie?

  • andrzejh69 – 16.02.2016

    Taki właśnie tramwaj jest w sam raz do KZKGOP na linie: 4,9,14,17,22,24,28,43.Wiem że trochę za długo i za szeroki, ale w takiej koncepcji TŚ powinno zamówić tramwaje na ww linie. A jeszcze lepiej gdyby mogły współpracować w składzie ze zmodyfikowanymi przez Modrentrans 75szt. stopiątkami. Wówczas można by było dodatkowo tworzyć składy w połowie niskopodłogowe,

  • kubex – 16.02.2016

    @andrzejh69: Popieram, z tym że nie jest ani trochę za długi czy za szeroki, bo jest bardzo podobnych wymiarów co stopiątka, a skrajnia w Pradze jest taka sama jak na śląsku, więc powinien się zmieścić. Niestety raczej do tego nie dojdzie... szkoda.@www: Prawda jest taka że po polskich miastach jeździ jeszcze masa wysokopodłogowych tramwajów bez skrawka niskiej podłogi, więc tak - Beta jest nowoczesna.

  • Combino – 16.02.2016

    @Kubex: czy Ty czytasz to co piszesz? Popatrz sobie na wymiary: 15,1 długość, 2,48 szerokość i to mają być podobne wymiary do 105-ki? 105 ze sprzęgami ma 14,7 metra (na goło 13,5), 2,4 metra szerokości i jeszcze skosy. Norma skrajni zakłada 1,25 m od osi,a mało który przystanek ją trzyma. Wpuść ją do GOP,to zawiesi się jeszcze szybciej niż wiedeniec swego czasu.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....