TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Poznańskie tramwaje nie staną w korku
UM POZNAŃ InfoTram - Opublikowano: 07.11.2016 13:06:18 5 komentarzy
Poznańskie tramwaje nie staną w korku (foto: UM Poznań)

Zmiany w organizacji ruchu na odcinku ul. Grunwaldzkiej od ul. Roosevelta do ul. Matejki sprawią, że tramwaje nie będą stały tam w korkach ? informuje Biuro Prasowe poznańskiego Urzędu Miasta.

Do tej pory przejazd tym odcinkiem - zamiast rozkładowych dwóch minut - potrafił trwać nawet 4-5 razy dłużej. Prace związane z wprowadzeniem zmian, które pozwolą tramwajom jeździć według rozkładu, ruszyły w poniedziałek, 7 listopada. Wprowadzane zmiany, polegające przede wszystkim na wydzieleniu torowiska z jezdni na tym odcinku ul. Grunwaldzkiej, to kolejny etap stwarzania priorytetu dla komunikacji zbiorowej w Poznaniu.

- Poprawa funkcjonowania komunikacji publicznej jest niezbędnym warunkiem rozwoju każdego dużego miasta. Tramwaje nie mogą stać w korkach! Nie mogą się spóźniać, jeśli chcemy, by były niezawodnym środkiem transportu dla mieszkańców miasta i przyjezdnych - przekonuje zastępca prezydenta Poznania Maciej Wudarski.

Jeśli nie przeszkodzi pogoda, prace związane z wprowadzeniem nowej organizacji ruchu potrwają około miesiąca. Prowadzić je będzie wybrane w przetargu Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe "FILBAR". Całość ma kosztować 495 tysięcy złotych.

Zgodnie z zapisami przetargu, na jezdniach roboty będą mogły odbywać się w godzinach nocnych (od 20 do 6) oraz przez cały dzień w weekendy. Z uwagi na swój charakter nie będą uciążliwe dla okolicznych mieszkańców. W pozostałym czasie wykonawca może prowadzić inne roboty np. na chodnikach. W trakcie prac obowiązywać będzie w tej okolicy tymczasowa organizacja ruchu.

Docelowo kierowcy na tym odcinku Grunwaldzkiej do dyspozycji będą mieli tylko jeden pas ruchu w każdą ze stron. Na wydzieleniu torowiska, po którym będą mogły poruszać się także autobusy i pojazdy uprzywilejowane, skorzystają tramwaje i ich pasażerowie.

Tramwaj bez przeszkód

- Wszelkie ułatwienia - w tym wydzielone torowiska czy buspasy - prowadzą do usprawnienia transportu publicznego: zwiększania prędkości przejazdu, ale przede wszystkim do poprawy punktualności - mówi Tomasz Łapszewicz, kierownik Działu Organizacji Przewozów i Inżynierii Transportu Zarządu Transportu Miejskiego. Zwraca uwagę na to, że odcinek ulicy Grunwaldzkiej, od Matejki do Roosevelta, cechuje wyjątkowa nieregularność występowania zatorów. Na ich powstawanie ma wpływ wiele czynników, m.in. imprezy targowe i szczyty komunikacyjne.

W ciągu godziny tym odcinkiem ulicy Grunwaldzkiej w obie strony przejeżdża 36 tramwajów. Każdy z nich może przewieźć nawet 200 osób. Każdej z tych osób zależy na punktualnym dotarciu do celu.

Tymczasem z monitoringu prowadzonego przez ZTM wynika, że na co dzień, w godzinach szczytu, tramwaje przejeżdżają odcinek od ul. Matejki do przystanku Bałyk (a także w przeciwnym kierunku) w czasie 3-4 minut. Podczas trwających nieopodal imprez targowych zajmuje im to nawet 9 minut! Tymczasem zgodnie z rozkładem jazdy czas przejazdu powinien wynieść 2 minuty.

Taki wynik na tym odcinku poznańskie tramwaje będą mogły osiągnąć tylko wówczas, gdy na swojej drodze nie będą miały przeszkód. Pomóc w tym ma oddzielenie torowiska od jezdni liniami poziomymi i separatorami z tworzywa sztucznego.

