TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Poznaliśmy plan przebudowy torowisk w Krakowie
KRAKOW.PL InfoTram - Opublikowano: 02.12.2016 14:50:15 7 komentarzy
Poznaliśmy plan przebudowy torowisk w Krakowie

Znamy plan przebudowy torowisk w Krakowie na najbliższe lata. Będzie bardziej komfortowo, ciszej i bezpieczniej. Harmonogram prac opracował Zarząd Infrastruktury Komunalnej.

Pracownicy jednostki wybrali te ulice, które wymagają pilnej przebudowy z uwagi na stan techniczny torowisk, a także z racji, że należą one do najchętniej wybieranych tras wśród pasażerów. Milionowe inwestycje będą współfinansowane z funduszy Unii Europejskiej.

Jeszcze w tym roku rozpocznie się przebudowa torowiska na Rondzie Kocmyrzowskim. Polegać ona będzie na wymianie całego układu torowego, sieci trakcyjnej wraz ze słupami trakcyjnymi oraz oświetleniem. Równocześnie modernizowana jest podstacja trakcyjna Bieńczyce. Prace zakończą się w 2017 roku.

Również w przyszłym roku planowana jest przebudowa torowiska i ul. Basztowej, tym razem na odcinku od ul. Długiej do skrzyżowania z Pawią. Przypominamy, że jest to III etap przebudowy układu drogowego przy Plantach wraz z nową organizacją ruchu, czyli wprowadzeniem jednego kierunku jazdy dla kierowców. W 2017 roku ZIKiT, po wykonaniu dokumentacji projektowej, ogłosi przetarg na przebudowę ul. Zwierzynieckiej, Kościuszki, pętli tramwajowej "Salwator" i podstacji trakcyjnej Tenczyńska, która planowana jest w 2018 roku. W przypadku tych dwóch ulic organizowane były konsultacje społeczne, podczas których mieszkańcy zwrócili uwagę na uciążliwy hałas, jaki powodują przejeżdżające tramwaje. Projektanci opracowujący koncepcję zapewnili, że problem ten jest dostrzeżony i odpowiednie technologie przebudowy torowiska pozwolą na wyraźne zmniejszenie tych uciążliwości.

Z kolei na 2018 rok ZIKiT przygotowuje się do przebudowy ul. Krakowskiej i al. Solidarności, na odcinku od pl. Centralnego do ul. Bulwarowej. W kolejnych latach możliwe do wykonania są także remonty torowisk na ul. Starowiślnej (2020 rok) i Królewskiej ? od Alei Trzech Wieszczów do ul. Rydla (2021 rok). W tym ostatnim przypadku dodatkowo przebudowana zostanie pętla tramwajowa Bronowice Małe oraz skrzyżowanie ul. Królewskiej z Alejami Trzech Wieszczów.

Wszystkie te inwestycje wycenione są wstępnie na ok. 150 mln zł, z czego dofinansowanie z Unii Europejskiej wyniesie ok. 76 mln zł.

- Zakres prac będzie szeroki. Obejmie wymianę starych torowisk, nawierzchni jezdni, sieci trakcyjnych, oświetlenia oraz przebudowę mediów znajdujących się pod powierzchnią ulic. Na przebudowywanych ulicach zostanie także uporządkowane parkowanie w wydzielonych zatokach postojowych. Z inwestycji skorzystają piesi i pasażerowie. Na przykład przy okazji przebudowy ul. Starowiślnej, chodnik na odcinku od ul. Dietla do Miodowej zostanie poszerzony o dwa metry a perony typu "wiedeńskiego" ułatwią wsiadanie i wysiadanie podróżnym ze środków komunikacji miejskiej ? mówi Franciszek Szczurko z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Co ważne, w miejscach wymagających szczególnego wyciszenia lub ograniczenia wibracji stosowany będzie tzw. system "masy odsprężynowanej" pomiędzy podbudową, a płytami oraz pomiędzy boczną ścianą płyty torowej i ścianą koryta torowego układane będą dodatkowo elastyczne maty wibroizolacyjne a szyny zostaną prewencyjnie wyszlifowane. To z pewnością zminimalizuje hałas i polepszy komfort podróży komunikacją miejską jak i również poprawi jakość życia mieszkańców w rejonie ruchliwych tras tramwajowych.

Nowością będzie także to, że na wszystkich przebudowanych ulicach sieć trakcyjna zostanie przymocowana do słupów oświetleniowych, zamiast do np. kamienic i innych budynków, jak zdarzało się do tej pory. Przemawiają za tym względy bezpieczeństwa i lepsza dostępność dla odpowiednich służb w razie awarii czy konserwacji. - Ponadto przebudowane zostanie skrzyżowanie ul. Dietla, ul. Krakowskiej i ul. Stradomskiej. Remont czeka także Most Piłsudskiego, który zostanie wypiaskowany i odmalowany, zyska nowe oświetlenie i iluminację oraz nowe torowisko i jezdnię ? dodaje Franciszek Szczurko z ZIKiT.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
remont
torowisko
ZIKiT Kraków
  • dren – 02.12.2016

    Zwierzyniecka i Kościuszki miała być robiona w 2017 ?

  • PL – 02.12.2016

    Kocmyrzowska miała być w 2019 (nie chodzi o Rondo Kocmyrzowskie). Gdzie remont Bienczyckiej , Ptaszyckiego , Igołomskiej (częściowo zrobionej na nowo przez państwo w ramach budowy S7). Wszędzie na tych ulicach torowiska są w tragicznym stanie , nie remontowane od ich powstania). Nie wspominając o Walcownii (gdzie linia tramwajowa straciła rację bytu i można ją zamknąć , albo co najwyżej zrobić nowy jednotor).

  • krakus – 02.12.2016

    @PL Przecież piszą że robić będą te torowiska gdzie jest duże natężenie a nie jakieś na "wygwizdów"Pleszów czy jakieś Ptaszyckiego z jedną "10" i "12" w szczycie

  • mb – 03.12.2016

    @Krakus A co z Bieńczycką? W końcu to bardzo ważna linia

  • krakus – 03.12.2016

    Bieńczycka będzie miała NB jak zamkną Rondo Kocmyrzowskie

  • Misiek Krk – 05.12.2016

    A kiedy wzorem innych miast zacznie się szlifować szyny!? Wychodzi taniej od remontu całego torowiska (oczywiście nie wszędzie jest to możliwe) i zdecydowanie zmniejsza hałas nie wspominając o wpływie na trwałość taboru.

  • nm – 06.12.2016

    Przy okazji remontu Krakowskiej warto odtworzyć torowisko tramwaju wąskotorowego czyli tor złożony z trzech szyn i łuki normalnotorowe z Krakowskiej na Plac Wolnica.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....