Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Poznań: Konsultacje koncepcji trasy tramwajowej na osiedle Kopernika

infotram
06.12.2016 11:36
0 Komentarzy

Rozpoczęły siękonsultacje koncepcji trasy tramwajowej na osiedle Kopernika – ProjektCopernicus. Konsultacje potrwają od 6 do 27 grudnia. W tym czasie będzie możnawypełnić ankietę transportową oraz wyrazić swoją opinię na temat planowanejtrasy.

Przebieg trasy tramwajowej do osiedla Kopernika zostałwyznaczony przez obszar gęstej zabudowy mieszkaniowej wzdłuż ulic:Arciszewskiego, Pogodnej i Promienistej. Celem planowanych konsultacji jestpoinformowanie mieszkańców o opracowywanym dokumencie oraz zawartej w nimwizji, jak również pozyskanie przez miasto opinii umożliwiających ewentualnąmodyfikację zapisów projektu koncepcji.

Zarząd Transportu Miejskiego zaprasza do udziału wkonsultacjach wszystkich mieszkańców Poznania, w szczególności osiedla GrunwaldPołudnie. Zapoznać się z projektem, wizualizacjami, wypełnić ankietę orazwyrazić swoją opinię można na specjalnej stronie internetowej www.projektcopernicus.pl.

13 grudnia o godz. 17.00, w Szkole Podstawowej nr 7 przy ul.Galileusza 14 odbędzie się spotkanie, podczas którego można będzie poznaćszczegóły planowanej inwestycji oraz zabrać głos w dyskusji dotyczącejprzyszłych działań. Będzie tutaj można także wypełnić ankietę w formie papierowej.

Aktualnie obszar objęty przedmiotem konsultacji obsługiwanyjest komunikacją autobusową. Przez osiedle Kopernika przejeżdża 6 liniiautobusowych dziennych nr: 45, 50, 64, 69, 79, 91. Dodatkowo ulicąTaczanowskiego kursują autobusy linii nr 63, a ulicą Arciszewskiego – linii nr82 i 93. W pewnym oddaleniu, ulicą Grunwaldzką, przebiega trasa tramwajowa – zuwagi na położenie nie obsługuje ona bezpośrednio osiedla, a dotarcie naprzystanek wymaga pokonania od 500 m do nawet 1500 m drogi pieszej lub dojazduautobusem, przy czym przesiadki na żadnym węźle krzyżującym ruch autobusowy ztramwajowym nie są zorganizowane w systemie „drzwi w drzwi” (copowoduje, że atrakcyjność komunikacji miejskiej znacząco spada.

W „Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportuzbiorowego dla miasta Poznania na lata 2014 – 2025” osiedle Kopernikazostało uznane za jeden z ważniejszych generatorów ruchu na obszarze miasta,natomiast budowa trasy tramwajowej została uznana za istotną z powoduzwiększenia dostępności tramwaju na tym obszarze.


Komentarze