Samochodem inaczej

Ograniczenie jazdy samochodów do jednego pasa to nie jedyna zmiana, jaka czeka zmotoryzowanych w tej okolicy. Zlikwidowany zostanie lewoskręt z ul. Grunwaldzkiej w ul. Matejki, który kolidował z ruchem tramwajowym. Aby dotrzeć na ul. Matejki trzeba będzie wcześniej skręcić w ul. Śniadeckich. Na tym skrzyżowaniu docelowo ma pojawić się sygnalizacja świetlna. Po wiosennych konsultacjach społecznych uwzględniono postulaty dostawców na targi i zwiększono powierzchnię do skrętu w ul. Śniadeckich, tak by samochody dostawcze mogły bezpiecznie wykonać ten manewr.

Jadący ul. Grunwaldzką od strony ronda Jeziorańskiego z lewego pasa będą mogli skręcić w ul. Szylinga, prawy zaś służył będzie do jazdy na wprost i do skrętu w ul. Matejki.

Kierowcy samochodów nie będą już mogli korzystać z przejazdu ulicą Bukowską na wprost, wzdłuż hotelu Sheraton, przez skrzyżowanie z ul. Zeylanda. Ten fragment, na którym obecnie tworzą się korki utrudniające ruch tramwajowy, przeznaczony zostanie wyłącznie dla autobusów, taksówek i rowerzystów. Ułatwi to przejazd poruszającym się tam autobusom komunikacji miejskiej linii nr 48, 59, 63, 69, 77 oraz 240 i 242.

Przedstawiciele Zarządu Dróg Miejskich podkreślają, że wskutek zmian nie obniży się przepustowość skrzyżowań na tym odcinku ul. Grunwaldzkiej.

- Zakładamy, że po wprowadzeniu zmian z czasem ruch samochodowy się unormuje. Kierowcy wybiorą alternatywne dojazdy głównymi ulicami, a cześć z nich przesiądzie się do tramwaju, gdy jego punktualność wzrośnie dzięki wydzieleniu torowiska - twierdzi Agata Kaniewska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich.

Z najbliższych zmian w organizacji trzeba wymienić:

W związku z pracami już od 7 listopada na ul. Bukowskiej - na odcinku do ul. Zeylanda do Kraszewskiego - zmieni się tymczasowo organizacja ruchu. Nie będzie tam wydzielonej drogi dla autobusów (i taksówek).

Od 10 listopada (czwartek) na skrzyżowaniu ulic: Grunwaldzka, Szylinga, Matejki na tej pierwszej ulicy na dojeździe od ronda Jana Nowaka Jeziorańskiego lewy pas jezdni zostanie przeznaczony jedynie dla pojazdów skręcających w lewo.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Poznań
Poznań
  • Marcin Wrocław – 07.11.2016

    Na mojej ulicy we Wrocławiu,konkretnie na Traugutta z 1,5 m-ca temu wydzielono torowisko dla tramwajow. Tramwaje linii "3' i "5" z Księża Małego i na Księże z centrum przejeżdżają szybciej, wcześniej często stały w korku. Tramwaje jada szybciej a samochody wolniej i ludziska psioczą, nawet opozycja krytykuje te zmiany. Gdyby zgodzić się na ponowne uruchomienie spo dwa pasy ruchu i likwidacje wydzielonego torowiska było by to faworyzowanie samochodów ponad tramwaje. Nigdy nie będą wszyscy jednomyślni bo każdy widzi tylko swój interes ale jak patrzymy się na zachód to i tam przecież km ma zawsze priorytet ponad samochody.Tam społeczeństwo jest do tego przyzwyczajone, jak widać u nas ten przyzwyczajenia przychodzą póżniej! W Poznaniu będę 11 listopada, będę biegł w Biegu Niepodległości i popatrzę się na tamtejsza komunikację.

  • www – 07.11.2016

    Dziwne, że Poznań tak długo zwlekał. Czas najwyższy żeby tramwaje miały wydzielone torowiska wszędzie gdzie się da. Transport indywidualny powinien zostać zepchnięty na drugi plan. Czas najwyższy pozbyć się starych złomów z miast. Czemu trucie powietrza przez rozpadające się silniki spalinowe jest u nas akceptowane przez społeczeństwo?

  • WK – 08.11.2016

    Ja też bardzo się cieszę z wydzielenia torowiska na Grunwaldzkiej. Też jestem zwolennikiem priorytetu dla komunikacji miejskiej. Na Moście Kr. Jadwigi też powinny być separatory. I na 28 Czerwca'56 od przystanku Traugutta do Wspólnej.

  • Kuba – 09.11.2016

    Ucieszyłbym się z takiego rozwiązania na al. Gen. Hallera w Gdańsku. Też w Gdańsku mamy taki jeden problem :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....