TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Poznań ma koncepcję nowej linii tramwajowej. Na Marcelin
InfoTram.pl - Opublikowano: 17.06.2019 13:26:09
Poznań ma koncepcję nowej linii tramwajowej. Na Marcelin (źródło: ZTM)

W Poznaniu zaprezentowana została koncepcja nowej trasy tramwajowej. Na Marcelin.

Silna rozbudowa Marcelina oraz stale przybywająca liczba mieszkańców i pracowników biurowców, powoduje konieczność zwiększenia oferty komunikacyjnej dla tego rejonu. Zarząd Transportu Miejskiego jeszcze dziś ogłosi postępowanie na wykonanie koncepcji funkcjonalno-przestrzennej trasy tramwajowej na Marcelin - mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Wykonawca będzie musiał szczegółowo przeanalizować możliwości połączenia Marcelina z centrum Poznania, przy czym zakładane jest włączenie projektowanego torowiska w istniejącą sieć na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzkiej i Grochowskiej. Następnie trasa będzie przebiegała ulicami Grochowską i Marcelińską, aż do skrzyżowania z ulicą Bułgarską.

To rozwiązanie pokrywa się z założeniami przyjętymi w dokumentach strategicznych Miasta, które zakładały powstanie trasy tramwajowej w ulicach Grochowskiej i Szpitalnej, od Arciszewskiego do Ogrodów. Dodatkowo, poprowadzona w taki sposób trasa umożliwi szybsze pokonanie drogi z centrum na Marcelin, niż gdyby wyznaczono ją ulicą Bułgarską - wyjaśnia Jan Gosiewski, dyrektor ZTM w Poznaniu i podkreśla, że kolejne odcinki mają zostać przygotowane dwuwariantowo w koncepcji.

Warianty

Jeden wariant zakłada trasę tramwajową przebiegającą ulicą Marcelińską do ulicy Wałbrzyskiej, gdzie znajdowałaby się tzw. końcówka czołowa. Drugi natomiast zakłada przebieg trasy ulicami Bułgarską i Łubieńskiej do ulicy Kolorowej, z pętlą uliczną przez ulice Pastelową i Jasną oraz zintegrowanym węzłem przesiadkowym tramwaj-autobus w ciągu ulicy Bułgarskiej (dzisiejszy przystanek "Ognik").

Wykonawca ma uwzględnić w opracowaniu korektę lub budowę nowego układu drogowego (w tym ciągów pieszych i rowerowych), a także "dowiązanie" trasy do istniejącego otoczenia transportowego i urbanistycznego. Będzie też musiał zwrócić szczególną uwagę na to, aby przesiadki odbywały się w miarę możliwości w oparciu o zasadę "drzwi w drzwi" oraz uwzględnić takie ułatwienia komunikacyjne, jak parkingi typu "Bike & Ride, czy miejsca "Kiss & Ride".

Trasa tramwajowa na Marcelin będzie mogła powstać przy wsparciu podmiotów prywatnych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poznań
torowisko
budowa
tor
infrastruktura
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....