Poznań ma koncepcję nowej linii tramwajowej. Na Marcelin

infotram
17.06.2019 11:26
0 Komentarzy

W Poznaniuzaprezentowana została koncepcja nowej trasy tramwajowej. Na Marcelin.

Silna rozbudowaMarcelina oraz stale przybywająca liczba mieszkańców i pracowników biurowców,powoduje konieczność zwiększenia oferty komunikacyjnej dla tego rejonu. ZarządTransportu Miejskiego jeszcze dziś ogłosi postępowanie na wykonanie koncepcjifunkcjonalno-przestrzennej trasy tramwajowej na Marcelin – mówi MariuszWiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Wykonawca będzie musiał szczegółowo przeanalizowaćmożliwości połączenia Marcelina z centrum Poznania, przy czym zakładane jestwłączenie projektowanego torowiska w istniejącą sieć na skrzyżowaniu ulicGrunwaldzkiej i Grochowskiej. Następnie trasa będzie przebiegała ulicamiGrochowską i Marcelińską, aż do skrzyżowania z ulicą Bułgarską.

To rozwiązanie pokrywasię z założeniami przyjętymi w dokumentach strategicznych Miasta, którezakładały powstanie trasy tramwajowej w ulicach Grochowskiej i Szpitalnej, odArciszewskiego do Ogrodów. Dodatkowo, poprowadzona w taki sposób trasa umożliwiszybsze pokonanie drogi z centrum na Marcelin, niż gdyby wyznaczono ją ulicąBułgarską – wyjaśnia Jan Gosiewski, dyrektor ZTM w Poznaniu i podkreśla, żekolejne odcinki mają zostać przygotowane dwuwariantowo w koncepcji.

Warianty

Jeden wariant zakłada trasę tramwajową przebiegającą ulicą Marcelińskądo ulicy Wałbrzyskiej, gdzie znajdowałaby się tzw. końcówka czołowa. Druginatomiast zakłada przebieg trasy ulicami Bułgarską i Łubieńskiej do ulicyKolorowej, z pętlą uliczną przez ulice Pastelową i Jasną oraz zintegrowanymwęzłem przesiadkowym tramwaj-autobus w ciągu ulicy Bułgarskiej (dzisiejszyprzystanek „Ognik”).

Wykonawca ma uwzględnić w opracowaniu korektę lub budowęnowego układu drogowego (w tym ciągów pieszych i rowerowych), a także”dowiązanie” trasy do istniejącego otoczenia transportowego iurbanistycznego. Będzie też musiał zwrócić szczególną uwagę na to, abyprzesiadki odbywały się w miarę możliwości w oparciu o zasadę „drzwi wdrzwi” oraz uwzględnić takie ułatwienia komunikacyjne, jak parkingi typu”Bike & Ride, czy miejsca „Kiss & Ride”.

Trasa tramwajowa na Marcelin będzie mogła powstać przywsparciu podmiotów prywatnych.


Komentarze