TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Poznań bez odwołań?
InfoTram.pl - Opublikowano: 25.01.2017 12:52:34 29 komentarzy
Poznań bez odwołań? (foto: poznan.pl)

Prawdopodobnie nie będzie odwołań od wyników przetargu na dostawę tramwajów dla MPK Poznań. Zarówno PESA, jak i konsorcjum Solarisa i Stadlera nie będą walczyć w KIO. A to oznacza, że Poznań dostanie Gammy. Jakie? Tego dokładnie nie wiemy.

Wiemy natomiast, że PESA, jak sama twierdzi, chciała dostarczyć MPK wagon nowoczesny, komfortowy i bezpieczny, w oparciu o sprawdzone rozwiązania. Bydgoska firma nie zdradza natomiast szczegółów technicznych pojazdu, który zaproponowała. Takiego kroku nie robi też konsorcjum Solarisa i Stadlera. Obie oferty zostały w znacznej części utajnione, stąd też zamawiający nie podaje do wiadomości publicznej żadnych szczegółów. Nie robią tego też sami producenci. Jeżeli jednak odwołanie miałoby zostać złożone to bardziej obstawiamy, że na taki ruch zdecyduje się firma z Bydgoszczy. Różnica punktowa bowiem do Modertransu jest niewielka.

Poznań natomiast dostanie 50 Gamm. To pojazdy zupełnie nowe, żaden w takiej konfiguracji nie został jeszcze wyprodukowany. Gamma pokazana przez Modetrans, o czym pisaliśmy już na łamach InfoTram.pl, różni się od tego, co firma zaproponowała MPK. Czy będzie to wagon nowoczesny, komfortowy i bezpieczny? Zobaczymy. Czy zawojuje polski rynek i zagości na nim dłużej? Zobaczymy. Czy PESIE i wspólnej spółce tramwajowe Solarisa i Stadlera wyrośnie poważny konkurent? Czas pokaże. W tej chwili trudno natomiast powiedzieć, że Gamma dla MPK zostanie wyprodukowana w oparciu o sprawdzone rozwiązania. Doświadczenie Modertransu to zaledwie jeden całkowicie niskopodłogowy tramwaj. Tym bardziej ciekawi jesteśmy jakie będę Gammy, ale te poznańskie?




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Poznań
Modertrans
PESA
Solaris
Stadler
Gamma
  • Tramicus365 – 25.01.2017

    A może to już będą Delty - Moderus Delta :-DSkoro Gamma ma inne rozwiązania techniczne niż to, co dostanie Poznań, to czemu nie wyodrębnić następnego modelu. W ten sposób liczba modeli oferowanych przez Modertrans uległaby szybkiemu podwojeniu - bogate portfolio. :-)

  • fan kolei – 25.01.2017

    Infotram: "Wiemy natomiast, że PESA chciała dostarczyć MPK wagon nowoczesny, komfortowy i bezpieczny, w oparciu o sprawdzone rozwiązania" Tak? natomiast Modertrans dostarczy niekomfortowy, nienowoczesny i niebezpieczny, dodatkowo w oparciu o niesprawdzone rozwiązania... Żałosny komentarz, czy z tego że Pesa wam płaci grubą kasę za baner reklamowy na górze strony musicie być tacy stronniczy...Co jakiś czas regularnie dajecie "artykuły sponsorowane" o Pesie... już czasami szkoda czasu na czytanie...

  • tymon – 25.01.2017

    @Tramicus365 alfabet grecki ma 24 litery, także dużo jeszcze przed Modertransem, jest dużo miejsca w portfolio ;)Tak poważniej mnie osobiście najbardziej ciekawi jak w Gammie będą wyglądać ?Rozwiązania techniczne układu hamulców mechanicznych?, w której zdystansowali konkurentów zdecydowanie. Szykują się w Poznaniu rozwiązania rodem z NASA, tak zaawansowane technologię mają być w Gammie, skoro tak zostały zapunktowane.

  • krakowianin – 25.01.2017

    Cóż tu kwestionować ?? Ocena jest jednoznaczna , Moderus Gamma wygrał na punkty !!!

  • K – 25.01.2017

    Nie takie punktacje już kwestionowano. A tu różnica jest baaaardzo mała. Może jednak powalczą.

  • kiosk – 25.01.2017

    "tymon" hamulce rodem z NASA, hahah. Zaoferowali rozwiązanie techniczne 3 czyli hamulce rodem z lat 70. to tak jakbyś kupił nowy samochód bez ABS. Pozdrawiam

  • Combino – 25.01.2017

    @fan kolei: w oparciu o niesprawdzone rozwiązania to na 100%,bo nawet innej wersji długościowej tego wagonu nie ma. Mam tylko nadzieję,że jak już się zaczną dostawy, to nikt nie pozwoli MPK ani zamieść nic pod dywan ani czegokolwiek aneksować. A będzie pewnie wesoło ;)

  • a2n – 25.01.2017

    Wystarczy przeanalizować punktację i wtedy widać, że odwołanie(a) do KIO są raczej nieuniknione.

  • florian – 25.01.2017

    Pesa odpuści Modertransowi Poznań jak obieca nie startować w innych przetargach

  • ŁKS – 25.01.2017

    Pesa traci Poznań , Kraków i niech się teraz nisko kłania Łodzi

  • K – 25.01.2017

    Jeżeli ktoś traci Poznań to bardziej Solaris nie PESA...

  • zibi – 25.01.2017

    Najbardziej designerski tram jaki widziałem,jak się sprawdzi w jeździe wróże same sukcesy w kolejnych przetargach w kraju i świecie.

