TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Poznań inwestuje na Winogradach i Winiarach. Tramwajowo
InfoTram.pl - Opublikowano: 19.10.2018 11:30:41
Poznań inwestuje na Winogradach i Winiarach. Tramwajowo

Nowa trasa tramwajowa, wyremontowany most, remont torowiska na trasie PST - to najważniejsze inwestycje w najbliższych latach na Winiarach i Winogradach. W ostatnim czasie wyremontowano tu m.in. torowiska i drogi.

Pod koniec 2021 roku to właśnie z Winograd ruszy tramwaj w kierunku Naramowic. Swój początek będzie miał na pętli Wilczak, a na Winogradach zlokalizowana będzie połowa przystanków tramwajowych ponad 3-kilometrowej trasy. Oddalone będą one od siebie o około 400 metrów, żeby pasażerowie nie musieli pokonywać dużych odległości. Tramwaj na Naramowice jest bowiem z założenia trasą śródmiejską w odróżnieniu od Poznańskiego Szybkiego Tramwaju, gdzie odległości pomiędzy przystankami wynoszą około kilometra.

Budowa tramwaju, która ruszy w najbliższych tygodniach, to pierwszy etap tej inwestycji. Jej druga część przebiegać będzie od pętli Wilczak wzdłuż ul. Szelągowskiej, pod wiaduktem kolejowym na Garbarach i łączyć się będzie z istniejącą siecią tramwajową na skrzyżowaniu ulic Garbary i Estkowskiego. Obecnie opracowywany jest Program Funkcjonalno-Użytkowy dla tego przedsięwzięcia.

Ważna inwestycją, nie tylko dla Winograd, jest remont północnej części mostu Lecha. Przeprawa przez Wartę wymagała remontu, ponieważ nie przeszła go przez ponad 60 lat, czyli od jej zbudowania. Remontowana część będzie miała wówczas niemal 236 metrów, będzie nie tylko dostosowana do większych obciążeń, ale też wyposażona w trzy pasy jezdni o szerokości 3,5 m każdy, ścieżkę rowerową o szerokości 2 m oraz chodnik o szerokości 1,5 m. Przebudowa będzie kosztowała ponad 50 mln zł. Jej zakończenie przewidziane jest na początek 2020 roku.

W ciągu najbliższych kilku lat, najwcześniej jednak w 2020 roku, rozpocznie się remont torowiska na trasie PST. Nie było ono kompleksowo naprawiane na całym odcinku od czasu powstania, czyli od 1997 roku. W zeszłym roku prowadzone były prace związane z przebudową trakcji. To newralgiczny dla komunikacji miejskiej w Poznaniu odcinek, z którego codziennie korzysta około 100 tysięcy osób.

W najbliższych latach planowana jest więc naprawa torów na tym ponad 6-kilometrowym odcinku. Jest to specyficzna trasa, różniąca się od innych w Poznaniu, ponieważ w większości poprowadzona jest w wykopie pomiędzy wałami lub na estakadach. Projektanci będą musieli zaproponować najlepszy sposób przebudowy.

Do 2022 roku przebudowany zostanie również wiadukt nad trasą PST przy ul. Słowiańskiej. Obecnie opracowywane są ekspertyzy techniczne określające stan obiektów oraz kolejność ich przebudowy. Następnie wykonana zostanie dokumentacja projektowa i realizacja robót budowlanych. Podobne prace rozpoczną się niedługo na innym wiadukcie nad Poznańskim Szybkim Tramwajem - na Piątkowie, przy ul. Szymanowskiego.

W połowie zeszłego roku wyremontowano przejazd przez ul. Armii Poznań. Wymieniona została nawierzchnia drogowa oraz torowa z wykorzystaniem płyt gumowych. Jest to trwalsze rozwiązanie, które przede wszystkim ograniczyło emisję hałasu. Jednocześnie wymienione zostały szyny łukowe, zwrotnice oraz część sieci trakcyjnej na ul. Murawa. Prace dokończono wiosną tego roku, naprawiając przy okazji układ torowy na pętli Połabska. Obecnie dobiega końca urządzanie zieleni na samej pętli.

Na trasie PST wymieniona została sieć trakcyjna, a na pętli Sobieskiego - zwrotnice. Zainstalowano również - zarówno na przystankach tramwajowych Pestki, jak i na autobusowych na wiaduktach nad tą linią - tablice informacji pasażerskiej. Łącznie na całej trasie PST oraz dworcu autobusowym Sobieskiego zainstalowano 21 takich tablic o różnych wymiarach. Wszystkie wyposażone są w system generowania informacji głosowej.

Usprawniony będzie też ruch pojazdów miejskiego transportu zbiorowego poprzez wyposażanie sygnalizacji świetlnych w urządzenia VDV. Wykorzystując łączność radiową, umożliwiają one wykrycie przez sygnalizatory zbliżających się autobusów i tramwajów. Cykl nadawania światła zielonego i czerwonego zostaje wtedy zmieniony w taki sposób, aby pojazdy te mogły jak najszybciej pokonać skrzyżowanie. Tego typu urządzenia są sukcesywnie instalowane w kolejnych miejscach w Poznaniu. Wkrótce pojawią się również na ul. Winogrady. W czujniki VDV wyposażone zostaną sygnalizacje na skrzyżowaniach tej ulicy z ulicami: Murawa, Gronową, Brandstaettera, Pasieka, Pszczelną i Warzywną. Dzięki nim tramwaje dojeżdżające do pętli Połabska i Wilczak szybciej pokonają odcinek wzdłuż Cytadeli, zatrzymując się jedynie na przystankach. Oznacza to skrócenie czasu przejazdu i wymierne korzyści dla pasażerów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poznań
PST
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....