  • jatal – 25.01.2017

    @ Tramicus365Zgodnie z przyjętym nazewnictwem Delta musiałaby być tramwajem z ponad 100% niskiej podłogi. Bety produkują równiez dwóch rodzajów, z członem wiszącym i bez (gdańskie).Mogą zmienić zasady ale wtedy nie warto trzyma się greckich liter.@ fan koleiWidać nie jest tak źle skoro regularnie czytasz.@ tymonW hamulcach nie będzie elementów hydraulicznych. Nie będzie płyny hamulcowego, zbiorników i rurek. Hamowanie będą realizować cięgna i sprężyny.Takie rozwiązanie preferuje MPK dając za nie ponad punkt.@ krakowianinFormalnie nigdy nie kwestionuje się obliczeń tylko dane do nich.

  • PRAWDA MUSI ZWYCIĘŻYĆ!!! – 25.01.2017

    PESA DO BOJU!!! WALCZCIE O SWOJE W ABW CBŚ CBA CIA i MI5.RACJA I prawda jest po waszej stronie. A WAM drodzy czytelnicy radzę bacznie śledzić kto z poznańskich decydentów sobie wybuduje w najbliższych czasów nowy dom np w gminie Rokietnica

  • mechanik – 25.01.2017

    Prawda boli. Tyle jest warte głupie wycie, ból d., kilku "rasowych" maniaków pewnej firmy, masowo pisane gdzie się da i jak się da głupie komentarze. Prawda jest brutalna w zderzeniu rojeń z rzeczywistością.

  • Antyfan – 25.01.2017

    fan kolei mam rade dla ciebie. Nie czytaj! Nikt tu pewnie po tobie płakać nie będzie.

  • Locutus – 25.01.2017

    Mówcie co chcecie, ale ten przetarg bardzo łatwo jest unieważnić. PZP niendopuszcza by kryterium ceny przekraczało 60%, a tu było 80%...

  • advisor – 25.01.2017

    Combino, i co? Zatkało kakao? Bo dupa boli srogo jak widać :-)Spokojna twoja głowa, gorzej od PESY nie będzie!@LocutusNikt tego nie zrobi, bo wywołałby kolejną prawniczą wojnę, której wynik wcale nie jest oczywisty (MPK nie wystawiłoby przetargu, który z marszu byłby niezgodny z prawem, musi być jakiś haczyk). Tutaj już niech ktoś biegły w obecnych i przeszłych przepisach się wypowiada.

  • A drzwi są – 25.01.2017

    Te adwisor jak taki mudry jestes to wez sie wypowiedz skąd oni tyle 105n na przeróbki odkupią? Ze stolicy?

  • Andrzej – 25.01.2017

    Mimo, żę jestem prawnik, to nie specjalizuję się w zamówieniachpublicznych i nie chce mi się zgłębiać tej dziedziny dla tego jednego przetargu. Jedno, co widzę z KRS, to to, żę Modertrans ma ponad 28 mln. kapitału zakładowego, z czego MPK Poznań ma jakieś 24 mln. Rozumiem, że MPK nie znała oferty Modertransu przed jej otwarciem.

  • asw – 25.01.2017

    Man nadzieję, że gdy Gamma pojawi się na poznańskich trasach, nie będzie miała tarcz z numerem na dachu, bo popsują one design tramwaju, a tak jest w przypadku nowoczesnego w swej linii Tramino.

  • maciej12991 – 25.01.2017

    @CombinoAkurat MPK Poznań wiedzie prym w zamiataniu pod dywan. I tym razem będą mamić miasto jaki to cudowny produkt kupili. Już tam Panowie S. odpowiednio pokolorują statystyki. Tak było z Alfami, Betami, Traminami, Tatrami, a teraz będzie z Gammami. W tej firmie odbiór na zasadzie "jakoś to będzie" to standard. Więc osobiście czekam na spektakularne dni pieszego pasażera.

  • pyrland – 25.01.2017

    @asw Będzie miała

  • filipesso77 – 26.01.2017

    ciekaw jestem czy i na ile spółka-córka poznańskiego mpk znała potencjalne zapisy siwz...chciałbym wierzyc, że było inaczej ale jakoś nie wierze;)

  • ddd – 26.01.2017

    Ale ból tyłków leci, aż miło patrzeć

  • Dębiec – 26.01.2017

    Ból tyłków to może czekać poznańskich pasażerów jak zobaczą co im MPK zgotowało.

  • Jaśkowiak – 26.01.2017

    @filipesso77to nasz wielki sukces lokalnego kręgu wzajemnej adoracji. UM-MPK-MT-PUT-MPK-UM. Tramwaje będą albo nie, ale sukces jest już!!!

  • Locutus – 26.01.2017

    A może dajcie się modertransowi wykazać? Narzekać będziecie jak naprawdę odstawią tandetę...

  • Kacper – 29.01.2017

    W tym roku Poznań dużo tramwajów z Wiednia Propozycja: 51 sztuk- SGP ULF A 11 sztuk- Lohner c3 57 sztuk- Rotax c4 116 sztuk- Rotax c5 124 sztuk- T 95 sztuk- SGP E2 1 sztuka- Simmering M 1 sztuka- TARS 1938-1939 24 sztuki- Lohner E2 46 sztuk- Lohner E1 97 sztuk- SGP E1 1 sztuka- SGP L4 1 sztuka- Simmering B 80 sztuk- Siemens ULF A1 101 sztuk- SGP ULF B 1 sztuka- Simmering M 1 sztuka- Graf & Stift 8 sztuk- WSV LH

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....